• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • MaLevi

Är det någon som vet hur affärena har öppet INNE i Örebro på fredag? Vet att Marieberg har öppet som lördag och sen söndag.

Får besök som vill ut och shoppa lite. Alltid roligt, men jag hoppas att mellandagsrean har lagt sig något så man kan komma fram med barnvagn. Hörde att det var fullt pådrag under rean.

Petra: Vad hittade du för fint?

Denna Dr Bluff. Jag är inte förvånad...

• mary1

hej såg att någon mer hade varit hos han kjell udra hur länge han får hålla på jag har ju själv gått till han och han hade såklart fel då med
    jag har en rolig sida till er jätte bra presenter

www.personligabarnbocker.se

• Brodsmulan

Ja jag vet att när vi drar igång tillverkningen till sommarn eller därefter igen så då kommer jag garanterat gå dit.. EFTER.. att vi varit på usö och fått kön bestämt.. och sätta dit han av bara f-n om han visar fel är så irriterad på fanskapet och SYND att man inte gick dit med Jocke, för han hade ju säkerligen sagt tös, har aldrig hört nå'n säga kille, att han sagt så, bara tjejjer där.

När vi va på Rusta, Jysk & Biltema så märktes det bra nog att det var rea, speciellt på Rusta, kunde knappt få parkering. Jysk va utplockat som sjutton.. biltema vet jag inte, bara maken som va in och det han skulle ha va tvärslut på *s* Men fick tag på ett nytt element till grabbarnas rum, en ny dvd, förra packade.. vi lånade nämligen den fantastiska fyran.. kunde itne se den.. hmm.. aja, skivan var nog repig.. fick ny på Konsum i storå där vi hyrt den.. tog Polarexpressen.. men hallå, den funkar inte heller. Sätter in Herbie som vi kikat på 2 dagar innan och precis köpt.. hallå där, den funkar inte heller.. *suck* jaha, bara att köpa nytt.. benade teknikens under.
    Fick hem Chereksringarna & byxorna till Jocke idag så blir nog en vända in till badhuset denna vecka.. ska bara försöka klämma ner mig i baddräkten.. om den passar, var mega liten när vi va i Finland i sommras, men kanske man töjde den lite å förhoppningsvis är magen liiite mindre nu så man kommer i den.

Mary.. de är jättefina de där böckerna, skulle tippa på att åldern 3-7år skulle bli överlyckliga att få dessa böcker. Då är man ju abstrakt och vill vara hjälten men mysiga, japp.

• matsdotter

God morgon på er alla mammor var ni nu är! Hoppas att jul å nyår varit bra! Vi harv haft det jätte mysigt, men jag läääääängtar efter att träffa lite mammor så nu måste vi ta en fika SNART!!!

• MaLevi

Karro - Jag ställer gärna upp på fika.

Om ni vill kan vi fika här i vedevåg hos mig. Tror ni att ni kan ta er ut till byn?
    Vilken dag passar er bäst? Jag har inte så mycket att göra mellan måndag och fredag nästa vecka Förutom tisdagen den 10/1 då jag har sista lektionen i en kurs.

Vad kallt det är! Tänkte ta mig en sväng med barnvagnen men hu kom bara framtill affären och så vände jag och med snabba steg hemåt...brrrr....

• Peand

Jenny - Det vart en låååång sväng

Höll på att bli galen idag...
    1. Värmepumpen krånglar. Stannar titt som tätt och det är _ inte _roligt i och med att det inte är någon sommar värme ute...Har felanmält det och service mannen har varit här men inte blev det bättre inte. Får se hur kvällen blir...
    2. Telefonen är knasig. Bryter mitt i samtal....Inte roligt!
    3. Kom inte ut på internet. Snacka om ångest och abstinens besvär Vore kanske nyttigt att vara utan ett tag, men usch nej!! Som sista desperata ut väg startade jag om modemet nu ikväll och vips funkade det. Törs nästan inte skriva det för det är väl att roppa hej innan man kommer över bäcken
    Men nu är jag på G!!

Hoppas bara pumpen håller i sig. Det är ju lite kallt ute även om det verkar vara lite bättre nu än tidigare dagar. Brrrrrrr!

• MaLevi

Petra - I värsta fall får hela fmiljen komma till "Larssons In" Har en hel övervåning som ni kan ha för er själva
    Inte roligt detta med elektroniken, trodde nästan ni var på långtur någonstans när du inte hade varit ute på internet

Nu ska jag försöka få denna dam i säng. Försöker vända tillbaka tiderna efter jul och nyår men det verkar inte gå så bra...

• Peand

Jenny - Vi kommer om det blir för jävligt
    Det är inte det att han inte pumpar utan han stananr lite titt som tätt och då är det bara att kvittera stoppet på en knapp så drar han igång igen. Men på natten hinner det bli en aning kallt innan man upptäcker det, likaså om man inte är hemma på dagen. Observera att pumpen absolut är en HAN!!!!!!

Glömde lägga till Jonas på min beklagnings lista....Han var vaken 1,5 timme i natt. Glad och pigg men kom aldrig till ro så han somnade. Trodde att han kanske vakande för att han hade ont med tanden, men inte visade han några tecken på det. Under gårdagen sov han max 1,5 timme uppdelat på 2 tillfällen så det beror ju inte på att han var utvilad. Han brukar ju sova ett par timmar två gånger om dagen i vanliga fall. Hoppas att denna natt blir bättre....

• Morots mamman

Halloj mammisar... Fy så kallt det är eldar å eldar men ingen värme blir det iaf burrr*fryser*

Hur har dagen varit då? själv e jag så trött på gnälliga barn,sjuka barn å trasiga bilar så ja kräks när som

30 års fest på lördag utan bil så vi kommer inte iväg å kan handla maten inför festen *paniken stiger*

• Solhöjden

Åh Linda...sänder över lite energi här ifrån södern Hoppas ni kan fixa bilen....man vill ju inte gå o storhandla i detta väder med flera minusgrader....
    Hur är det med sjuklingarna? Börjar det vända så de blir bättre.....det är jobbigt när de är sjuka och inget känns bra...

Svar på tråden LindeMammor2005