• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Morots mamman

ne dom börjar ju inte bli friska på felix har det tagit om å maximus har vart vaken å hostat hela natten... Vi har bytt 2 delar på bilen 3000:- å den funkar fortfarande inte måste väl lämna in den .... å ja e så irreterad... Tack för energin gumman....

• Solhöjden

Usch, det är inte kul att lägga ut pengar på bilen....den ska bara funka...jämt...
    Jobbigt att det tagit om få Felix.... Vi var ju sjuka före jul och känner oss helt friska nu. Lillkillen har även kommit på att sova på nätterna, dock inte utan att vakna någon gång per natt men han sover betydligt längre mellan gångerna nu. Men jag förstår hur du känner dig som är mitt uppe i sjukan....

• Morots mamman

Usch de har ju hållt på i 6veckor nu gnället ekar i huvudet på mig *trött mamma* å snoret förföljer mig...
    Ja den ska bara funka , usch kör den till skroten snart hihi då blir nog gubben glad haha..
    Ne om alla bara kunde bli friska å glada å bilen kunde bli att funka å mellandagsrean höll på i 1v till då skulle ingen vara lyckligare än jag.....

• Peand

Linda - "Mellandagsrean" håller på ett bra tag till. Det är ju på slutet man kan göra fynden, rea på rean Fast det är klart, det finns kanske inte lika mycket att välja på då

• Morots mamman

Hahah ne just de Linda bor i kopparberg äsch hon får ta de som finns kvar hihi

• Peand

Linda - Ännu ett skäl till att flytta söder ut Inte bara varmare!!!!

• MaLevi

Godmorgon på er!

Petra - Jag tror detta med att vakna på natten är ett vedevågsvirus. Här har Levina varit uppe mellan 3.30-5 usch...ligger och leker och skriker till emellanåt. Jag som försöker få tillbaka lite rutin innan allt börjar, kyrkis, babysim osv...

Linda - Inte roligt detta med bilar. Våran har oxå krånglat. Jag skyller på att det är för kallt för bilarna Håll ut vi går mot varmare tider!

Vad tror ni alla om fika? Vedevåg? Är det möjlig, vet att många har svårt att ta sig hitåt.

• Peand

Jenny - Jag har inga problem med en fika i Vedevåg
    Inatt har han faktiskt sovit förutom att han vaknade två gånger i går kväll och var ledsen. Men fram tom 6,15 sov han i sin egen säng i sitt egna rum!!!! Problemet är nu bara att hans mamma dricker CK igen och har blivit så otroligt pigg och full av energi, så hon somnade inte om igen. Funderade på vad man kunde hitta på att göra vid den tiden

• Morots mamman

Gomorron GHHAAAAAAAAAAAAAAA det e nog växellådan fick gubben till svar av volvo i morse kostar bara 10.000 begagnad så de blir ingen mellandags rea gör mig inte inte ens rea på rea på rean fan så less jag e......

jaha i morrom blir våran lilla maxi paxi 9 månader å ja ser att en del bebisar börjar bli ett år oj oj oj så fort detta gått...usch usc....

Inte lika svin kallt i dag så de e ju nått positivt iaf

Ha en bra dag allihop....

• MaLevi

Linda - Ånej, det var inte roligt. Det är ändå bara skräp på rean. Skickar en tanke till er i norr.

Petra - Så Jonas sover i sitt rum, (måste komma bort och spana in rummet), skönt att höra att han sov bra men mindre roligt att vara pigg så tidigt. Om du vore här kunde du ha skrivit klart min uppsats
    Förstår ju att du inte har något imot fika här

Jag väntar på att Levina ska bli trött så jag kan få skriva klart, sen är det bara finputset kvar. Börjar ha lite ångest för att jag ska börja på heltid...

Svar på tråden LindeMammor2005