• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Cissi - jag ska njuta en kväll med filmen och lite popcorn.....
    Men jag vill nog vara själv, okey Pelle kan väl få vara med, men inga barn...Inte första gången iallfall. Sen är det självklart att Jesper (och senare Jonas) ska nöta in hela filmen. Ingår inte den i vad varje svensk borde kunna

• englamax

maria- ja men då e det utan sido krock skydd vilket dom inte går ut med och inte säger i affärerna häller..det e nytt för i år med sido krockskydd och dem säljer ut dem gammla nu! hantag?

linda-jag har årets duflex xtp men inte sa han något om nått hantag...gå in på www.akta.se och tala om vilken stol ..ja visst visa kort sen på de ndu! vilket typ tog du?

• Peand

Glömde en sak....
    Jesper och jag ska ha en 6 timmars frossa nu i jul/nyårshelgen med "Trolltider". Det var en ordentlig julkalender det....Underbart att sånna finns på DVD nuförtiden

• englamax

maria- ja men då e det utan sido krock skydd vilket dom inte går ut med och inte säger i affärerna häller..det e nytt för i år med sido krockskydd och dem säljer ut dem gammla nu! hantag?

linda-jag har årets duflex xtp men inte sa han något om nått hantag...gå in på www.akta.se och tala om vilken stol ..ja visst visa kort sen på de ndu! vilket tyg tog du?

• Peand

Johanna - Vi förstod första gången
    Nyfikna jag undrar naturligtvis vilken färg du/ni valde....
    Har man inget annat att göra en tisdags kväll kan man ju alltid disskutera färgerna på bilstolen....Jag måste nog skaffa mig en hobby!!

• Brodsmulan

Petra.. har du sett denna auktion? Tänkte på din lilla Jesper.. hmm.. kallas han Jeppe *bara en fundering* kan nog vara kul.. om han gillar att vara med i köket förstås www.tradera.com/auction/Hem___Hus/aid_22353385

oooh att jag är alldelens för beroende av Tradera.. liksom blir dyrt i längden *s* men man tycker ju att man hittar sååå mycket fynd.

• Peand

Cissi - Den hade jag helt missat!!! Och visst kallas han för Jeppe fast vi här hemma kallar honom för Peppe, han kallade sig själv för det när han var liten....
    Fundera på att trycka på köp nu knappen....
    Kliar i fingrarna - han skulle ju älska den! Kanske hinner den komma innan jul!!

• Peand

Okej, jag tryckte......
    Sitter och bevakar "min" åkpåse som går ut 21:45....Hoppas att den inte stiger mycket mer för då ger jag mig. Kan snart köpa en ny för samma pengar. Fast då måste jag ta mig in till Örebro och då blir det ännu dyrare. Lär ju knappast komma hem emd endast en åkpåse

• Brodsmulan

*skrattar* Ja du det brukar jag använda som argument, för oss kostar det runt 100 lappen bara att åka in till Örebro, så fraktkostnaden va ju lite struntsamma

Hinner den inte fram.. ja, då finns ju nyårsgåva.. fast mina grabbar är nog lite bortskämda på den punkten, jul/nyår består bara av paket känns det som. De får öppna en del på julafton och andra på juldagen, vill dra ut på det roliga. Sen får de nyårsgåva på nyårsafton å så fyller Morgan den 2re å då brukar Rasmus också få nått litet, kanske dags att sluta med det, han är ju så pass stor, men har hängt i sen de va små att när den ena fyllde fick den andra nått litet. Men det är väl det Jul går ut på för barn.. massa klappar, spela spel, äta mat & godis å bara allmänt gosa, mysa och slappa

Jo, men 410:- är ju inte så farligt ändå, visst en del frakt blir det ju, ganska tung och skrymmande.. men.. ah, snygg va den ju

• Peand

Hurra!!! Jonas behöver inte frysa mer!!!! Jag vann!!!
    Usch, det är ju nästan lite nervigt de där sista minutrarna. Har ju hänt X antal gånger att det kommer en fuling och snor sakerna framför näsan på en....

Svar på tråden LindeMammor2005