• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Cissi - Visst 410:- för en beg åkpåse kanske är i mesta laget men samtidigt har jag sett att priserna har skjutit i höjde även på de begagnade....Sen ska ju frakten till men jag tror iallfall att jag tjänar lite, och så slipper jag ju åka in till Örebro med två trötta halvsjuka ungar och det är värt ganska mycket bara det

• Brodsmulan

Jo, då blir man ju nådigt sur.. missade en 28" tv i Örebro som gick för 365:-, tror du jag bannade mig själv att jag inte satt högre maxbud än 350:- då.. ghhaaa.. men han snodde den 2min i 02, orkade inte va vaken men då va jag sur. Men some win some loose
    Skitfin va åkpåsen iallafall å Alvi är ett bra märke så du ska vara nöjd med den affären. Här har du bättre bilder på dem.. www.carlobaby.com/aka_fleece.htm verkar himla smidig om man ska ta in dem som det står.

Aja, nu ska jag söva lillemann.. få se om jag går ut mer sen.

• Peand

Cissi - Tack, det var mer än jag visste....Vilket klipp jag har gjort

Nä, nu ska jag i säng. Vem vet hur den här natten blir!! Följer han sin förkylnings trend så borde den bli bra, ha har kört varannan natt stök.....

• Morots mamman

Johanna ::::::: Nu finns stolen i mitt galleri färg å allt....

• Peand

Linda - jag var tvungen att kolla jag med. Är ju nyfiken på dessa stolar som ni tydligen betalar olika mycket för Spännande!!

• Brodsmulan

Linda.. jag skulle åka tillbaka om jag vore du.

• Brodsmulan

By the way när vi ändå snackar åkpåsar.. om nå'n av er råkar snubbla över en Voksipåse till rimligt pris (ej över 1000:-, gärna runt 6-800 så är jag den första att nappa de är svindyra nya. Begagnade ligger också dyrt, mellan 1000-1700 det och Reima Tec är jag på jakt efter nu, fast Reima overaller finns massa på Tradera, men nada påse.

• Malmhagen

Linda...Var det inte kampanj bara på just den färgen...Eftersom det bara står Navy Diamond i annonsen???!!! Bara en tanke.....Go natt nu e det sov tajm!!

• Peand

Godmorgon på er, eller god och god?????

Här är det en sånn där morgon som man känner att manlika gärna kunde ha varit utan. Japp, här kommer Petras beklagan......

Jonas vaken mellan 03-06 - Hurra!! Fick honom att somna om strax innan 6, Pelles klocka ringde 6 och min 6:30!!!Jonas sov!!
    Upp och väckte Jesper, 2 minuter senare var vi grymt osams....Huvudet dunkar pga för lite sömn och kanske en lite bacill.
    Halv 8 får jag gå upp och väcka det lilla krypet för att klä på honom kläder, krångla i overallen och skjutsa brorsan till skolan. Hemma igen på mindre än 5 minuter, men skulle aldrig våga chansa att ha honom sovande själv under den tiden, även om tanken slår mig ibland. Men även om han inte skulle dö av att ligga och skrika i 5 minnuter, om han nu skulle vakna, så vem vet att jag har en lite bebis liggande hemma om jag blir påkörd och svimmar av!!
    Och som grädde på moset skrek vågen i morse när jag ställde mig på den - SKÄRPNING!!
    Ja, glömde visst att förmiddagens plan är att ta itu med stryktvätten, den är så stor att den attackerar mig när jag kommer in i tvättstugan.

Cissi - Var det inte en Voksi påse på Tradera för inte så längesedan, en röd om jag inte minns fel. Tror inte att den blev så farligt dyr heller....

Linda - Var du på Barnens Hus och köpte stolen? Kampanjen gäller kanske bara där och inte på Babyproffsen.... Men jag skulle ringa ett "anonymt" samtal till dem du köpte den av och bara höra vad en stol kostar. Kan vara kul att höra vad de säger. Säger de då det lägre priset, jag då skulle jag berätta vad eran stol "kostade" och ifrågasätta det mycket !!!!!

Svar på tråden LindeMammor2005