• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

Johanna- I Barnens Hus-annonsen var det den utan "ratt vid benen" som kostade 1995kr på extrapris. Det kan vara just den färgen också, man vet aldrig...

Morotsmamman: När köpte du stolen? I Vi Föräldrar brukar babyproffsen ha första uppslaget full med månadens erbjudanden och när jag kollar i dec-numret så var det Britax-stolar de hade extra pris på mellan 28 nov och 24 dec..... Så det är möjligt att det inte var nedsatt pris på din Akta.... Men jag skulle nog göra som Petra föreslår att slå en anonym signal till dem o kolla läget...

• Solhöjden

Petra - Ingen rolig morgon alltså .... känns det som du håller på att bli sjuk eller är det sömnen? Idag känner jag mig lite bättre och visst hopp om en frisk jul tänds.... Patric är ännu bättre idag hostar o snorar lite men är pigg o glad.... Hoppas inte Jonas lagt om sina sovvanor helt nu när han varit sjuk, det är inge kul med vakna nätter när man själv är sjuk....
    Förstår att du inte kan lämna Jonten hemma när du skjutsar till skolan....jag lämnar inte P i bilen när jag lämnar Lina på dagis heller. Fy vad hemskt om det skulle hända något, man skulle ju aldrig förlåta sig själv.....

• Peand

Vet ni vad??? Jag _ måste _ passera datorn när jag hämtar mer tvätt till styrkning för jag riggade upp styrkbrädan framför tv:n med hopp om att det skulle bli lite roligt iallfall...Och passerar jag datorn måste jag ju kolla läget

Maria - Nä, ingen rolig morgon. Som tack för att jag väckte honom sköt han skarpt på skötbordet också Nös ut gröten över hela köksbordet.....Känns som om denna mamma är poppis bland sina barn idag
    Jonte liten är fortfarande snorig och hostig med lite pipande i bröstet. Dessutom tycker jag att han har blivit mager de senaste dagarna, eller också har han skjutit i längden, vad vet jag....Funderar på att åka och väga i morgon för att kolla upp det hela, men vet inte om jag hinner det. Skolan slutar 11 i morgon, är visst något jullov som börjar då
    Han har ju inte så våldsamt mycket att ta av från början och matlusten har ju inte varit på topp de senaste veckorna heller....
    Ja, du ändrar han sov vanorna nu så är han väldigt billig snart.....Nån som inte har köpt en julklapp ännu och kan tänka sig ge bort en 8 månaders skrikande, snorig, hostande, dreglande och helt underbar Jonas. Vid intresse kan ett ev hyreskontrakt vara aktuellt!!

• Morots mamman

Gomorron girls Japp ska ringa sen, och ja de e klart de kanske bara var den färgen dom hade kampanj på fast den färgen fanns inte ens där men skitsamma har ju en bra stol nu iaf, men skulle vilja veta varför priset 1995:- stog där å inte 2795:- för som sagt e ja säker att de stog duoflex xtp 1995:- på skylten som var under, köpte stolen i lördags inne i örebro....

Nu börjar de närma sig tomtis spännande å se hur lille man gör med alla paket om han e piggare så klart, vet inte om han har knidit snor i hela ansiktet så de har kommit till ögonen eller om han har ögon inflamation

Vad hittar ni på i dag då? e det fika eller?

• Solhöjden

Ha ha Petra, jag kanske skulle hyra Jonas till syrran, jag har nämligen inte köpt något till henne än....Hon är sugen på en till och en kille dessutom, det skulle bli perfekt

• Peand

Maria - Hyr du Jonas åt henne kommer du absolut inte få några fler syskonbarn...Inte som han är nu iallafall

linda - Inget fika idag, men det hade varit trevligt....Men med förkylda kottar och bara några dagar kvar till jul funkar det inte. Så det blir till att koka sig en kopp kaffe till sig själv och sitta här i all ensamhet - suck!!

• Morots mamman

petra:: ja sa till johanna att ni kunde ju komma upp å fika nån dag, fast jag ska väl försöka ta mig in till linde oxå på fika... Men ja tänkte de kanske kunde va kul för er å se kopparberg oxå *asg* Så cissi å petra å alla andra komigen nu haha....
    Gott med kaffe ska nog se till å försöka komma ifrån min lilla men han blit ju såååå ledsen å då tycker ja synd om honom.... Han e helt färdig.. undra om de e tänder eller en rejäl förkyldning....

• Peand

Linda - visst vore det roligt att komma norrut. I Kopparberg är man ju annars bara en gån per år, på marken

Känner igen det där med hängig, klängig liten son....Och visst har tanken funnits att det kanske är tänder på G, men icke sa nicke.....Han kommer gå tandlös länge tror jag. Eller gå och gå, han sitter ju bara. Han är nog en liten livsnjutare som inte förstår varför man ska rusa fram i livet så

• Solhöjden

Fika i Kopparberg! ja det vore trevligt. Det är just till marken man är där!
    Patric fick smaka kiwi idag, det slank ner snabbt C-vitaminer är bra nu när han varit lite nedsatt!

• Morots mamman

Petra:: inga tänder här heller för det är ögoninflamation killen har , de varar å rinner ur ögonen hela tiden å nu när han sovit så va dom lika kladdiga igen kuuuul juuuuul!!!

Någon som vet varför alla räkningar kommer just nu till jul?? *suck*

i dag va de inte mycke som var bra

ja å blir vi inte allt för många så kan vi ju vara här hos mig å fika.....

Svar på tråden LindeMammor2005