• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • sär skriven
    LjubaviMoja skrev 2010-09-15 14:06:50 följande:
    Men jag skrev vad JAG  inte gillade med lidl och det är kassorna, personalen har jag ingen dålig erfarenhet av.
    Okej, jag kanske missuppfattade dej. Jag uppfattade att du besvarade frågan "Vad är fel med personalpolicyn?" med "Jag tycker att personalen är bra."
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Wittra

Aha, men hur är Lidl när det gäller kravmärkta och ekologiska varor?

• systersandra

Det känns inte som någon butikskedja med ekologiskt tänkande,en -.butik tycker jag.Skulle aldrig tänka mig att storhandla där,men de har bra glass.

• Leone i Västerås

På "vårt" Lidl är grönsaks- och fruktavdelningen superfräsch, och dessutom alltid bra pris. Sånt handlar jag gärna på Lidl, och även jättegoda pommesfrites och fryst vitlöksbröd. De har jättegod glass också.
    Dessutom har de ofta ganska kul erbjudanden av andra saker, som är tillfälliga partier till bra pris.
    Köpte tex jättefina träpussel från Disney förra julen för 79:- st som på ToysRus kostade 249:- för exakt samma. Även Duplohinkar för 129:- ist för 249:- har fått följa med hem.

Jag handlar absolut inte allt på Lidl, men det jag gillar där köper jag.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Lisa1976

nä usch är min åsikt. Hade det brevid jobbet förrut och kunde köpa enstaka grejer. Glassen är god.
    Oftast vill man ju ha speciella saker, inte köpa vilka köttbullar som helst liksom. Men är man inte så petig med vad man äter så kan det ju gå bra.

• Snuttjulla

jag gillar inte lidl men ska väl inte sticka under stol med att jag handlar där ibland. Extrapris varor till superpris ibland, och sen deras vita choklad, när vi ska baka.
    Ang extrapriser, tycker att det är irriterande med deras "oslagbart"
    Lidl är inte speciellt billigt, vissa skaer är bra mycket dyrare där än andra ställen.

• Tecken

Det är en bra affär, om man inte riktigt vet vad man ska handla. Går man efter lista  - som jag alltid gör! - så är det en hemsk affär. De har ju inte hälften! Och då är det inte märkvärdiga saker, det kan t ex vara så att de inte har rödlök, kapris, banan (OBS: exempel!).

• Wittra

Också fått en känsla av att deras utbud och sortiment inte är det bästa. Vi har ju en affär i stan men aldrig handlat där pga allt konstigt jag hört om deras personalpolicy och jag inte stödja sånt genom att då handla i en sån affär med de reglerna etc....

lite tillbaka till min fråga om kravmärkt och ekologisk....har dem väldigt lite alltså? inte ens frukt som är kravmärkt?
    På tal om personalpolicyn så hörde jag något mycket, mycket konstigt för ett par år sedan..om det var Lidlaffärerna här i Sverige eller i Tyskland minns jag ej, men någonstans skulle tydligen kvinnlig personal vara tvungen at bära något slags rött band då de hade mens?! Förvånad Stämmer verkligen detta? Låter ju helt.......vrickat.

• Hanniz84

jag handlar i stort sett aldrig där...
    om jag gör det så blir det godis, chips lr dricka...

Isa <3
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?