• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Wittra
    pindile skrev 2010-09-16 20:54:30 följande:
    hahaha tror du verkligen att Lidl skickat mig till FL för att försvara företaget??? det var roligt!!!  vilka konspirationsteorier.....

Nej , jag trivs bara väldigt bra med mitt jobb och har varit med sen företaget kom till sverige.
    jag vet ju därför en hel del om företaget och kan inte låta bli att diskutera  om detta.
    Du får väl så klart tycka vad du vill, men detta är väl ett Diskussionsforum eller har jag fattat fel??
    Här är det meningen att man ska disskutera om saker , det är ju det som är hela tanken liksom.....
    Fast reaktionerna mot dem som skrivit negativt om Lidl har ju varit ganska starka faktiskt. Om du jobbar för dem förstår jag att du försöker förmedla en bättre och mer rättvis bild av affären, men fortfarande; alla har olika upplevelser..så är det bara.
  • Doldis987

Det enda jag tycker om den affären är att det är jättekonstigt att det inte finns någon plats att lägga varorna efter dom blivit scannade. Man måste ju antingen vara två, eller packa upp på bandet och packa kassen samtidigt.

• Posh
    pindile skrev 2010-09-16 20:54:30 följande:
    hahaha tror du verkligen att Lidl skickat mig till FL för att försvara företaget??? det var roligt!!!  vilka konspirationsteorier.....

Nej , jag trivs bara väldigt bra med mitt jobb och har varit med sen företaget kom till sverige.
    jag vet ju därför en hel del om företaget och kan inte låta bli att diskutera  om detta.
    Du får väl så klart tycka vad du vill, men detta är väl ett Diskussionsforum eller har jag fattat fel??
    Här är det meningen att man ska disskutera om saker , det är ju det som är hela tanken liksom.....
    Tänk att det var så uppenbart att du är anställd av Lidl. I varje sån här tråd, de poppar upp ibland, är det likadant.
    Någon frågar vad folk tycker om Lidl.
    Några säger som det är, butikerna är under kritik, men nej det kan inte de anställda på Lidl som har konton på FL tåla att höra. ;)

Är det personligt? Har jag missat nåt?
    Kul ska det vara
  • pindile
    Wittra skrev 2010-09-16 21:00:04 följande:
    Fast reaktionerna mot dem som skrivit negativt om Lidl har ju varit ganska starka faktiskt. Om du jobbar för dem förstår jag att du försöker förmedla en bättre och mer rättvis bild av affären, men fortfarande; alla har olika upplevelser..så är det bara.
    Beror ju kanske på vart man bor om man tjänar på att åka runt. Vi måste tex åka 3 mil bara för att handla öht, så då kan vi gott ta ett par km extra för att handla på ett extra ställe.

Hur menas med starka? jag har bara gett svar på det jag vet nåt om. Om nån skriver nåt som jag ju vet från insidan inte är sant så måste väl jag kunna svara på det utan att nån tror att jag är en lidl-agent som föröker värva folk via nätet;)   haha

så klart får alla ha olika åsikter och upplevelser, men jag upprepar mig, detta är ett disskusionsforum, vill man inte disskutera så hör man inte hemma här inne:) då får man ta o hitta ett åsiktsforum istället (om det nu finns nåt sånt....haha)

strunt samma, jag hoppas att om ni nån gång hanslar på lidl får ett bra bemötande och blir nöjda med era inköp, vill ni inte handla där så är det väl bra med det:)
  • Wittra
    Posh skrev 2010-09-16 21:02:53 följande:
    Tänk att det var så uppenbart att du är anställd av Lidl. I varje sån här tråd, de poppar upp ibland, är det likadant.
    Några säger som det är, butikerna är under kritik, men nej det kan inte de anställda på Lidl som har konton på FL tåla att höra. ;)

Också lite konfunderad över så starka känslor över att någon inte gillar just en viss mataffär.
  • Posh
    Wittra skrev 2010-09-16 21:05:28 följande:
    Också lite konfunderad över så starka känslor över att någon inte gillar just en viss mataffär.
    Det säger du till mig för att jag bemött den känslosamma, ska vi säga "attacken" från annat håll i tråden? Nej det är inga starka känslor jag hyser inför butikskedjan Lidl. Jag hyser faktiskt rätt svala känslor för denna butik. Drömmer
    Kul ska det vara
  • Wittra
    pindile skrev 2010-09-16 21:05:17 följande:
    Beror ju kanske på vart man bor om man tjänar på att åka runt. Vi måste tex åka 3 mil bara för att handla öht, så då kan vi gott ta ett par km extra för att handla på ett extra ställe.

Hur menas med starka? jag har bara gett svar på det jag vet nåt om. Om nån skriver nåt som jag ju vet från insidan inte är sant så måste väl jag kunna svara på det utan att nån tror att jag är en lidl-agent som föröker värva folk via nätet;)   haha

så klart får alla ha olika åsikter och upplevelser, men jag upprepar mig, detta är ett disskusionsforum, vill man inte disskutera så hör man inte hemma här inne:) då får man ta o hitta ett åsiktsforum istället (om det nu finns nåt sånt....haha)

strunt samma, jag hoppas att om ni nån gång hanslar på lidl får ett bra bemötande och blir nöjda med era inköp, vill ni inte handla där så är det väl bra med det:)
    Jo, vi bor väl inte långt ifrån någon mataffär egentligen, men ändå ..skulle kännas rent onödigt med två stopp bara för att affär 1 inte erbjuder allt vi vill ha.

Jag menade väl bara att JAG upplever att du kanske verkar ta agget mot Lidl personligt. Om du tittar tillbaka på dina inlägg så kanske du kan se vad jag menar. Massa utropstecken och frågetecken vilket i mina ögon är att personen verkar ta åt sig personligt etc..  
  • Wittra
    Posh skrev 2010-09-16 21:07:08 följande:
    Det säger du till mig för att jag bemött den känslosamma, ska vi säga "attacken" från annat håll i tråden? Nej det är inga starka känslor jag hyser inför butikskedjan Lidl. Jag hyser faktiskt rätt svala känslor för denna butik. Drömmer
    Öh? var ju så jag menade, att bara för någon inte är stormförtjust i en viss sorts affär så betyder det  ju inte att andra måste tycka så också...
  • pindile
    Posh skrev 2010-09-16 21:02:53 följande:

Va? jag skrev lååångt upp i tråden att jag jobbar på Lidl, eller va menar du??

vaddå personligt? så om du hade ett jobb som du trivs med och det kom upp en sån här disskusion, antingen på nätet eller vid matbordet hemma skulle inte du då försvara det du vet nåt om? om du inte höll med, skulle du då inte säga det?

jag har arbetat på flertalet ställen innan detta och aldrigt trivts nånstans. Har då sagt rakt ut som det är att jag inte trivs med jobb, personalpolitik osv....finns måånga skitföretag som behandlar folk som nollor. Men nu trivs jag verkligen med mitt jobb, och där jag bor funkar allt som det ska i butiken. Jag tror på konceptet och jag trivs med arbete, personalen , cheferna osv...

men, neeej alla måste tycka samma på fl. får ju inte förekomma nån diskussion......
  • Posh
    Wittra skrev 2010-09-16 21:09:36 följande:
    Öh? var ju så jag menade, att bara för någon inte är stormförtjust i en viss sorts affär så betyder det  ju inte att andra måste tycka så också...
    Jag tycker att alla får tycka precis vad de vill om matbutiker. Tror inte alla är överens om den saken i denna tråd dock.
    Kul ska det vara
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?