pindile skrev 2010-09-16 16:46:41 följande:
Vi lånar ut vår personaltoalett till gamla, barn och sjuka. Men har tyvärr igen toalett för vanliga vuxna folk. Detta har vissa orsaker. När vi gick ifrån denna regel slutade det med att vi på en veckas tid hade haft nån kund som kletat bajs på väggarna , en ung tjej som satte sig och bajsade i vår papperskorg och nån som slängde sina nerskitade trosor på golvet......detta på vår toa som vi använder när vi tex har rast...inte så kul:(
Pannbandet hände i tjeckien , det är inte unikt för lidl där utan handlar helt enkelt om att dom inte har såna bra lagar som vi i sverige som skyddar personal.
Anställningsavtalen såg ut så i en månad ungefär när lidl kom till sverige, men dom insåg snabbt att man inte kan göra hur man vill här i sverige utan fick lov att rätta sig efter kollektivavtalet som alla andra företag.
Att vi har vissa som jobbar tex 25/h i veckan beror på att vi ej kan lägga schema om vi inte har vissa som går färre timmar, och bättre att erbjuda nån 25/h än inget jobb alls?
Håller med om mjölken, det var idiotiskt, men som tur är har ledningen lyssnat på kunderna och numera kommer all mjölk utom hållbarhetsmjölken från sverige. Falköpings mejeri gör numera vår "egna" mjölk.
det där med ketchupen kan jag också hålla med om att reklamen e lite dum....men vi har ju de vanligaste märkena felix och heinz. Så de flesta kan ju handla sin ketchup hos oss.
Vad konstigt, sånna toalettproblem har jag aldrig hört talas om på andra affärer där alla kan få låna toaletten om dom behöver. Jaja, det finns ju en del konstiga folk som gör sånna saker...
Jo, men det är ju fortfarande samma företag som uppenbarligen tycker att det är okej att behandla sina anställda så (både pannbanden och anställningsavtalen). Att dom inte gör så i Sverige beror ju bara på att vi har lagar, inte att dom har bättrat sig egentligen.
Ketchupen gäller ju inte bara just ketchup utan alla olika sorters varor. Sen vill jag inte heller handla i en affär där dom säger att dom bara ställer ut pallarna på golvet och inte sätter upp sakerna i hyllor. Att använda det som en positiv grej tycker jag är konstigt eftersom alla jag känner tycker att det är trevligare med en affär som är i fin ordning med alla saker på hyllor.