• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • seejtaan

deras jordnötter i en typ konservburk är kung!!1

• Wittra
    geten skrev 2010-09-16 18:10:54 följande:
    Man får absolut tycka vad man vill om Lidl men vi som jobbar där har ju ganska mycket större insikt i hur företaget verkligen fungerar och hur anställningsavtalen fungerar!
    Håller absolut med om att det är synd att de inte har lika bra anställningsavtal i alla länder, men så är det ju på vilket företag som helst som ligger utanför.

I "min" Lidlbutik så lånar vi ut toaletten men det är ett eget beslut taget av oss på plats men skulle det dyka upp liknande problem hos oss så slutar vi genast med det. (inte så konstigt va?)

Kom gärna med förslag på varor som ni saknar så ska vi se vad vi kan göra åt det!!
    Ändå lite  underligt att alla andra affärer är så generösa när det gäller toalettmöjligheterna men inte Lidl...tycker iaf jag är konstigt.
  • Wittra
    pindile skrev 2010-09-16 17:35:59 följande:
    Kan förstå hur man tänker med det där med pallarna, men det hanslar ju om vart man lägger pengarna. Vill du betala mer för dina varor bara för att dom ska stå fint i hyllor., eller kan du tänka dig att köpa samma sak fast som står i en enklare variant av hylla, eller som coca-colan, på pall??

Det stämmer ju inte riktigt heller det du skrev om det där i tjeckien. För det är ju det landet som har problem, och företag anpassar ju sig efter det land dom är i. Kan ju vara så att det är personalen i den butiken som kommit på iden. Det är ju absolut inte så att ledningen i tyskland suttit och givit dessa direktiv om att de anställda ska använda pannband.....och efter vad jag vet så pågår inget ånt där längre, i några butiker alls.

Sortimentet är ju inte lika brett som på ICA tex, själv måste jag också komplettera med vissa saker som inte finns på Lidl, men det jag kan köpa där gör jag. Så det  köper jag absolut och håller med om.
    Lite av denna orsak jag aldrig riktigt lockats av Lidl, som du säger, säger många andra...att de behöver komplettera och då kan jag resonera såhär -" ska jag behöva åka till 2 affärer? bara för att ena inte har allt jag behöver...?" ...o svaret till mig själv har blivit nej eftersom jag vill kunna handla allt under ett tak.  Du som verkar insatt i Lidl mer, kommer sortimentet utökas? Jag tror faktiskt de skulle vinna på det!
  • Capt Janeway
    gutegirl skrev 2010-09-16 16:15:38 följande:
    Vill man ha ett gpott bröd ska man inte köpa bröd från de stora bagerierna öht. DÅ ska man gå till ett riktigt bageri och handla över disk.
    Bzzt wrong!

Man bakar det själv. Jag har slutat köpa bröd i butiker och bagerier.

Och nej ... det tar inte lång tid. Det är faktiskt riktigt trevligt att baka bröd.
  • Fenna
    Wittra skrev 2010-09-16 18:46:26 följande:
    Lite av denna orsak jag aldrig riktigt lockats av Lidl, som du säger, säger många andra...att de behöver komplettera och då kan jag resonera såhär -" ska jag behöva åka till 2 affärer? bara för att ena inte har allt jag behöver...?" ...o svaret till mig själv har blivit nej eftersom jag vill kunna handla allt under ett tak.  Du som verkar insatt i Lidl mer, kommer sortimentet utökas? Jag tror faktiskt de skulle vinna på det!
    Fast det är väl iden med Lidl, relativt litet sortiment men billigt. Med ett större sortiment skulle priserna antagligen gå upp också. Jag jobbar alltså inte på Lidl, men deras nuvarande koncept passar oss  :). 

Det är väl bara att föreslå saker du skulle vilja ha, två personer har ju frågat efter det i den här tråden.    
  • Wittra
    Fenna skrev 2010-09-16 19:31:12 följande:
    Fast det är väl iden med Lidl, relativt litet sortiment men billigt. Med ett större sortiment skulle priserna antagligen gå upp också. Jag jobbar alltså inte på Lidl, men deras nuvarande koncept passar oss  :). 

Det är väl bara att föreslå saker du skulle vilja ha, två personer har ju frågat efter det i den här tråden.    
    Fast Willys är ju ganska stort och fortfarande riktigt billigt, iaf det Willys vi har här i stan. Brukar alltid bli förvånad när jag har handlat där ;)
  • Fenna
    Wittra skrev 2010-09-16 20:11:04 följande:
    Fast Willys är ju ganska stort och fortfarande riktigt billigt, iaf det Willys vi har här i stan. Brukar alltid bli förvånad när jag har handlat där ;)
    Har faktiskt aldrig varit där, kanske skulle prova det då.
  • pindile
    Wittra skrev 2010-09-16 18:46:26 följande:
    Jag förstår dig också. Men det är smart att testa, man kan verkligen tjäna en del på det.

ja dom utökar hela tiden, har ju tagit hem massa av de varor kunder bett om. Exempel på det är ju tex potatismjöl, ättika, svensk mjölk, osv finns massa exempel. Men det är ju upp till kunderna och tala om vad de söker. Då förs det vidare uppåt och sen om man har tur tas det in i sortimentet.
    De har verkligen blivit bättre på att lyssna på kunderna. Skaffat korgar och byter ut kassasystemen i hela landet(det kommer ta tid , men är på g ). Det tycker jag är bra faktiskt.
  • pindile
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-16 17:58:13 följande:
    Lustigt att man inte ska kunna säga sin åsikt om ett företag, både positivt och negativt utan att företaget blir hysteriska och skickar en representant(jo, du framstår som det) som ska förneka/dumförklara allt och alla som inte lovprisar kedjan.
    Jag skulle säkert kunna hitta lika många fel på andra kedjor men nu var det lidl det gällde, herregud det är väl inget att tjafsa om? Tycker jag att vår lidl har torrt bröd och dåligt utbud så får jag väl tycka det, oavsett om någon kommer och säger att jag har fel?

Jag tycker att ICAs egna varor ofta smakar illa/har bristande kvalité, samt gillar jag inte när butiker i stort sett enbart har egna produkter. Väntar med spänning på att bli påhoppad av någon ICA-representantTungan ute
    hahaha tror du verkligen att Lidl skickat mig till FL för att försvara företaget??? det var roligt!!!  vilka konspirationsteorier.....

Nej , jag trivs bara väldigt bra med mitt jobb och har varit med sen företaget kom till sverige.
    jag vet ju därför en hel del om företaget och kan inte låta bli att diskutera  om detta.
    Du får väl så klart tycka vad du vill, men detta är väl ett Diskussionsforum eller har jag fattat fel??
    Här är det meningen att man ska disskutera om saker , det är ju det som är hela tanken liksom.....
  • Wittra
    pindile skrev 2010-09-16 20:47:26 följande:
    Jag förstår dig också. Men det är smart att testa, man kan verkligen tjäna en del på det.

ja dom utökar hela tiden, har ju tagit hem massa av de varor kunder bett om. Exempel på det är ju tex potatismjöl, ättika, svensk mjölk, osv finns massa exempel. Men det är ju upp till kunderna och tala om vad de söker. Då förs det vidare uppåt och sen om man har tur tas det in i sortimentet.
    De har verkligen blivit bättre på att lyssna på kunderna. Skaffat korgar och byter ut kassasystemen i hela landet(det kommer ta tid , men är på g ). Det tycker jag är bra faktiskt.
    Fast jag tror inte jag skulle tjäna på att ta bilen till 2 olika affärer. Först åka affär 1, parkera och handla nästan allt , för att sedan starta bilen o fara tlll affär 2. För oss skulle just den biten bli väldigt oekonomisk....lite så jag menade...
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?