• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • Plutteli
    Twiist3d skrev 2010-10-08 15:05:18 följande:
    Du kan inte jämföra fast föda med bröstmjölk.
    Bröstmjölk är till för SMÅBARN. Inte barn som går i skolan.
    JAA FÖRSKOLA ÄR SKOLA!!

Ett sexårigt barn har ingen nytta av bröstmjölk.
    Ser det seriöst nästan som pedofili.. HELT seriöst.
    Brösmjölk är nyttigt, även för vuxna. Det är egentligen helt absurt att vi slutar ge bröstmjölk (om så bara i glas) för att övergå till att ge komjölk till små barn!
    Har en 6 åring ingen nytta av bröstmjölk har h*n ingen nytta av komjölk heller, så jag antar att dina barn aldrig dricker mjölk.

Pedofili är att tända på förpubertala barn, amning och pedofili har inget med varandra att göra, att påstå det är bara rent okunnigt.
  • Mealla

Nu generaliserar jag men svenskar har sa otroligt svart da nagonting gar utanfor normen. Da faller all fernissa av oppet sinne och tolerans av.

Har i USA, hor och hapna, ar det relativt vanligt att barn ammas upp till 2-ars aldern och det ar ingen som tycker det ar speciellt konstigt. Har ar det lite mer av "whatever floats your boat" attityd. Nagot for manga i denna trad att tanka pa.

Och innan nagon kommer och papekar att det ar en hogre ammningsfrekvens i Sverige, sa vill jag klargora att ammningsfrekvensen i Sverige ar absolut hogre for sma barn, under 6 man, men da barnen ar over 1 ar ar ammningsfrekvensen i USA hogre. Dvs att de som bestammer sig for att amma har ofta gar in for langtidsammning.  

• Anonym
    Comtesse skrev 2010-10-08 14:25:12 följande:
    Det finns alltid undantag.
    Sure, de som fått framtänderna inslagna eller är födda utan ämnen till framtänder.
  • Anonym

ärligt talat blir jag nyfiken på hur mammor som ammar barn från 3 år och till ja hur länge som helst..berätta era historier

• Kimona

Personligen tycker jag att det är äckligt. När barnet är stort nog att börja äta annat ska jag sluta amma, ser ingen poäng med att fortsätta

• April barn
    Twiist3d skrev 2010-10-08 15:05:18 följande:
    Du kan inte jämföra fast föda med bröstmjölk.
    Bröstmjölk är till för SMÅBARN. Inte barn som går i skolan.
    JAA FÖRSKOLA ÄR SKOLA!!

Ett sexårigt barn har ingen nytta av bröstmjölk.
    Ser det seriöst nästan som pedofili.. HELT seriöst.
    Nej "förskola" är barnpassning med ett förfinat namn, inte sätter jag mina barn i "skolan när de är 1-2 år! :S
  • Siphra

Det är fullständigt normalt globalt och historiskt sett och bra för barnet.
    Det är ovanligt i Sverige. 
    Det är tragiskt att så få barn i Sverige helammas till sex månader och ofta avvänjs före ett års ålder.
    Amning minskar dessutom bröstcancerrisken.
    Och ni som inte , av olika skäl ammat era barn enligt WHOs riktlinjer behöver inte försvara eller förklara er. Alla har sina egna orsaker. Men amning borde stöttas mycket mer.

• Anonym (Normalt)

Det är helt normalt och upp till var och en att göra som de vill. Förstår inte hur vissa av er kan kalla amning äckligt oavsett barnets ålder. Är ni mammor själva? Har ni ammat? Låter verkligen illa, ogenomtänkt och omoget för mig.

• Anonym

Jag ammar mina döttrar,de är närmare 3 år och det fungerar alldeles utmärkt!
    Visst,det är nog ganska ovanligt fortfarande,men det verkar bli vanligare och vanligare.

Är det någon som har några frågor så går det utmärkt att ställa dem.

Svar på tråden Amma en tvååring...