• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • Dr Mupp

Majoriteten av världens alla tvååringar ammar. Det är mest i västvärlden och då framförallt här i sverige som vi fått en sne syn på det här med amning och tror att det är nått som bara är för bebisar.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • SallyBlixten
    Twiist3d skrev 2010-10-08 15:05:40 följande:
    Det är ju verkligen INTE NORMALT att amma en sexåring.
    INTE NÅGONSTANS!!
    Nej möjligen inte - men vem har sagt att det är önskvärt att vara normal?

I England smiskar man barnen för minsta lilla förseelse och jag betraktades som onormal när jag inte slog mina barn.

I Pakistan döljer kvinnorna sitt hår när de går ut, men jag var onormal och gjorde det inte.

I USA häpnade alla över att jag kunda köra en manuellt växlad bil, det var INTE normalt att kvinnor kunde detta.

I Västergötland är jag inte normal för jag äter inte grynkorv.

På A-lagsbänken är jag inte normal någonstans för jag är nykter hela dagarna.

Mina tonåringar anser mig onormal eftersom jag inte kan göra MP3-filer.

Min fyraåring älskar att amma - det känns som att jag hellre anses som onormal av dig, du vilt främmande människa, än att jag nekar min underbara unge det bästa han vet.
  • Thegran

tycker det är helt ok att amma en tvååring.

slutade själv när dottern var ett, men hade absolut kunnat tänka mig att fortsätta.

• Anonym (Z)
    SallyBlixten skrev 2010-10-08 20:21:19 följande:
    Nej möjligen inte - men vem har sagt att det är önskvärt att vara normal?

I England smiskar man barnen för minsta lilla förseelse och jag betraktades som onormal när jag inte slog mina barn.

I Pakistan döljer kvinnorna sitt hår när de går ut, men jag var onormal och gjorde det inte.

I USA häpnade alla över att jag kunda köra en manuellt växlad bil, det var INTE normalt att kvinnor kunde detta.

I Västergötland är jag inte normal för jag äter inte grynkorv.

På A-lagsbänken är jag inte normal någonstans för jag är nykter hela dagarna.

Mina tonåringar anser mig onormal eftersom jag inte kan göra MP3-filer.

Min fyraåring älskar att amma - det känns som att jag hellre anses som onormal av dig, du vilt främmande människa, än att jag nekar min underbara unge det bästa han vet.
  • Anonym
    Plutteli skrev 2010-10-08 13:34:35 följande:
    Klart det är normalt.
    Upp till 6 år är både normalt och naturligt (om än väldigt ovanligt) sen är det dags att sluta om det inte skett tidigare.
    Kräks
  • CloudBerry 1

Japp det är fullkomligt normalt, klokt och jättebra på alla sätt och vis.

• Anonym
    Plutteli skrev 2010-10-08 14:44:12 följande:
    Tvärt om visar forskning att det är BRA för de permanenta tänderna att amma länge (och ja det är bra för mjölktänderna också) eftersom mjölken hjälper till att ge starka tänder och dessutom förebygger karies.
    BS
  • Plutteli
    Anonym skrev 2010-10-08 20:31:15 följande:
    Kräks
    Vilket synnerligen moget och givande inlägg...
Svar på tråden Amma en tvååring...