Amma en tvååring...
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Alla gör som dom vill och tur är väl det! Själv tycker jag att det ser märkligt ut redan vid 7-8 månader men jag lägger ingen värdering i det. Har många vänner som ammar barnen fram till året, jag själv har inte ammat längre än 4 månader för att jag då tyckt att barnet kännts för stort. Men om jag skulle se en 2 åring bli ammad offentligt så hade jag nog höjt ögonbrynen en aning.. men som sagt alla gör ju det som passar dom.
Nja det berorväl på - är man bekväm i det så är detväl bara bra.
Min äldsta började igen då den minsta föddes - hon var nästan 3, ammades litepå morgonen och på kvällen i ca ett halvår - lillebror dock till han var nästan 2 år.
Inte normalt. En 2-åring äter ju en normal kost.
Ni som tycker att det är normalt att amma en sexåring, vart drar ni gränsen? När barnet börjar låg- mellan eller högstadiet?
Jag tänker bara att jag är tacksam över att jag inte har något minne av att bli ammad av min mor. Jag har minnen från min första tid på dagis (spjälsängsrummet) och då var jag 1.5 år gammal. Tanken på att minnas hur det är att ligga och ammas av min mamma gör mig väldigt illamående - därför är jag glad att min mamma slutade amma mig vid ca 6 månaders ålder.
Jag ammar vår tvååring.. Tycker att det är upp till var o en att bestämma.. Normalt eller onormalt?? Vem bryr sig?