• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • Twiist3d
    Plutteli skrev 2010-10-08 14:44:12 följande:
    Tvärt om visar forskning att det är BRA för de permanenta tänderna att amma länge (och ja det är bra för mjölktänderna också) eftersom mjölken hjälper till att ge starka tänder och dessutom förebygger karies.
    Jasså?
    Jag kollade runt lite på nätet nu och det var tydligen inte bra för tänderna.

Men men Glad
    Tycker det är rent av äckligt..
  • Taurus

Jag skulle inte göra det.
    Men vad jag anser om att andra gör det? Ja.. vill man så ser jag inget fel i det.
    Ett fint band mellan mamma-dotter.

• Twiist3d
    Plutteli skrev 2010-10-08 14:46:24 följande:
    En 6 åring går i förskoleklass, inte i skolan, och i vilket fall känns det rätt irrelevant.

Visst finns det andra sätt att ge trygghet och lugn, men varför ta bort ett sätt bara för att det finns fler? Slutar du pussa dina barn bara för att de kan få kramar istället tex?
    PUSSA OCH KRAMAR ÄR INTE SAMMA SAK SOM ATT AMMA EN SEXÅRING!!
    Hur kan du ens komma med den jämförelsen?!?!

Herregud...
    hoppa seriöst att du driver just nu och bara vill hetsa upp folk.
  • BlommyNess12

Jag personligen skulle kunna tänka mig amma tills 2,5-3 års åldern.
    Tycker inte en tvååring är mer än en lite större bebis..

• Plutteli
    Twiist3d skrev 2010-10-08 14:47:04 följande:
    Jasså?
    Jag kollade runt lite på nätet nu och det var tydligen inte bra för tänderna.

Men men Glad
    Tycker det är rent av äckligt..
    Den samlade forskningen visar att det är bra för tänderna, däremot finns en myt som gärna sprids även av tandläkare att det skulle vara dåligt.
  • Taurus

Om ett barn ammas när tänderna kommit upp bör man borsta tänderna efteråt. Det är inte bra för tänderna. Men sen är det ju ingen som säger att det är sämre att ammas än att äta en kaka eller annat som en tvååring gör ibland.

• Plutteli
    Twiist3d skrev 2010-10-08 14:48:17 följande:
    PUSSA OCH KRAMAR ÄR INTE SAMMA SAK SOM ATT AMMA EN SEXÅRING!!
    Hur kan du ens komma med den jämförelsen?!?!

Herregud...
    hoppa seriöst att du driver just nu och bara vill hetsa upp folk.
    Vari ligger skillnaden? Förutom i att just du lägger en sexuell innebörd i brösten antar jag?
    Jag menar, jag pussar mitt barn, jag kramar mitt barn, med samma mun som jag pussar mitt barn gör jag heeelt andra betydligt mer sexuella saker med min man. På samma sätt med mina bröst, jag kan använda dem till väldigt sexuella saker och jag kan använda dem till amning. Trots allt är brösten till för att ammas med, det är därför dem är där.
  • Twiist3d
    Plutteli skrev 2010-10-08 14:50:49 följande:
    Den samlade forskningen visar att det är bra för tänderna, däremot finns en myt som gärna sprids även av tandläkare att det skulle vara dåligt.
    Hahah okej!
  • Plutteli
    Taurus skrev 2010-10-08 14:52:06 följande:
    Om ett barn ammas när tänderna kommit upp bör man borsta tänderna efteråt. Det är inte bra för tänderna. Men sen är det ju ingen som säger att det är sämre att ammas än att äta en kaka eller annat som en tvååring gör ibland.
    Varför? Bröstmjölken kommer knappt i kontakt med tänderna eftersom bröstet ligger så långt bak i halsen när ett barn ammar, vore extremt jobbigt för de som tex har barn som får första tänderna vid 3-4 månader när ett barn kan ammas upp till 10 gånger om dagen eller ännu mer att borsta tänderna varje gång, i synnerhet som det inte är nyttigt om man använder tandkräm varje gång. Förutom dessa delar så är bröstmjölk antibakteriellt, vilket gör att det motverkar karies, inte bildar karies. Så oavsett så går det på ett ut varav tänderna inte far illa av bröstmjölk.
  • Twiist3d
    Plutteli skrev 2010-10-08 14:52:11 följande:
    Vari ligger skillnaden? Förutom i att just du lägger en sexuell innebörd i brösten antar jag?
    Jag menar, jag pussar mitt barn, jag kramar mitt barn, med samma mun som jag pussar mitt barn gör jag heeelt andra betydligt mer sexuella saker med min man. På samma sätt med mina bröst, jag kan använda dem till väldigt sexuella saker och jag kan använda dem till amning. Trots allt är brösten till för att ammas med, det är därför dem är där.
    VEM F*N HAR SAGT ATT JAG LÄGGER EN SEXUELL INNEBÖRD I BRÖSTEN?!?!
    JAG ser bröst som MAT inte som något man pillar på när man har sex!

Herregud alltså..
    Inbillar du dig saker eller vad är det för fel?!
Svar på tråden Amma en tvååring...