• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • Plutteli
    Anonym skrev 2010-10-08 13:54:30 följande:
    Klart det gör, om man vill att det ska göra det. Undviker barn godis om det står på bordet? Njae.
    Eh nej, du kan inte tvinga barnet att amma, vill inte barnet så ammar det inte, svårare är det inte. Eller hur menar du att man kan tvinga barnet att amma? Kanske vore bra info för de vars bebisar aldrig någonsin vill ammas ens vid födseln...
  • Pickeli

För mig är det onormalt och äckligt. Jag skulle INTE göra det, men jag lägger mig inte i vad andra sysslar med.

Google it!
  • Anonym (Ammar)
    Anonym skrev 2010-10-08 13:55:43 följande:
    Jag ammar vår tvååring.. Tycker att det är upp till var o en att bestämma.. Normalt eller onormalt?? Vem bryr sig?
    Skrattande
    Skönt att se att jag inte är HELT ensam i detta
  • Anonym (Z)
    Anonym skrev 2010-10-08 13:53:28 följande:
    Nja det berorväl på - är man bekväm i det så är detväl bara bra.
    Min äldsta började igen då den minsta föddes - hon var nästan 3, ammades litepå morgonen och på kvällen i ca ett halvår - lillebror dock till han var nästan 2 år.
    Det känner jag igen, när min mamma fick sin sista var storasyster närmare 3 år och ville såklart också prova att amma igen, men hon kunde inte, det gick lixom bara inte :)
  • Comtesse
    Plutteli skrev 2010-10-08 13:52:15 följande:
    Står i mitt svar ovan: Rent generellt tappar barn förmågan till att dia/amma vid 6 års ålder, somliga tidigare somliga senare men de flesta just runt 6 år, alltså har naturen satt ett naturligt amningsstopp där.
    Därav att jag skrev om barnet fortfarande kan amma, alltså har kvar sugförmågan, varför ska man sluta amma vid sex års ålder då?
    You haven´t lived until you´ve found something worth dying for.
  • Twiist3d
    Anonym skrev 2010-10-08 13:37:08 följande:
    Upp till 6 år...????

Ojoj, vad äckligt..........
    SÄGER DET SAMMA!! usch.........
  • Plutteli
    Comtesse skrev 2010-10-08 13:58:49 följande:
    Därav att jag skrev om barnet fortfarande kan amma, alltså har kvar sugförmågan, varför ska man sluta amma vid sex års ålder då?
    För att jag fortfarande anser att den naturliga gränsen går där även om barnet fortfarande kan amma. Dock är det extremt ovanligt att ett barn ens försöker amma så länge så för mig är det lite av en icke fråga.
  • Myshörnan

Min gräns går när barnet börjar äta fast föda. Ju snabbare det sker desto bättre. Är obekväm i mitt ammande och hatar det! Men jag offrar mig och gör det tills de är 4månader..

Varför amma en 1åring?? De har ingen nytta av att bli ammade. Vill man ge bröstmjölk kan man väl ge det i mugg?

• Twiist3d
    Plutteli skrev 2010-10-08 14:12:14 följande:
    För att jag fortfarande anser att den naturliga gränsen går där även om barnet fortfarande kan amma. Dock är det extremt ovanligt att ett barn ens försöker amma så länge så för mig är det lite av en icke fråga.
    Alltsåå..
    Jag förstår INTE vitsen med att amma så länge!!
    Barnet äter fast föda. Det finns ingen som helst behövlig näring i bröstmjölk
    när barnet är sex år!!

Det är nog mamman som har separationsånget och har svårt att acceptera
    att barnet växer upp.

UUUUUUUUUSCHHHHH
Svar på tråden Amma en tvååring...