• Natassja

"Ammar" min pojkvän

Är rädd att detta inte är normalt, eller jag vet ju att det inte är normalt, men tänkte ändå dela med mig nu när forumet ändå är fullproppat med inlägg om just amning och vart gränsen går för hur länge man kan amma.

Jag har en kille som jag varit tillsammans med i tre månader nu. Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman. Han älskar verkligen mig och jag älskar honom! Vårt sexliv är fantastiskt, och det jag ska berätta nu har inget med sex att göra överhuvudtaget...

Det är nämligen så att han älskar att ligga och amma vid mitt bröst, tex när vi tittar på tv och så. Trodde först han hade någon fetisch eller något, men han säger att hans mamma ammade honom tills han var fyra år och att det var ett av hans bästa minnen. För honom handlar det om närhet och kärlek, och vill han ha det så är det min plikt att ge honom det, precis som han ger mig fast på andra sätt.

Han ammar ungefär fem minuter åt gången, kanske två gånger om dagen höst. Jag har inget emot det, gör ju inte ont eller något och så länge han är nöjd så. Men jag har googlat lite på det här och ser att man kan börja producera bröstmjölk om man ammar?? Är lite rädd för det nu, och hur skulle det påverka mina chanser att bli gravid? Vi försöker nämligen få barn...

Planning a child ain't always that easy.
  • Svar på tråden "Ammar" min pojkvän
  • MassiiMotoo
    Natassja skrev 2010-10-09 00:01:59 följande:
    Den bioligiska klockan är väl inte samma sak som att gita sig???? Hur många är det inte som skaffar barn som itne vill gifta sig? Herregud.

Men du måste förstå skillnaden. Ni har varit ihop i 3 mån. Du är inte redo för att gifta dig men efter 3 mån är du redo att skaffa barn med en man du varit tillsammans i 3 mån.

jag förstår inte logiken.

Biologiska klocka? du är rätt ung, brått behöver du inte ha.. inte efter 3 mån..men men

• Natassja
    MassiiMotoo skrev 2010-10-09 00:04:01 följande:

Men du måste förstå skillnaden. Ni har varit ihop i 3 mån. Du är inte redo för att gifta dig men efter 3 mån är du redo att skaffa barn med en man du varit tillsammans i 3 mån.

jag förstår inte logiken.

Biologiska klocka? du är rätt ung, brått behöver du inte ha.. inte efter 3 mån..men men

Jag har hittat rätt kille i mitt liv, jag vet att det är han jag vill spendera livet med... sånt känner man!!
    Planning a child ain't always that easy.
  • Anonym (Minna)
    Natassja skrev 2010-10-09 00:01:59 följande:
    Den bioligiska klockan är väl inte samma sak som att gita sig???? Hur många är det inte som skaffar barn som itne vill gifta sig? Herregud.
    Biologisk klocka? Enligt din presentationssida är du 23.
  • Fru U
    Natassja skrev 2010-10-09 00:03:43 följande:
    Inte samma sak.
    Nej, det är det verkligen inte. Ett äktenskap är inte hälften så krävande eller ingående som ett föräldraskap är.

Ett äktenskap kräver inte allt av dig, det gör en graviditet och ett barn.

Att inte vilja gifta sig är sin sak, att inte vara redo alls för vad ett äktenskap innebär en helt annan. Och när man inte är redo för vad ett äktenskap står för så är man inte heller redo för barn
    Svaren bor i hjärtat
  • Anonym

Vad har ni haft för prövningar på 3 månader ? och hur väl känner du honom efter tre månader ?
    Barn har man livet ut ! Och ansvar mot det kommade barnet !
    Att du är så kuvad att du ammar honom det är en annan sak!
    Att han sedan är företagare vad har det med saken att göra?

• MassiiMotoo
    Natassja skrev 2010-10-09 00:04:57 följande:
    Jag har hittat rätt kille i mitt liv, jag vet att det är han jag vill spendera livet med... sånt känner man!!
    Jag kan hålla med dig. Jag träffad emin nuvarande sambo för 8 år sedan, efter en månad förlovade vi oss, månaden efter flyttade vi ihop. trots att ALLT kände rätt, så gick vi inte och planerade barn för min "biologiska klocka"

Det finns tid för allt..Saker blir itne bra om man har bråttom.
  • delifi2

hmmmmm..............min första tanke var att ni hade barn och han gillade att suga i sig mjölken men så var det inte ju...
    så min andra tanke var att HAN måste klippa sin navelsträng till sin mamma.
    Du kan ge honom kärlek och närhet på ett HELT annat sätt.
    DIN plikt?? förlåt men det var det absolut det dummaste jag har hört, vem har sagt det? HAN? att det är din plikt att ge honom tutte när han behöver kärlek och närhet och ni ska ta hand om ett barn som ni vill ha?? förstår inte heller logiken i det hela och jag brukar vara en person som går in med öppna ögon men det här....

• WhiskeyRiver

Men skit i det "sexuella" amningen ger eller inte ger, så länge ni är två vuxna människor bestämmer ni själva vad ni mår bra av.

Barn efter tre månaders bekantskap ger mig å andra sidan rysningar, men ert liv- ert beslut.

Lycka till med kärleken

• jfsebastian
    Natassja skrev 2010-10-09 00:04:57 följande:
    Det är skillnad på nyhetens behag och den man lever med efter ett år eller två.

Ta det lugnt, vänta med barn och giftermål. Ingen ska med någon buss.

Och du, dina plikter kanske sträcker sig längre än vad du vill.

Tänk efter före.

Och lycka till oavsett vad som händer.

Skälet till amningen är jävligt märkligt, jag antar att han är en vuxen man, att gå tillbaka till man var 4 är jäkligt märkligt.
    Hade det varit en fetish hade det varit coolare tycker jag.
Svar på tråden "Ammar" min pojkvän