• Natassja

"Ammar" min pojkvän

Är rädd att detta inte är normalt, eller jag vet ju att det inte är normalt, men tänkte ändå dela med mig nu när forumet ändå är fullproppat med inlägg om just amning och vart gränsen går för hur länge man kan amma.

Jag har en kille som jag varit tillsammans med i tre månader nu. Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman. Han älskar verkligen mig och jag älskar honom! Vårt sexliv är fantastiskt, och det jag ska berätta nu har inget med sex att göra överhuvudtaget...

Det är nämligen så att han älskar att ligga och amma vid mitt bröst, tex när vi tittar på tv och så. Trodde först han hade någon fetisch eller något, men han säger att hans mamma ammade honom tills han var fyra år och att det var ett av hans bästa minnen. För honom handlar det om närhet och kärlek, och vill han ha det så är det min plikt att ge honom det, precis som han ger mig fast på andra sätt.

Han ammar ungefär fem minuter åt gången, kanske två gånger om dagen höst. Jag har inget emot det, gör ju inte ont eller något och så länge han är nöjd så. Men jag har googlat lite på det här och ser att man kan börja producera bröstmjölk om man ammar?? Är lite rädd för det nu, och hur skulle det påverka mina chanser att bli gravid? Vi försöker nämligen få barn...

Planning a child ain't always that easy.
  • Svar på tråden "Ammar" min pojkvän
  • Anonym

Sätt fanstyget på första bästa plan hem till libanon.
    Skicka med honom en flaska välling också, förresten.

• Blossi
    Anonym skrev 2010-10-09 23:53:04 följande:
    Sätt fanstyget på första bästa plan hem till libanon.
    Skicka med honom en flaska välling också, förresten.
    Har väl inget med nationalitet att göra! Så onödigt!

Tycker dock inte att det verkar normalt men som sagt det finns mycket man tycker är konstigt.  
    28 dagar kvar
  • litengunnarolle

Om du är okej med det så ser jag inget problem. Skit samma vad folk på det här forumet tycker om saken, det är din kropp.

• Anonym

Jag tror killen kommer känna sig totalt åsidosatt när ni får barn och barnet tar tutten och dig ifrån honom, han kommer bli helt förkrossad tror jag.

• Anonym (Usch)

...han kanske vill skaffa barn så han kan få mjölk vid amningen...

Personligen så skulle jag lägga benen på ryggen om min kille kom med något sådant önskemål, för jag anser att det är ett osunt beteende! Sedan skulle jag be honom att gå till psykolog.
    Visst det är din killes finaste minne, men han kanske ska låta det vara just ett minne. Tror att du skulle bli rätt less på att amma både honom och ditt barn...Plus att han antagligen skulle känna sig åsidosatt när bebisen kommit. Som det är nu så är han ju van att själv ammas två/ggr dagligen. Tänk när barnet blir större och ser sin pappa göra så...

• Bubbis10
    Anonym (Usch) skrev 2010-10-10 01:38:35 följande:
    ...han kanske vill skaffa barn så han kan få mjölk vid amningen...

Personligen så skulle jag lägga benen på ryggen om min kille kom med något sådant önskemål, för jag anser att det är ett osunt beteende! Sedan skulle jag be honom att gå till psykolog.
    Visst det är din killes finaste minne, men han kanske ska låta det vara just ett minne. Tror att du skulle bli rätt less på att amma både honom och ditt barn...Plus att han antagligen skulle känna sig åsidosatt när bebisen kommit. Som det är nu så är han ju van att själv ammas två/ggr dagligen. Tänk när barnet blir större och ser sin pappa göra så...
    haha dom får la ta varisn tutte , hahaha aså hela situationen e absurd!
  • Anonym (Usch)
    Pregga skrev 2010-10-10 01:40:32 följande:
    haha dom får la ta varisn tutte , hahaha aså hela situationen e absurd!
    Ja, eller hur, hahah! Svårt att få plats med båda samtidigt kanske!
  • Anonym (:O)

Först när jag såg rubriken, så trodde jag detta handlade om att riktigt ammning.
    En barnmorska här där jag bor har nämnligen frågat en gravid tjejkompis till mig om hon visste hur hon skulle amma. Men eftersom det är hennes första barn så svara hon nej, det lär man väl sig på bb?

Barnmorskan tyckte då att hon skulle amma sin pojkvän.
    Så trodde jag fallet var här med. Men icke.

Jag kan inte låta bli att tro att detta är en fejk-tråd. kanske bara jag som uppfattar allt fel.
    Visst finns det killar som gillar att "snutta tutte", men inte som ett behov 2 ggr om dagen?
    Sen vart TS noga med att betona att han var från Libanon.. eller jag uppfattade det så iallafall.
    Det spelar ju ingen roll vart man kommer ifrån? Kunde ju lika gärna komma från danmark.
    Sen att skaffa barn tidigt, det är väldigt mycket på folks läppar och att det inte är bra att skaffa barn för tidigt, man ska ju känna sin partner. Så min uppfattning av det hela är att TS tagit små saker som är diskutabla och gjort en liten påhittad histora för att se hur folk reagerar.

Läste även här i tråden att någon skrev att TS nu skulle "vara hans mamma".  Har Libaneser såna grejer för sig? att inviga en ny mamma?

Jag tappar iallafall hakan och ord när jag läser detta. Men jag tror det är en ihopbakad histora för att se hur folk reagerar :)

• Serla

Jag hoppas verkligen att du skrev tråden som ett skämt och inte seriöst!
    Men om du nu har skrivit den seriöst...
    Du skriver att han saknar sin mamma som är i Libanon och att amningen är ett fint barndomsminne av henne...OM han VAR i Libanon NU, skulle han då amma henne om han var där?? Hur vet du att han faktiskt inte fortfarande ammar henne när de ses? Från amning är ju kanske inte steget till att vilja ha blöjor så stort. Såg lite på en dokumentär om det för något år sedan. Vuxna män i blöjor som blev ammade och flaskmatade på ett hotell i England, tyckte att det var så vidrigt att jag stängde av...
    Att din kille är egenföretagare spelar ingen roll, han har fortfarande inte klippt navelsträngen och det är definitivt inte ett normalt vuxet beteende att amma sin sambo/ fru/ tjej, det vet alla, antingen man har läst psykologi eller ej...
    Att skaffa barn när man inte känner varandra tycker jag är idioti! Om man inte vill gifta sig är en sak, men om man inte känner sig MOGEN för att gifta sig så anser iallafall jag att man definitivt INTE är mogen att skaffa barn. Ett äktenskap kan upphävas, men ett barn binder er samman för alltid.

Har väldigt svårt att tro att hans amning påverkar dina chanser att bli gravid negativt.
    Vill inte vara elak på något vis, men detta är min åsikt om det hela...

• Anonym (gulligullan)
     "Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman."

Varför välja just dessa ord?  Bara för att man är från Libanon så drar man inte slutsatsen av att han skulle vara socialbidragstagare eller våldsman, eller?

Tror detta är ett stooooort skämt Tyst
Svar på tråden "Ammar" min pojkvän