• Natassja

"Ammar" min pojkvän

Är rädd att detta inte är normalt, eller jag vet ju att det inte är normalt, men tänkte ändå dela med mig nu när forumet ändå är fullproppat med inlägg om just amning och vart gränsen går för hur länge man kan amma.

Jag har en kille som jag varit tillsammans med i tre månader nu. Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman. Han älskar verkligen mig och jag älskar honom! Vårt sexliv är fantastiskt, och det jag ska berätta nu har inget med sex att göra överhuvudtaget...

Det är nämligen så att han älskar att ligga och amma vid mitt bröst, tex när vi tittar på tv och så. Trodde först han hade någon fetisch eller något, men han säger att hans mamma ammade honom tills han var fyra år och att det var ett av hans bästa minnen. För honom handlar det om närhet och kärlek, och vill han ha det så är det min plikt att ge honom det, precis som han ger mig fast på andra sätt.

Han ammar ungefär fem minuter åt gången, kanske två gånger om dagen höst. Jag har inget emot det, gör ju inte ont eller något och så länge han är nöjd så. Men jag har googlat lite på det här och ser att man kan börja producera bröstmjölk om man ammar?? Är lite rädd för det nu, och hur skulle det påverka mina chanser att bli gravid? Vi försöker nämligen få barn...

Planning a child ain't always that easy.
  • Svar på tråden "Ammar" min pojkvän
  • Shorona

I mina ögon är det inte normalt, nej.
    Jag hade sprungit fort som fan om jag träffade en kille som ville bli ammad! Fort och långt!

• frukarlssonn
    Pregga skrev 2010-10-09 19:53:52 följande:
    haha du milde tid, så snor han ju maten fr barnet direkt..fy va hemsktFlört
    Eller så måste hon få grymme mjölkproduktionen
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • mion
    MassiiMotoo skrev 2010-10-08 23:53:00 följande:
    Snäääääääällla säg at denna tråd ligger i Sandlådan...*kollar*
    Nähe...

Ja det är inte ett normalt beteende... usch
    Kollade jag med direkt!  o tänkte nähä!  sjukt,o sen skaffa barn när man känt varandra i 3mån???  ja jösses....
  • Anonym

Det finns många killar som tycker om att suga på brösten och gör det som en del utav sexet, som förspel och liknande, eller bara för att. Och vi tjejer tycker det är skönt. Jag iallafall. Men inte kallar vi det för amning. Det är kanske så det är i TS fall?

• minya
    Anonym (ethesh) skrev 2010-10-09 00:51:06 följande:
    Ja, sånt känner man när man är hög.

Du vet va att när man är kär splear kroppen dig ett spratt. Din hjärna tror att detta är din mamma/pappa som kommit för att läka dina barndomsår och så den sprutar dig alldeles full av endorfiner.
    Men tyvärr kan den inte gör det i evighet...så du vet "kär" kommer gå över och då kommer du äntligen att se i normalt ljus igen. och om du skaffar barn nu så kommer det vara då som du säger till dig själv : VAd fan tänkte jag på!! "

Etftersom du inte gör det, eftersom du är hög på kärlekshormon. så snälla, ge dig själv en chans och vänta. Vänta lite. Det vinner ni ALLA på. Om det verkligen är kärlek så behöver ni intre stressa. För då kommer det ju alltid var där eller hur.
    en förälskelse är samma som psykos ja, men att "hjärnan tror de är mamma/pappa" är lite väl att leka med din egen fantasi, det har inget med att "hjärnan tror" massa saker, det är massa hormoner som gör att man tänker och agerar på rätt knepiga sätt. och definitivt inget som har med ens barndom att göra att man blir förälskad. 
    läs innan du ger råd tack..

men ang TS, vänta med barn är ett bra råd, att inte vilja gifta sig som man sen kan bryta om de går åt skogen men att vilja ha barn som ALLTID kommer vara där låter väldigt motsägelsefullt och lite som en fas för dig mitt i kärlekens rosa och rött när allt är gulligull och  vad är inte då gulligare än ett litet barn ovanpå det. 
    Visa lite vuxen mogenhet och vänta, snacka med killen istället för FL medlemmar om vad du tycker och tänker.  
  • Anonym (fyyy)

detta kan nog vara det sjukaste jag läst! usch
    äckligt

• mion
    Natassja skrev 2010-10-08 23:59:53 följande:
    Du behöver inte tro att det är sant, fattar ju att det låter knäppt! Men jag älskar honom.. och ja, vi vill ha barn, han vill helst gifta sig också men jag är inte redo för det än.
    Men du är redo för barn????   Detta kan ju inte vara sant
  • Bubbis10
    Marinero skrev 2010-10-09 19:55:50 följande:
    Håller med dig. Och även vi hade bara vart ihop i tre mån och det tog ca 2.5 år att bli gravid. Men amma en vuxen karl... nä sorry men usch!
    instämmer, det e inte friskt aså..uch..
    Marinero skrev 2010-10-09 19:56:40 följande:
    Eller så måste hon få grymme mjölkproduktionen
    hahahaah dööör av skratt :)
  • Slacker

Värst vad många trångsynta människor?
    Suger aldrig era pojk/flickvänner på era bröst när ni har sex t.ex?
    Han tycker om det och tycker det är mysigt, so what?
    Jag tycker det varken är äckligt eller onarmalt, min sambo brukar också stoppa mina tuttar i munnen ibland, dock inte av samma anledning som TS kille.

• Bubbis10

En del skriver-vänta med barn?! ok, min dotter fick jag med hennes pappa när jag var 20 år å vi hade vart ihop i ca 4,5 år...det brakade åt helsike, vi växte ifrån varandra å han var inget snäll. träffade min son,s pappa å vi bestämde oss för tat skaffa barn efter JAPP 3 MÅNADER!! tänka sig va rätt det kändes å jag som sagt innan att jag skulle aldrig skaffa fler barn, å min dotter e snart 12 år. nu i aug föddes en liten prins som vi älskar så oerhört, det tog oxx dock 2,5 år som sagt att bli med honom :) ångrar inte en sek att vi började när vi gjorde:)

Svar på tråden "Ammar" min pojkvän