• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • idiotblondinen

Marsmamma! Jag har ett tips till dig... Eller tja. Tips och tips. Men jag säger som Dr Phil, man kan inte BRYTA en dålig vana, man ERSÄTTER den med nåt BRA! Tex träning, målning, diskussioner på internet (funkar bra för mig ), musik om du pysslar med det, vad som helst som är BRA! Engagera dig i nåt annat än dina döttrar när dom är borta, finns det några möjligheter till det? Nåt nytt o spännande som upptar din tid kanske?

Jag har varit beroende av både det ena och det andra och har förstått att jag bara bytt ut beroenden mot varandra... Alla har varit mer eller mindre destruktiva. Nu är mitt nya "beroende" att göra allt jag kan för att få ett bra liv! *svammel*

Nu har jag varit ute och promenerat IGEN!

• Nova 68

ja jag tyckte att min vikt var så hög och du sa att kroppar är olika och det som du skrev om positiva listan hoppas du förstår.

• ThereseLaurin

nova: aha man bugar och tackar =)

• Sus69

Nova68:

Jag har varit separerad i snart 4 år. Men har ju träffat en ny som jag har barn tillsammans med. Svårt att förklara varför det känns så jobbigt när dom två äldsta är borta, bara är jobbigt! Fast jag vet att dom har det bra hos pappa. Kan ju vara så att det är lite separationsångest, när jag levde med deras pappa hade jag barnen inpå mig jämnt, levde som ensamstående i ett förhållande om ni förstår vad jag menar. Så jag tror att det har lite med det att göra.. men vad vet man... Nova68 lever du ensam eller? ( förlåt om du tycker jag är nyfiken)

ThereseLaurin: jag förstår vad Nova menade, du verkar vara en kanoncoach! Du finner lösningar som en annan inte kan komma på..

• ThereseLaurin

marsmamma: Hehe ja du jag tror att man måste ha varit med om det mesta själv för att kunna hjälpa andra =) det är därför ofta gamla drogmissnrukare hjälper de som är fasta nu om ni fattar =)

Jag har sånt skavsår efter promenaden idag...men det var helt klart värt det =)

• Sus69

idiotblondinen: Det var ju oxå en tanke! Gillar du DrPhil? Jag är ganska så fascinerad av vad han förespråkar, men man ska omsätta det i praktiken oxå..

• ThereseLaurin

är det nån som läst dr phils bok???

• ThereseLaurin

ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om hur hans metod funkar =)

• idiotblondinen

Jag gillar Dr Phil. Har inte läst boken dock, men har funderat på att göra det faktiskt.

• ThereseLaurin

om det är okej med er hade jag tänkt att skriva en lista här hemma eran vikt denna vecka som vi skrivit och fylla vidare nästa väcka så efter kanske en månad så skriver jag in den listan här så får vi se resultaten??? Va tyckler ni??

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)