Inlägg från: idiotblondinen |Visa alla inlägg
  • idiotblondinen

vikt...peppningstråd =)

Theresa1: Den ska jag testa nu meddetsamma!

• idiotblondinen

Mjaha, så bra gick det... Det går inte för mig, svanken bara böjer sig o "knäcker"... Benen kanske är för tunga eller så har jag för dålig muskulatur?

• idiotblondinen

emmamaria: Ja vi får finurla lite på det... O se om alla tråddeltagare är med på det sen isf. Så blir det roligt

• idiotblondinen

Theresa1: Jag tycker med det. Så kan man få beröm OM man gjort det iallafall, för beröm är guld värt tycker jag! Det behöver man! Vad säger du, TL, du är trots allt trådstartaren så du är vår lilla boss

• idiotblondinen

Theresa1: Jag försökte o nu gick det lite bättre men fortfarande inte bra.. Ajajaj min arma svank hehe.. Får öva helt enkelt.

• idiotblondinen

Gomorron TL! Haha jag blev rädd där.. Hjärtat hoppade litegranna *lättstött*

Ja då får du ta och smyga.. Visst hade man trott att det var godis om man såg såna bars när man var liten. Det hade jag trott.

En ny dag nu tjejer! Vad ska man göra med den?! Jag borde verkligen städa, men jag tycker det är skitjobbigt när min son springer runt fötterna på mig.. Det blir inget städat då, bara gos med honom. Eller irritation över att inget blir gjort

• idiotblondinen

Theresa1: Jag antar att det är din och min uppgift att komma fram med ett program. Ska vi knepa o knåpa lite? Jag är så kass på sånt..

• idiotblondinen

Malin: Det låter som en bra övning. Måste prova!

Theresa1: Låter bra! Håller med, alla som har några bra idéer kan väl skriva dom här tills ikväll?

• idiotblondinen

Här går det bra! Tre knäckebrön (utan smör) men med kokt ägg på till frukost och nu en Naturdiet Chokladdryck! Sen blir det nog lax o potatis till middag ikväll också.

• idiotblondinen

Marsmamma: Bra! Duktig som gör pilates!!!

Hur jag tog mig ur... Det är knappt jag kommer ihåg, för detta är ju säkert fyra veckor sedan Jag tror jag började att ta itu med hungerskänslorna... Och när dom kom så sysselsatte jag mig med nåt annat istället! Gick ut och promenerade, eller toklekte med min son Det är helt vansinnigt det här, jag har verkligen ett otroligt dåligt minne. Iallafall.. Hm. Jag tror jag började med att bestämma mig. Att VERKLIGEN bestämma mig. Jag kan säga som såhär, att det absolut svåraste med att gå ner i vikt och ta tag i det, är inte allt jobb som medföljer. Nej, det absolut svåraste är att BESTÄMMA sig! Att komma till det sinnestillstånd där man verkligen, verkligen förstår att man är värd det. Det var svårt, och tog tid! Nu i efterhand så kan jag inte förstå varför jag inte gjorde det tidigare. Förresten, har du provat Nutrilett någon gång? Egentligen är det inget jag vill rekomendera, men jag gör det ändå. Det är en bra grejj man kan ta till för att få en kick-start Iallafall, jag började med att äta antingen bara knäckebröd eller Nutrilett på dagen, sen unnade jag mig en riktigt god middag på kvällen.. Hade creme fraiche och sånt i så det blev riktigt smarrigt. Sen efter ett par dagar så.. bestämde jag mig för att ta bort creme fraichen. O tänk, det var gott ändå och jag blev nöjd ändå! Haha.. detta var ju förstås min metod att handskas med det hela, men jag kände att jag behövde nåt "radikalt" och du frågade hur _jag_ gjorde. Sen fortsatte jag så ett tag och det gick snabbt innan begäret för godsaker var över. Borta. Kändes nästan lite tomt... Men det är det jag tror man får göra. Fylla tomrummet med glädjen av att man gör nåt för sig själv. Sen blir allt bra... HAHAHA nej, jag ser hur min text låter! Värsta svamlet!

Nu känns det som världens naturligaste grejj att inte äta mer än jag behöver. Det var bara i början som det kändes jobbigt.

Sen motionen då ja... Vad har jag gjort. Jag promenerade och promenerade... O när det var som tråkigast så promenerade jag lite till.

Jag är helt avis på dig som gör Pilates nu.. funderar på att önska mig den videon i julklapp. Måste man vara vig?

Kram!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)