Inlägg från: Våra Liv |Visa alla inlägg
  • Våra Liv

vikt...peppningstråd =)

fuck vad förkyld jag é

• Våra Liv

IB jo det är ju sant!

köpte rågflingor igår istället för havregryn så nui äter man nyttigare frukost iaf...
    så less på o inte kunna träna fast idag blir det lite smygträning eftersom jag ska tvätta o vi ska städa hemma idag

• Våra Liv

glömde jag säga att på allt så har jag även fått mens

• Våra Liv

T1 om dom festade så sent hade jag ringt securitas eller vilket bolag ni har det ska väl vaRA tyst efter 22:00?

• Våra Liv

T1 du behöver ju inte säga att det var du eller nästa gång du träffar dom kan du pika dom typ, vad trevlig fest vi hade bra musik med, vi partade vi med när ni spelade o sonen var överlycklig för er musikl

• Våra Liv

oh satt o kikade massa i en kokbok som vi fick i julklapp av sambons mamma som heter snabblagat o shit den gilalr jag skarpt! massa goa o nyttiga soppor i den

• Våra Liv

lite så fakta om GODISETS INNEHÅLL!!!!!

dessa 3 påsar har testats, sen finns det ju samma ämnen i andra godisar med typ nästan alla...
    Gott&Blandat, Sour worms, Party Mix

E 104:
    kinolingult, syntetiskt färgämne som misstänks kunna orsaka svåra allergiska reaktioner, utslag, ögonskador och cancer. (sour worms, party mix)

E 124:
    Nykockin, sytetiskt färgämne som tillhör dom såkallade AZO-färgerna, vilka tidigare var förbjudna i Sverige. Förbudet upphörde med EU-inträdet. Nykockin misstänks kunna ge svåra allergiska reaktioner, orsaka cancer, skada binjurarna och orsaka urinblåsepolyper. (sour worms, party mix)

E 131:
    Patentblått V, syntetiskt färgämne som misstänks kunna orsaka cancer (sour worms, party mix)

E151: Briljamtsvart, syntetiskt färgämne som tillhör AZO-färgerna som tidigare var förbjudna i Sverige. Misstänks kunna orsaka cancer och svåra allergiska reaktioner (party mix)

E 153:
    Vegetabiliskt kol, färgämne som framställs genom att förkolna växtdear, misstänks kunna orsaka cancer på grund av den höga uppvärmningen. (gott & blandat)

E 420:
    Sorbitol, sockeralkohol som används som förtjocknings och sötningsmedel. Har laxerande verkan i stora mängder. (Gott & blandat, Party Mix)

E 471:
    Mono- och diglycerider, emuleringsmedel som enligt vissa forskarrön öka risken för olika cancerformer. Kan vara tillverkat av griskött. (Gott & Blandat)

Ammoniumklorid (salmiak):
    framställs syntetiskt och misstänks kunna orsaka leverskador och neurologiska störningar. (Gott & Blandat)

Härdat vegetabiliskt fett/olja:
    misstänks vara en av dom främsta orsakerna till att diabetes ökar och går allt lägre ned i åldrarna. (sour worms, party mix, gott & blandat)

källa: norrköpings tidningar hela helgen

• Våra Liv

och dettqa stoppar vi i oss och våra barn sämms på oss verkligen *tycka*

• Våra Liv

IB haha men många av oss stoppar i oss skiten jag åt glass idag light visserligen men skämms i efterhand, dumma mamma som komemr med sånt

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)