• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Lovely6
    7 små apor skrev 2010-10-18 22:47:51 följande:
    Har en teori om att det generellt sett är högre intellektuell nivå på fb. Gallrar man bor alla goddag-yxskaft så krävs det viss tankeförmåga att hänga med i resonemanen.

De som inte klarar av det avfärdar lätt FB som smörja helt enkelt för att de inte förstår.

Poängterar att det inte är riktat mot dig personligen på något sätt utan det var en allmän reflektion efter att ha läst ditt inlägg.
    Ja, det kräver onekligen en hårdhudad vadsomhelst för att hänga med i fb´s resonemang.
    Högre intellektuell nivå? Ja, om smart är = runkar till döda djur så är jag helt med på din linje.

Drömmer
  • Argo
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-18 21:35:54 följande:
    Det här är om något är ju brutalt, visar tydligt hur sjuk Flashback kan vara:
    (varning för känsliga)

www.flashback.org/t767790
    www.flashback.org/t1329916
    www.flashback.org/t1041786
    www.flashback.org/t760999
    www.flashback.org/t794915
    www.flashback.org/t1312311
    www.flashback.org/t1259106
    Den sista av de där länkarna går till en tråd med 71 inlägg om Ben & Jerrys glass.

*se nu stromade FL-hopen över till FB slickandes sig om munnen*
  • 7 små apor
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:56:11 följande:
    Ja, det kräver onekligen en hårdhudad vadsomhelst för att hänga med i fb´s resonemang.
    Högre intellektuell nivå? Ja, om smart är = runkar till döda djur så är jag helt med på din linje.

Drömmer
    Missade du att jag skrev att man skulle gallra bort alla hjärndöda inlägg?
    Trots allt verkar de inte vara i majoritet men naturligtvis beroende på vilket forum det handlar om.
  • Digestive
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:35:35 följande:
    Som sagt, är reglerna att mobba så mycket som möjligt och bli utslängd om man försvarar TS? För det är det jag har lärt mig av den sidan.
    Visa tråden som du medverkade i. Reglmentet säger att om trådens ämne berör exempelvis fetma så får vem som helst uttrycka sin åsikt om fetma som det önskar individen. Om då någon stör det här flödet så hänvisas den människan därifrån.
  • CloudBerry 1
    Argo skrev 2010-10-18 22:57:16 följande:
    Den sista av de där länkarna går till en tråd med 71 inlägg om Ben & Jerrys glass.

*se nu stromade FL-hopen över till FB slickandes sig om munnen*
    Schhhh
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:42:04 följande:
    Har du läst den tråden? Killen var nära på att ändra sig, men folk fortsatte skriva taskiga kommentarer och se vad dom fick ut av det Härliga FB.
    Finns en hel tråd om honom även här på FL så egentligen kan man ta det i den istället, men han hade, enligt vad han själv skrev, redan innan tagit en dödlig(?) dos av smärtstillande (dexofen och... panodil?) - långt innan han loggade in på FB för att promota sin ftp-länk.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 22:55:44 följande:
    1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet

Grova personangrepp riktade mot andra användare är förbjudet, liksom trakasserier, hot eller förtäckta hot. Detta gäller både i inlägg och PM och kan leda till avstängning. Att använda signatur eller avatar för att angripa en användare betraktas som trakasserier.

Att använda nedsättande uttryck i debatten framställer möjligen skribenten som en sämre debattör, men är tillåtet. Upprepade personangrepp som inte räknas till grova kan tillsammans resultera i en tillsägelse eller varning.

Det är fult tillåtet att informera en idiot om faktum.
    Hittar fortfarande ingeting om nån mobningsregel du drar upp och och om igen.

Läs om, läs rätt.

Har du läst tråden jag pratar om? Om inte, så kan du inte yttra dig.
    Om du har det så stämmer många punkter in på den där sk "regeln" i den tråden, men inget utav det togs bort, istället riktades allt mot mig för att jag försvarade TS !?
  • LyckligtSlut
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:40:24 följande:
    Om du inte är neger då alltså? För neger verkar vara ett upprepat ord på fb.
    Liksom här då. Finns det mindre är 20 trådar som handlar om ordet "negerboll"?
    PMS året runt :(
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 23:00:26 följande:
    Läs om, läs rätt.

Har du läst tråden jag pratar om? Om inte, så kan du inte yttra dig.
    Om du har det så stämmer många punkter in på den där sk "regeln" i den tråden, men inget utav det togs bort, istället riktades allt mot mig för att jag försvarade TS !?
    länka till tråden då, jag läser bara i avdelningar som intresserar mig, har låg om ens nån intresse att leta efter trådar om 170 kilos michelingubbar som skryter hur fina dom är.
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:45:12 följande:
    Ja, om folk tänkte lite mindre på sig själva och deras tillfredställse som dom får genom att skriva taskiga saker till andra människor och ringde till polisen direkt när tråden startades, så skulle nog förmodligen killen levt nu.

Så fort han avslöjade sin identitet, genom att posta ftp-länken, så ringde folk till polisen. Hur pass mycket fortare skulle de ha kunnat ringa tänkte du?

Svar på tråden Flashback - nejtack!