• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:06:37 följande:
    Psykologi A & B och ska snart börja på socionomprogrammet, hurså?
    Du anklagar en annan medlem för att vara dåligt påläst i psykologi när du själv sitter på två gymnasiekurser i ämnet. På vilket sätt är dina kurser meriterande för någonting överhuvudtaget?
  • CloudBerry 1
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:06:37 följande:
    Psykologi A & B och ska snart börja på socionomprogrammet, hurså?
    På komux ja. Du vet väl att det är gymnasieämnen?
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:08:37 följande:
    Varför försvarar du då skitsidan? Och varför i hela fridens namn ägnar du din dyrbara tid åt att skriva i den här värdelösa tråden om just den värdelösa sidan?
    Jag har inget roligare för mig att häpnas över din ignorans.
  • Hugful80
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:52:06 följande:
    Om jag hade sett inlägget i tid så skulle jag ringt polisen direkt innan det hann hända något och förmodligen så skulle polisen hitta honom så han gick och rädda. Men inte FB, dom väntade tills han redan var död.
    Förmodligen hade han inte det eftersom det tar tid att spåra en IP-adress, om hans ISP ens hade lämnat ut den ekom på rena spekulationer.

Som mitt farvoritexempel:

Jag sköt Palme. Så, nu kan du ringa polisen.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Azusephre
    Hugful80 skrev 2010-10-18 22:07:41 följande:
    Om du hade läst tråden så går trollklockan rätt högt fram till att han verkligen sätter planen i verket. Så fort folk inser allvaret att döma av bilderna börjar man göra försök att kontakta polis.

När tråden startades fanns inga som helst belägg för att trådstartaren talade sanning, en uppsjö av liknande trådar har startats, inte bara på Flashback, och så länge det bara är text tycker jag inte man ska dra på för stora växlar och börja ringa polis.

I övrigt skulle nog inte killen levt nu eftersom han hade bestämt sig sen ett halvår tillbaka.
    Jag orkar inte diskutera den saken mera, vi har olika åsikter om det; that's it. Sen är det OT, världen går ju under om man skriver OT på flashback, så varför är det okej här?
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 22:07:40 följande:
    Ni gnäller på "mobbningen" på flashback ... har ni sett dagiset ni bedriver här ?
    Varför besöker du dagiset då? 
    Varför är du medlem på ett forum som är så jävla kasst?
  • Azusephre
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-18 22:09:16 följande:
    På komux ja. Du vet väl att det är gymnasieämnen?
    Nej, dom har jag inte läst på komvux.
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:08:39 följande:
    Du anklagar en annan medlem för att vara dåligt påläst i psykologi när du själv sitter på två gymnasiekurser i ämnet. På vilket sätt är dina kurser meriterande för någonting överhuvudtaget?
    *skakar på huvudet* du läser enbart det jag skriver va?
  • Hugful80
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:58:54 följande:
    Ja, dom ringde när han redan var död. Dom reagerade försent, istället så fokuserade dom att mobba killen och hetsa honom och uppmuntra honom.
    Nej de reagerade så fort de visste att det var allvar. Vad var det som sa innan att det var på allvar?

Det var endast 3-4 inlägg som hetsade killen, medan flera andra försökte prata med honom, redan innan FTP:n kommit upp. Läs tråden istället för Aftonlögnen.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:09:51 följande:
    Jag har inget roligare för mig att häpnas över din ignorans.
    Finns nog roligare trådar för dig.
Svar på tråden Flashback - nejtack!