• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • CloudBerry 1
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:11:00 följande:
    Nej, dom har jag inte läst på komvux.
    Jo det har du.
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:11:44 följande:
    *skakar på huvudet* du läser enbart det jag skriver va?
    Svara på frågan istället. Tycker du att du själv har särskilt goda kunskaper i psykologi?
  • Hugful80
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:06:03 följande:
    Och detta kommer från medlemmen som kallade nån för "flyktingkramare"?
    Ja, jag är ju Familjelivsmedlem!
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:10:41 följande:
    Varför besöker du dagiset då? 
    Varför är du medlem på ett forum som är så jävla kasst?
    För att skit som sprids i diverse trådar anser jag får inte gå oemotsagt.
    ignoransen och bristen på logisk tänkande är så skrämmande att man får rysningar genom ryggraden och funderar en stund varför tvångskastrering avskaffades en gång tiden, vi hade chansen att hindra familjeliv från att uppstå
  • Hugful80
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:10:30 följande:
    Jag orkar inte diskutera den saken mera, vi har olika åsikter om det; that's it. Sen är det OT, världen går ju under om man skriver OT på flashback, så varför är det okej här?
    Ja du, det har jag frågat mig hundratusen gånger. Flashback är så oerhört mycket bättre modererat än det här forumet.

Och det är klart du inte "orkar diskutera". Du kan inte.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:12:07 följande:
    Finns nog roligare trådar för dig.
    Kan du inte tipsa om något kul? Jag gillar litteratur, psykologi, matlagning och sex. Hitta en rolig tråd åt mig.. Snälla.
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 22:13:24 följande:
    För att skit som sprids i diverse trådar anser jag får inte gå oemotsagt.
    ignoransen och bristen på logisk tänkande är så skrämmande att man får rysningar genom ryggraden och funderar en stund varför tvångskastrering avskaffades en gång tiden, vi hade chansen att hindra familjeliv från att uppstå
    Detta är en typisk FBmedlem.
    Läs inlägget både en och 2 gånger.
  • CloudBerry 1
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-18 22:12:08 följande:
    Jo det har du.
    Eller på gymnasiet.
  • nollåtta
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-18 22:12:08 följande:
    Jo det har du.
    Där jag bor finns kurserna som gymnasiekurser också.
  • EttLångtOchJolligtNamn

Kan man få lite tystnad i klassen.

Ni som vill baktala FB hela tiden, ni måste verkligen sitta och leta efter dåliga tråda där.
    Prova tt gå in på Någon seriös forumdel istället För Monde Gore Bizzare, Alternativa Sexualiteter etc.
    Flashback är ett underbart ställe om man kollar på rätt ställe men om man gör som er så är det klart att sidan verkar helt fuckad.
    När vi ändå är inne på det där med sjuka trådad, det var inte läge sen en medlem här inte ville g sitt barn ADHD medicin för att hon tyckte det var fel att ge ett barn piller.

Till råga på allt så har FB yttrandefrihet vilket FL inte har.

Svar på tråden Flashback - nejtack!