• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Hugful80
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:42:04 följande:
    Har du läst den tråden? Killen var nära på att ändra sig, men folk fortsatte skriva taskiga kommentarer och se vad dom fick ut av det Härliga FB.
    Hur vet du att han var "nära" att hänga sig? Pratade du med honom precis innan, eller?
    Insinuerar du att ett brott begåtts så borde du kontaka polis om du har bevis vill säga.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • nollåtta
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-18 22:03:38 följande:
    Det är nog det enda jag sett henne/honom syssla med på FL hittills..
    Jag har sett samma sak.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:01:38 följande:
    Du har inte läst psykologi va? Oavsett så ska man ringa polisen, ta alltid det säkra före det osäkra.
    jag är inte av uppfattningen att man ska tvinga folk till att leva när dom själva inte önskar det, i efterhand har man fått reda att han har fått all hjälp som fanns och det fungerade inte, han ville helt enkelt inte leva mer och det är hans val ... inte ditt.
    Polisens uppgift bör vara att skydda människor från varandra, inte att skydda folk från sig själva.
  • Lovely6
    Hugful80 skrev 2010-10-18 22:04:08 följande:
    Zomg! Personangrepp när man inte kan argumentera!

Eller vänta nu... Det är ju standard familjelivsretorik, det var inget.
    Och detta kommer från medlemmen som kallade nån för "flyktingkramare"?
  • CloudBerry 1
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:01:38 följande:
    Du har inte läst psykologi va? Oavsett så ska man ringa polisen, ta alltid det säkra före det osäkra.

Om man ska se det ur en psykologisk synvinkel så fanns det inga indikationer alls på att han menade allvar förrän han lade ut sändningen.

• Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:03:01 följande:
    Hur mycket psykologi har du själv läst?
    Psykologi A & B och ska snart börja på socionomprogrammet, hurså?
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:58:54 följande:
    Ja, dom ringde när han redan var död. Dom reagerade försent, istället så fokuserade dom att mobba killen och hetsa honom och uppmuntra honom.
    Jag följde den tråden och jag måste säga att de var väldigt lite hets. En del försökte snacka med honom. Och med tanke på omständigheterna så har jag JÄVLIGT svårt att tro att någon i tråden tog TS för annat än ett troll. När folk väl fattade och agerade så var det tyvärr redan försent.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • end of days

Ni gnäller på "mobbningen" på flashback ... har ni sett dagiset ni bedriver här ?

• Hugful80
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:45:12 följande:
    Ja, om folk tänkte lite mindre på sig själva och deras tillfredställse som dom får genom att skriva taskiga saker till andra människor och ringde till polisen direkt när tråden startades, så skulle nog förmodligen killen levt nu.
    Om du hade läst tråden så går trollklockan rätt högt fram till att han verkligen sätter planen i verket. Så fort folk inser allvaret att döma av bilderna börjar man göra försök att kontakta polis.

När tråden startades fanns inga som helst belägg för att trådstartaren talade sanning, en uppsjö av liknande trådar har startats, inte bara på Flashback, och så länge det bara är text tycker jag inte man ska dra på för stora växlar och börja ringa polis.

I övrigt skulle nog inte killen levt nu eftersom han hade bestämt sig sen ett halvår tillbaka.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:05:00 följande:
    ÖÖöööööh. Jag är inte en representant från F, är det för svårt att förstå kanske?
    Varför försvarar du då skitsidan? Och varför i hela fridens namn ägnar du din dyrbara tid åt att skriva i den här värdelösa tråden om just den värdelösa sidan?
Svar på tråden Flashback - nejtack!