• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:26:42 följande:
    Ni på fb, here we go again.
    Vad ska man skriva då för att inte bli trakasserad? "Kungarna på fb"?
  • Digestive
    Rabelais skrev 2010-10-18 22:23:03 följande:
    En av de mest legendariska inläggen någonsin på FB, Samaels episka sågning av en amatörfilm:

www.flashback.org/sp4686016
    Länker ber en att logga in. Prova igen, vore kul att läsa. Solig
  • LyckligtSlut

Jag tycker nästan att folk är elakare här. Har varit medlem på FB i ca sex år och här i två år och jag uppfattar FL som värre. Har aldrig mått så dåligt av bemötande jag fått på FB som här på FL.

Det beror inte på att de på FB varit trevliga alltid, tvärtemot. Men här på FL är det väldigt många som försvarar sig med hur duktiga de är hela tiden och gör inget annat än diskret trycker ner alla som inte delar deras värderingar och fina lyckliga liv. Det ser man mycket sällan på FB. Där är folk raka i sin elakhet.

Här mår jag ofta psykiskt dåligt när jag läser trådarna och jag tror att det beror på att jag vet att empatilösheten här kommer från ofta småbarnsföräldrar. På FB är många tonårskillar som är singel, aldrig fått ligga och tycker att höjdpunkten i livet är att knarka på helgerna. Därför tar jag åt mer av FL. Småbarnsföräldrar fostrar vår framtid. Därför skrämmer ni mig. Och ja jag ska sluta logga in här.

Som det står i min profil. FL får FB att likna en lekskola.

PMS året runt :(
  • Digestive
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:28:14 följande:
    Vad ska man skriva då för att inte bli trakasserad? "Kungarna på fb"?
    Acceptera reglerna på Flashback när ni rör er på den sidan och låt bli att generallisera fram någon slags homogen grupp av var och varenda människa som aktivt rör sig på Flashback - eller blev det för mycket begärt?
  • end of days
    LyckligtSlut skrev 2010-10-18 22:30:38 följande:
    Jag tycker nästan att folk är elakare här. Har varit medlem på FB i ca sex år och här i två år och jag uppfattar FL som värre. Har aldrig mått så dåligt av bemötande jag fått på FB som här på FL.

Det beror inte på att de på FB varit trevliga alltid, tvärtemot. Men här på FL är det väldigt många som försvarar sig med hur duktiga de är hela tiden och gör inget annat än diskret trycker ner alla som inte delar deras värderingar och fina lyckliga liv. Det ser man mycket sällan på FB. Där är folk raka i sin elakhet.

Här mår jag ofta psykiskt dåligt när jag läser trådarna och jag tror att det beror på att jag vet att empatilösheten här kommer från ofta småbarnsföräldrar. På FB är många tonårskillar som är singel, aldrig fått ligga och tycker att höjdpunkten i livet är att knarka på helgerna. Därför tar jag åt mer av FL. Småbarnsföräldrar fostrar vår framtid. Därför skrämmer ni mig. Och ja jag ska sluta logga in här.

Som det står i min profil. FL får FB att likna en lekskola.
    Familjelivs felfria ûbermammor är legendariska, dödliga när dom kommer i flock, kan då hacka sönder även det största rovdjuret.Skrikandes
  • Lovely6
    Digestive skrev 2010-10-18 22:25:02 följande:
    Hade vi pratat om ideologier här så visst, då kan man prata om homogena grupper men när det kommer till ett mångfacetterat och temalöst internetforum med helt randomaliserade människor i så nej; då man kan inte resonera så som ni gör.
    Det är en bunt helt sjuka människor som härjar i Fb´s lägre region.
    Ska vi verkligen avfärda dom som en bunt galningar? Dom hetsar varandra. <vem har sett värst, vem har gjort värst.
    Vakna upp för fan, detta är folket i er stad, er kommun, ert jävla villaområde.
  • Azusephre
    Digestive skrev 2010-10-18 22:33:02 följande:
    Acceptera reglerna på Flashback när ni rör er på den sidan och låt bli att generallisera fram någon slags homogen grupp av var och varenda människa som aktivt rör sig på Flashback - eller blev det för mycket begärt?
    Som sagt, är reglerna att mobba så mycket som möjligt och bli utslängd om man försvarar TS? För det är det jag har lärt mig av den sidan.
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:35:01 följande:
    Det är en bunt helt sjuka människor som härjar i Fb´s lägre region.
    Ska vi verkligen avfärda dom som en bunt galningar? Dom hetsar varandra. <vem har sett värst, vem har gjort värst.
    Vakna upp för fan, detta är folket i er stad, er kommun, ert jävla villaområde.
    jag är mer orolig för skyddade familjelivsmedlemar om jag ska vara ärligt, ni verkar ju vara helt hispiga och i chock när lite av den skydade tillvaron föll av och ni fick en glimt av resten av världen.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:35:35 följande:
    Som sagt, är reglerna att mobba så mycket som möjligt och bli utslängd om man försvarar TS? För det är det jag har lärt mig av den sidan.
    Har skummat genom reglerna och såg ingen mobbningsregel, det finns däremot en regel mot personliga påhopp.
Svar på tråden Flashback - nejtack!