• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 22:38:27 följande:
    Har skummat genom reglerna och såg ingen mobbningsregel, det finns däremot en regel mot personliga påhopp.
    Om du inte är neger då alltså? För neger verkar vara ett upprepat ord på fb.
  • Suzy QX
    end of days skrev 2010-10-18 22:34:02 följande:
    Familjelivs felfria ûbermammor är legendariska, dödliga när dom kommer i flock, kan då hacka sönder även det största rovdjuret.Skrikandes
    Precis och det är just därför FL skrämmer mig mer. Att det är småbarnsföräldrar som sitter bakom tangentborden och skriver rent vidriga saker till andra i syfte att dels försköna sig själva men även trycka ned oliktänkande.

Och att detta ska överföras till deras barn som godtagbart..

Nej då är FB-ungdomarna hur sjuk de än är (på några få forumdelar) betydligt harmlösare. Det är som en hund som skäller värre än den biter.
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Argo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 19:50:13 följande:
    Frihet?

www.flashback.org/t1276391
    www.flashback.org/t1329527
    www.flashback.org/t1119829
    www.flashback.org/t255104
    Kul länkar som argument för att FB är knäppt!

Första länken (sant eller troll) säger nåt i stil med "Hej jag är 37 och är tänd på en tjej på 12-14 år".

De första svaren, de nästa fem låter som: "Snälla, sök hjälp...", "Så varför ens närma dig henne? Låt henne vara. Vilken 12-åring tror du vill ha en jävla 40-åring komma flåsandes.", "Synd att du inte skrev hennes namn, för då hade jag ringt hennes föräldrar och varnat för dig direkt. Jag tycker du ska söka hjälp istället."

Sedan svarar "37-åringen" igen och så kommer en ny radda av "du är äcklig", "sök hjälp".

Och så fortsätter tråden ...

Till och med i inlägget om hundvalpen missar(?) du att fortsättningen på det inlägget, och de övriga från samma avsändare, är en enda stor avrådan från att göra någonting dumt och att killen är äcklig.
  • CloudBerry 1
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:35:01 följande:
    Det är en bunt helt sjuka människor som härjar i Fb´s lägre region.
    Ska vi verkligen avfärda dom som en bunt galningar? Dom hetsar varandra. <vem har sett värst, vem har gjort värst.
    Vakna upp för fan, detta är folket i er stad, er kommun, ert jävla villaområde.
    Hur mår du?
  • Lovely6
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-18 22:40:48 följande:
    Hur mår du?
    Jag mår alldeles utmärkt. Hur mår du?
  • Digestive
    Ska vi verkligen avfärda dom som en bunt galningar? Dom hetsar varandra. <vem har sett värst, vem har gjort värst.
    Vad har det med Flashback att göra? Sidan har som sagt enbart Sveriges lagar som rättesnöre och då får sidan såklart jämförbar variation av människor med vilka som får leva i Sverige. Att det hör till en mer eller mindre unik sida gör även att fler ur ett utanförskap söker sig dit.

Det krävs knappast analytisk förmåga av tung kaliber för att förstå Flashback - man får uttrycka sig som man vill och därmed blir variationen av människor därefter, samt att det bildas en överrepresentation av människor som inte får uttrycka sig som de önskar på andra forum.
  • 7 små apor
    Har en teori om att det generellt sett är högre intellektuell nivå på fb. Gallrar man bor alla goddag-yxskaft så krävs det viss tankeförmåga att hänga med i resonemanen.

De som inte klarar av det avfärdar lätt FB som smörja helt enkelt för att de inte förstår.

Poängterar att det inte är riktat mot dig personligen på något sätt utan det var en allmän reflektion efter att ha läst ditt inlägg.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 22:38:27 följande:
    Har skummat genom reglerna och såg ingen mobbningsregel, det finns däremot en regel mot personliga påhopp.
    Jasså? Det märks inte, för det var fullt av personliga påhopp i den tråden jag medverkade i.
  • LyckligtSlut
    end of days skrev 2010-10-18 22:37:08 följande:
    jag är mer orolig för skyddade familjelivsmedlemar om jag ska vara ärligt, ni verkar ju vara helt hispiga och i chock när lite av den skydade tillvaron föll av och ni fick en glimt av resten av världen.
    Ärligt talat, sådana vidrigt elaka saker folk häver ur sig här när de inte kan leva med vetskapen om att någon i världshistorien faktiskt kan tycka att deras egna husdjur, vänner osv betyder mer för DEM än någon främmande kvinnas barn, det är oroande.

Andra människors liv förändras inte i och med att någon främmande kvinna föder barn. I en del trådar vill folk på FL mörda om någon person säger att den gillar sin hundvalp mer än de gillar den främmande kvinnans spädbarn. Och i andra trådar hejar folk på människor som trampar ner hundvalpar på stan som nyss slutat dia för att de utgör ett HOT mot barn.

Det är rena neandertalar-nivån här många gånger. Många mammor verkar tro att de ligger i krig med alla som inte värderar deras helt främmande familj högst av allt. Andra har ett eget liv också.
    PMS året runt :(
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:51:40 följande:
    Jasså? Det märks inte, för det var fullt av personliga påhopp i den tråden jag medverkade i.
    1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet

Grova personangrepp riktade mot andra användare är förbjudet, liksom trakasserier, hot eller förtäckta hot. Detta gäller både i inlägg och PM och kan leda till avstängning. Att använda signatur eller avatar för att angripa en användare betraktas som trakasserier.

Att använda nedsättande uttryck i debatten framställer möjligen skribenten som en sämre debattör, men är tillåtet. Upprepade personangrepp som inte räknas till grova kan tillsammans resultera i en tillsägelse eller varning.

Det är fult tillåtet att informera en idiot om faktum.
    Hittar fortfarande ingeting om nån mobningsregel du drar upp och och om igen.

Svar på tråden Flashback - nejtack!