• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    Hugful80 skrev 2010-10-18 22:14:14 följande:
    Ja du, det har jag frågat mig hundratusen gånger. Flashback är så oerhört mycket bättre modererat än det här forumet.

Och det är klart du inte "orkar diskutera". Du kan inte.
    Ärligt så nej, det kan jag inte. Och egentligen inte du heller.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:14:24 följande:
    Kan du inte tipsa om något kul? Jag gillar litteratur, psykologi, matlagning och sex. Hitta en rolig tråd åt mig.. Snälla.
    Här är nog nåt som passar dig.
    https://www.flashback.org/t1327094
    Nr 2 i heta ämnen.
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:16:50 följande:
    Här är nog nåt som passar dig.
    www.flashback.org/t1327094
    Nr 2 i heta ämnen.
    Var det det bästa du kunde hitta? Det här blir ju bara roligare och roligare.
    Läser du trådarna du länkar till själv?
  • 7 små apor

Av det jag sett av FB så tycker jag inte att FL är bättre när det gäller mobbing, lynchmobbar osv. Här uttrycks det i andra ord, mer inlindat men betydelsen och beteendet är detsamma. Tycker man ska sopa rent utanför egen dörr också och inte bara vrida bort fokus från en själv.

• Digestive

Haha, ni har då inte tänkarmössan åt rätt håll.

Kan någon av er förklara hur de aktiva medlemmarna på Flashback tillhör en homogen grupp som ni till och med kan tilltala som ett folk?

Ni tänker så fel, så fel, så fel. Förstår ni inte själva hur fel ni tänker? Obestämd

Hade vi pratat om ideologier här så visst, då kan man prata om homogena grupper men när det kommer till ett mångfacetterat och temalöst internetforum med helt randomaliserade människor i så nej; då man kan inte resonera så som ni gör.

• Argo
    Slacker skrev 2010-10-18 18:20:38 följande:
    För att flashback gör ingen nytta länge, det är i princip BARA mobbing och dumma svar när man startar en ny tråd. Du kan inte jämföra face och FL med Flashback. Använder du dig av flashback?
    Mobbing och dumma svar? Du tänkte i jämförelse med vadå?

Familjeliv.se?

Skrattande

FB blir vad man gör det till. Precis som med allt annat. Så länge inga olagligheter begås ser jag inte problemet med att folk frivilligt beter sig mot varandra - vilket är precis vad som sker.

FB är delat på 121 olika ämnen som i sin tur har ca 100 olika delforum. Alltså talar vi om ungefär en 200+ olika ämnen att välja bland. De tre största är Data-windows, IT/Data-övigt och musik med drygt 30.000 rubriker vardera. Men det folk hakar upp sig på är 648 trådar under "pedofili" och 501 trådar under "revisionism".

Det finns en "barn och familj" där också. Där skulle FL:arna kunna bidra.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:18:49 följande:
    Var det det bästa du kunde hitta? Det här blir ju bara roligare och roligare.
    Läser du trådarna du länkar till själv?
    Sorry. Glömde att ni på FB vill ha det grövsta. *skäms och lovar att bättra mig på länkandet*
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:25:22 följande:
    Sorry. Glömde att ni på FB vill ha det grövsta. *skäms och lovar att bättra mig på länkandet*
    Ni på fb, here we go again.
Svar på tråden Flashback - nejtack!