• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • QueenEM
    käärlek skrev 2011-02-04 22:18:26 följande:
    Igår var det äntligen våran tur att gå till BM! Efter 15veckors väntan och längtan.

SF-måttet låg på 25cm och var lite över normalkurvan.
    Järnvärdet låg på 105 vilket är högre än vad jag hade under hela förra graviditeten, så det ser ju lite positivt ut ...kanske?! Skulle börja med järntabletter iallafall, 2 om dagen ville BM -men det vill nog inte min mage ...så vi får se, jag börjar nog med 1/dag så det inte blir helt kört.
    Och för första gången fick vi höra "Pyttsan" ((som vi kallar lillen i magen)) hjärtljud som slog stakt och fort, 152 sl/m. Blir helt galet glad av att höra dessa små slag...

Super fin mage =)
    Jag var hos BM förra fredagen och då var jag i vecka 23+3 och jag mätte också till 25 cm på sf-måttet, jag låg med över kurvan. roligt att någon mer har stor mage, de här är mitt första barn.
  • skalbagge
    käärlek skrev 2011-02-04 22:18:26 följande:
    Igår var det äntligen våran tur att gå till BM! Efter 15veckors väntan och längtan.

SF-måttet låg på 25cm och var lite över normalkurvan.
    Järnvärdet låg på 105 vilket är högre än vad jag hade under hela förra graviditeten, så det ser ju lite positivt ut ...kanske?! Skulle börja med järntabletter iallafall, 2 om dagen ville BM -men det vill nog inte min mage ...så vi får se, jag börjar nog med 1/dag så det inte blir helt kört.
    Och för första gången fick vi höra "Pyttsan" ((som vi kallar lillen i magen)) hjärtljud som slog stakt och fort, 152 sl/m. Blir helt galet glad av att höra dessa små slag...

Herregud.....är det tvillingar? Jag är går in i vecka 29 nästa vecka och är inte i närheten av din storlek!!!
  • glit
    glit skrev 2011-02-05 13:59:53 följande:

Där var jag snabb.. :) 23-5 iaf!
    Framifrån också.

• Annix 1

24+3 med andra barnet som är beräknat till 24 maj. Leon som kommer att få en lillebror är född 23 maj :).

tycker att min amge denna gång är enorm, men när jag ser andras magar så förstår jag att så inte är fallet. Min mage ligger väl inuti.

En fråga till er andra: jag brukar få som håll i hela magen när jag går. Gör ganska ont måste jag säga och det släpper oftast inte heller på en bra stund. Någon som vet vad detta kan vara? Är det håll?
  • Habbi
    Annix 1 skrev 2011-02-05 14:17:24 följande:

24+3 med andra barnet som är beräknat till 24 maj. Leon som kommer att få en lillebror är född 23 maj :).

tycker att min amge denna gång är enorm, men när jag ser andras magar så förstår jag att så inte är fallet. Min mage ligger väl inuti.

En fråga till er andra: jag brukar få som håll i hela magen när jag går. Gör ganska ont måste jag säga och det släpper oftast inte heller på en bra stund. Någon som vet vad detta kan vara? Är det håll?
    Jag har också bf 24 maj ;D
  • talare
    Habbi skrev 2011-02-05 15:12:51 följande:
    Jag har också bf 24 maj ;D
    jag också ^^ vet att "lakritz" också har samma bf.
  • Hiavatha
    werkestam skrev 2011-02-03 19:19:28 följande:

24+3 Nyvaken och lite pluffsig efter en mardrömslikande natt. Fruktansvärda sammandragningar =P
    Babyrummet börjar ta form nu iaf :) Bilder --> niomanadersvantan.wordpress.com/ 

Fin mage, och fin BH! Glad Vad är det för märke på den?
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Annix 1

Vad roligt Habbi och talare. Då får vi se hur väl det stämmer. Min första kom 12 dagar innan bf, så en gissning är att även denna kommer lite tidigare.

Om Leon kunde önska så vill nog han att lillebror inte kommer på hans födelsedag.

Hur mår ni då?
    Jag har mått mycket bättre denna graviditet. Inte alls lika illa och med lika mycket foglossning. Denna vecka har dock halsbrännan satt in med full kraft, så jag kan få extraknäck som drake :).

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011