• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • amisej

Har ni börjat få sammandragningar tjejer...
    Gör inte så spec ont men magen blir spänd i någon sek o sen släpper de igen...
    De e vad dom kallar sammandragningar el?? Obestämd

• tovediana
    amisej skrev 2011-02-17 19:36:04 följande:
    Har ni börjat få sammandragningar tjejer...
    Gör inte så spec ont men magen blir spänd i någon sek o sen släpper de igen...
    De e vad dom kallar sammandragningar el?? Obestämd
    Oja. Fast jag har värkar istället. FYFAN det gör så jävla ONT!
  • amisej

aj då... neee ja har inte så värst ont av de...
    Va bara lite nojjig över vad de kan vara... Men de e la inte för tidigt och ha sammandragningar i v27 el?
    Ohhh känner mig så oerfaren i allt detta graviditet+spädbarn. Hur vad??????

Kommer jag fixa detta? Obestämd

• Habbi
    amisej skrev 2011-02-17 19:42:03 följande:
    Va bara lite nojjig över vad de kan vara... Men de e la inte för tidigt och ha sammandragningar i v27 el?

De är jätte normalt, sålänge de inte gör ont! :)
  • qouix

Alltså måste bara slänga in en fråga här till er erfarna tjejer som vet allt Flört 
    Är det helt normalt att inte känna sig gravid längre, alls.. ? 
    Alltså förutom den stora magen och bebisen som sparkar där inne...
    Men för övrigt mår jag ju super duper.. inte trött, kan röra mig obehindrat, inte extreemt hungrig/sugen längre och visst jag ser inte varken muff eller fötter längre men tycker jag har inga större bekymmer med att göra allt som jag gjorde innan jag blev gravid och har varken foglossning eller sammandragningar.. är det onormalt eller har jag bara en snäll graviditet..?
    Är i vecka 30 i morgon och känner mig mindre gravid nu än vad jag kände mig i vecka 15...ja åter igen då förutom magen och sparkandet nu Tungan ute

• mammaE2011
    qouix skrev 2011-02-17 23:05:10 följande:
    Alltså måste bara slänga in en fråga här till er erfarna tjejer som vet allt Flört 
    Är det helt normalt att inte känna sig gravid längre, alls.. ? 
    Alltså förutom den stora magen och bebisen som sparkar där inne...
    Men för övrigt mår jag ju super duper.. inte trött, kan röra mig obehindrat, inte extreemt hungrig/sugen längre och visst jag ser inte varken muff eller fötter längre men tycker jag har inga större bekymmer med att göra allt som jag gjorde innan jag blev gravid och har varken foglossning eller sammandragningar.. är det onormalt eller har jag bara en snäll graviditet..?
    Är i vecka 30 i morgon och känner mig mindre gravid nu än vad jag kände mig i vecka 15...ja åter igen då förutom magen och sparkandet nu Tungan ute
    Det säga ju att man mår bättre/ mycket bra denna delen av grav. Du kanske kommer må bra resten av din grav. det finns ju dem som t.ex. arbetar fram till samma dag som förlossningen medans en del får sjukskriva sig mycket tidigt eller dem som nu du mår bra denna delen och kanske får mer besvär den sista månaden innan bebis tittar fram :)
  • Nostalgitripp
    amisej skrev 2011-02-17 19:42:03 följande:

I vecka 15 så fick jag mina första sammandragningar som gjorde så ont att jag fick gå hem från jobbet, någon vecka senare fick jag så ont att jag inte kunde stå rak och låg helt utslagen i sängen och min bebis mår bra. Jag har inte haft sammadragningar på länge nu. :)
  • Maryveken

Sammandragningar är inget att oroa sig för så länge de inte gör ont, kommer regelbundet och man får en slags tyngdkänsla ner mot bäckenet. Typ ett bälte över magen som trycker neråt. 

Så har ja uppfattat det efter min vecka på sjukhus iaf. Ska dit igen klockan 11 för att se så att tappen inte öppnat sig mer medan jag varit hemma :) Jag har förresten äntligen fått sova en natt, 6h i sträck utan ont!! Det ni! :) Helt jävla underbart! :):)

• mde
    werkestam skrev 2011-02-18 08:46:43 följande:
    Sammandragningar är inget att oroa sig för så länge de inte gör ont, kommer regelbundet och man får en slags tyngdkänsla ner mot bäckenet. Typ ett bälte över magen som trycker neråt. 

Så har ja uppfattat det efter min vecka på sjukhus iaf. Ska dit igen klockan 11 för att se så att tappen inte öppnat sig mer medan jag varit hemma :) Jag har förresten äntligen fått sova en natt, 6h i sträck utan ont!! Det ni! :) Helt jävla underbart! :):)
    Vad skönt att du fått komma hem!! Hoppas att det inte öppnat sig mer nu!:)
  • mde

Gått in i en ny vecka nu.. ska försöka göra såna här bilder där det står på, så har man dom kvar sen så ser man direkt vilken vecka o så:)

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011