Magbilder BF maj 2011
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Jag tar och har tagit Niferex hela graviditeten och visst var jag stenhård i magen i början men magen verkar vänja sig så efter ett tags användande så fungerar det bra, så var det iaf för mig.
jag äter Duroferon, typ samma som Niferex, tror bara att det är något monopolliknande som gör att alla BM ska säga åt en att äta just Niferex.
Sedan äter jag blodpudding minst en gång i veckan, mycket spenat, leverpastej på mackor och juice till för att ta upp järnet lättare. Så om du inte har lågt nu rekommenderar jag att istället äta mycket järnrik mat för varken Niferex eller Duroferon är särskilt snäll mot min mage... 

Jag är en riktig fuskis när det kommer till järntabletterna. Jag har hela graviditeten haft bra järnvärde och även bra järndepåer, men blev ändå tillsagd att äta niferex åtminstone ett par gånger i veckan (man kan ju undra varför). Men jag gör det inte
. Jag är trög i magen som det är och vill inte gärna förvärra det. Och BM märker ju ingenting för järnvärderna mina försämras inte...
Jag äter dock dom här kvinna-vitaminerna från apoteket och de innehåller ju järn. Tar en sån tablett en gång i veckan...
Jag äter också Niferex, tre om dagen.. mer än så får jag inte äta.
Jag har knappt slarvat någonting men endå är mitt järnvärde för lågt :(
Min kropp verkar ha väldigt svårt att ta upp järn...
BM skulle diskutera med läkare och se om jag ska prova andra tabletter eller nåt.
Varför är det så viktigt med järn under graviditet?
jag äter inget extra järn förutom det som är i mitt val kvinna. Har haft bra järnvärde hela tiden och depåerna så bra ut.