• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • jakeline
    hesh skrev 2011-02-23 11:16:36 följande:
    Hej! Så många fina magar! Solig
    Hoppas att det är okej att jag hakar på? BF 12/6 i och för sig, men jag hittar ingen aktiv magtråd med juni-magar.

Ni får några bakåt i tiden med, kan ju vara kul att jämföra lite.

De senare 3 bilderna är tagna idag.
    Jag tycker att jag växer mycket konstigt. Bröstkorgen har växt ofantligt mycket och där uppe verkar det dessutom lägga sig en mest fett. Mitt på magen, vid naveln, går det in på ett konstigt sätt.. Någon som vet varför? Är det bara en valk eller ligger livmorden lite knasigt?

Dessutom har jag en kostrådgivare till morsa som inte alls har uppfattat konceptet "slappna av under graviditeten". Enligt henne lägger jag på mig onödigt mycket.. Jag vet inte alls. Vad tror ni? Har gått upp 5kg sedan inskrivningen men kanske 10kg sedan graviditetens början.
    Jag var något underviktig innan jag blev gravid, så barnmorskan tyckte inte alls att det gjorde något att jag gick upp ~5kg innan inskrivningen V 11.

Ääääsch, svara på mina nojiga frågor om ni vill och kan.
    I vilket fall fick ni lite fler bilder. :D

Jag är överlycklig och bebisen i magen är tokigt aktiv, så man ska verkligen inte hänga upp sig på småsaker. Solig 

Den där valken du pratar om ser ut som om den kommer av att du kanske har mudden på byxorna jämt på samma ställe? Vet att jag hade det problemet när jag hade ett par väldigt höga arbetsbyxor en gång i tiden och alltid satt ner så jag fick en valk där, den stannade liksom kvar sedan... :S Tycker iaf inte som att det ser ut som om du lagt på dig för mycket. Är du dessutom underviktig från början så behöver du antagligen gå upp mer helt enkelt. 

Väldans fina bilder också! :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • hesh

jakeline: Jag hade mycket tights och strumpbyxor i början eftersom att jag inte fick plats i mina vanliga byxor och inte nöt byta till graviditetsbrallor så tidigt. De slutade nog ganska så exakt mitt över naveln kan jag tänka mig och så sitter de ju åt en del med.... Hoppas verkligen inte att det ska envisas med att vara så för alltid! Tungan ute Tack!

• jakeline
    hesh skrev 2011-02-23 14:42:31 följande:
    jakeline: Jag hade mycket tights och strumpbyxor i början eftersom att jag inte fick plats i mina vanliga byxor och inte nöt byta till graviditetsbrallor så tidigt. De slutade nog ganska så exakt mitt över naveln kan jag tänka mig och så sitter de ju åt en del med.... Hoppas verkligen inte att det ska envisas med att vara så för alltid! Tungan ute Tack!
    Nej det brukar försvinna om man sätter dem på ett annat ställe. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • amisej

Ligger på 69kg alltså 6kg+ sen inskrivningen.
    Ska nästa vecka till barnmorskan och mäta SF igen.
    Sist ja var där i v26 hade ja 25cm.
    Men de e nu som magen växer som mest känns de som.

Ni är alla så fina runda och goa... oh så mysigt!!!

• amisej

Oj vilken förstorning utav bilden... borde kanske ha minskat lite hihi :D

• tovediana
    qouix skrev 2011-02-23 13:22:13 följande:
    Gud vilken viktnojja det verkar vara..är man gravid så går man upp i vikt, vissa lite och vissa mycket beroende på ens kropp, hur man mår, hur mycket man orkar röra sig och hur stor matlust man har...
    Visst med 30kg plus är det kanske svårare att hålla igång och fixa förlossningen på ett smidigt sätt men det viktigaste är väl att man mår bra... ?
    Jag är i vecka 30 och har gått upp från ett mycket vältränat 64 kg till en rundare muminmamma vikt på 80 kg... Men jag mår toppen och går med hunden varje dag och fixar och donar som vanligt...jag äter vanlig mat när jag är hungrig... Har kanon bra värden i allt och min kropp mår prima...

Blir så trött på allt tjat om vikt både här och över alls annars med...
    "muminmamma" Hjärta
  • Tiiinaa
    Habbi skrev 2011-02-23 15:45:12 följande:
    Idag går vi in i vecka 28. Glad
    Vilken fin bild! Du ser harmonisk ut lixom :)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011