• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Habbi
    qouix skrev 2011-02-22 00:29:00 följande:
    Hur känner ni tjejer som är runt vecka 28-30 tycker ni bebisen sparkar mer eller mindre nu? Tycker min lille har blivit lugnare senaste veckan, vecka 30 nu... Sparkar lite då o då men mest mjukare puffar nu...sover bebisen mer eller är det för trångt för att få in en karatespark i sidan kanske?
    Min bebis är väldigt lugn.. börjar nästan bli orolig. Men han har varit rätt så lugn hela tiden.. Bara vissa dagar kan han vara galen.
  • Caroline

glit skrev 2011-02-22 13:04:33 följande:
    Nästan varje gång råkar jag skicka iväg förtidigt, bilden... suck :P
    Vecka 27 nu iaf. (26+1)

Hur har ni det med bristningar? Hade innan, fått nu?
    Jag hoppas verkligen att jag ska slippa det! :) Lite risk där jag haft navelpiercing dock..

Bristningar har jag inte men det har blivit jätte fult där piercingen satt... röd/lila fläck... Rynkar på näsan
    Men det slipper du nog för jag fick det med en gång magen börja växa. Syns väldigt tydligt.

• bella11

hade inga bristningar när ja väntade sonen, fick dem i samband med förlossningen. så nu syns de vid denna graviditeten

såååå lycklig!
  • Tiiinaa

Idag är det vecka 30+3 för mig (bilden är tagen 30+0).

Angående bristningar så har jag har inte fått några alls, men däremot har jag fått som små fula ådror lite varstans på magen (syns lite på bilden, men mer i verkligheten), det är som tunna ytliga blodkärl. Lite som åderbråck fast ändå inte. Skitfula är de i alla fall.

Lägger aldrig upp magbilder på min nakna mage egentligen för jag tycker inte om  hur den ser ut tråkigt nog :( Plus att den är luden. Fult navelärr har jag också..och blindtarmsärr. Haha, vilket gnäll det vart på mig nu då. Jag älskar ju såklart det som är i magen och alla kroppsdefekter därav är det ju på långa vägar värt. Men själva magen kunde varit vackrare om jag fick önska.

• Hiavatha
    qouix skrev 2011-02-22 00:29:00 följande:
    Hur känner ni tjejer som är runt vecka 28-30 tycker ni bebisen sparkar mer eller mindre nu? Tycker min lille har blivit lugnare senaste veckan, vecka 30 nu... Sparkar lite då o då men mest mjukare puffar nu...sover bebisen mer eller är det för trångt för att få in en karatespark i sidan kanske?
    Min håller på som vanligt, dvs rör sig så gott som hela tiden. Märkte även alldeles nyss att det definitivt finns plats för att sparkas... Fick precis en klockren nedåt mot benet(?) som gjorde ONT! Har inte gjort ont förut, men nu gjorde det det. Hjärta
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • mammaE2011

Har inte fått några bristingar än, men frågade min mamma när hon fick sina och då såg hon så förvånad ut och sa "men det var ju inte förrens vid slutet av graviditeten" , precis som det var en självklarhet. Så jag kommer väl ha en fin bristfri mage tills det börjar närma sig förlossning. Sedan har min mamma "bara" bristningar på "buken" alltså den delen av magen som är under naveln, inget ovanför. Sedan åt hon som en häst under sin första graviditet och gick upp alldeles för mycket, kanske kan ha bidragit? Fast nu har jag "mognat" så mycket i min graviditet så jag struntar fullkomligt i om jag får mycket eller lite bristningar. Särskilt när magen spänner som f*n då säger jag att huden får gärna brista lite nu så spänningarna släpper :D

• QueenEM

Bristningar kommer inte bara vid slutet, jag fick mina runt vecka 17 och de blir bara mer och mer, hur mycket jag än smörjer.(vecka 28 nu) Så att smörja och slippa bristningar funkar inte. Andra får aldrig några bristningar. en bekant fick tvillingar och den magen var enorm, sjukt stor och hon fick inte en ända bristning. Vissa säger att de har med om man har mycket underhudsfett och vissa säger att de är genetiskt och ärftligt. Och själv har jag inte alls gått upp mycket i vikt bara magen som växt och de är samma fula bristningar på hela magen för min del. men de spelar inte mig någon roll, vill bäbis att de ska vara så, så får de va så. De "försvinner" med tiden, om inte så är det ett minne från min första bebis i magen :)

• qouix

Har läst att unga kvinnor oftare får bristningar än äldre vid sin graviditet... Men tycker huden borde vara mer töjbar ju yngre man är men tydligen inte... Min mamma fick sitt första barn när hon var 35 och fick inte en bristning, jag är 23 och har redan låten och brösten fulla av röda ränder.. Orättvist! :P

• qouix

*låren ska det vara såklart och inte "låten"... ;)

• Mary

Granit har bärsjalar rätt billigt, tror 299kr eller om det var 199kr, vet inte... En kompis till mig som sa att den verkade bra...

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011