Magbilder BF maj 2011
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Visst har bristningar med hormoner att göra? Min mamma fick också bara under de sista veckorna, och själv har jag inga än heller (v 29+0), så vi får la se. Min BM sa att det kan kännas skönare att smörja magen - huden blir kanske lite mer elastisk och mjukare, även om det inte hjälper mot bristningar just... Detta verkar ju vara precis som allt annat under graviditeten - en del kräks, en del inte - en del får svår foglossning, andra inte - en del får bristningar, andra ej - osv... verkar vara helt individuellt från kvinna till kvinna och graviditet till graviditet 
På tal om bärsjalar så fick jag tips från en mamma att trikåsjal var mycket bra! Så det ska inskaffas här, blir nog en Tricot-Slen.
Just det ja, det var ju lägga upp en bild jag tänkte göra här, men eftersom diskussionen om bristningar mm är här av nån anledning så... 
Men här kommer bilden iaf:

Hej! Så många fina magar! 
Hoppas att det är okej att jag hakar på? BF 12/6 i och för sig, men jag hittar ingen aktiv magtråd med juni-magar.
Ni får några bakåt i tiden med, kan ju vara kul att jämföra lite.

De senare 3 bilderna är tagna idag.
Jag tycker att jag växer mycket konstigt. Bröstkorgen har växt ofantligt mycket och där uppe verkar det dessutom lägga sig en mest fett. Mitt på magen, vid naveln, går det in på ett konstigt sätt.. Någon som vet varför? Är det bara en valk eller ligger livmorden lite knasigt?
Dessutom har jag en kostrådgivare till morsa som inte alls har uppfattat konceptet "slappna av under graviditeten". Enligt henne lägger jag på mig onödigt mycket.. Jag vet inte alls. Vad tror ni? Har gått upp 5kg sedan inskrivningen men kanske 10kg sedan graviditetens början.
Jag var något underviktig innan jag blev gravid, så barnmorskan tyckte inte alls att det gjorde något att jag gick upp ~5kg innan inskrivningen V 11.
Ääääsch, svara på mina nojiga frågor om ni vill och kan.
I vilket fall fick ni lite fler bilder. :D
Jag är överlycklig och bebisen i magen är tokigt aktiv, så man ska verkligen inte hänga upp sig på småsaker.
Jag har tyvärr ingen nytagen bild men idagvar jag hos barnmorskan. Det känns som att jag har blivit så ofantligt stor sista tiden. Jag är i vecka 29 (28+4) och har ett SF-mått på 29cm och har gått upp 8kg.
Hur står det till för er mer mått/vikt? Är jag en bjässe? :) haha
Jag tycker att jag växer mycket konstigt. Bröstkorgen har växt ofantligt mycket och där uppe verkar det dessutom lägga sig en mest fett. Mitt på magen, vid naveln, går det in på ett konstigt sätt.. Någon som vet varför? Är det bara en valk eller ligger livmorden lite knasigt?
Dessutom har jag en kostrådgivare till morsa som inte alls har uppfattat konceptet "slappna av under graviditeten". Enligt henne lägger jag på mig onödigt mycket.. Jag vet inte alls. Vad tror ni? Har gått upp 5kg sedan inskrivningen men kanske 10kg sedan graviditetens början.
Jag var något underviktig innan jag blev gravid, så barnmorskan tyckte inte alls att det gjorde något att jag gick upp ~5kg innan inskrivningen V 11.
Jag är överlycklig och bebisen i magen är tokigt aktiv, så man ska verkligen inte hänga upp sig på småsaker.

Tack, vad goa ni är. Känns skönt att höra. Förlåt att det var lite off topic. 
Jag antar att alla gravida vet hur nojigt det är första gången.
Gud vilken viktnojja det verkar vara..är man gravid så går man upp i vikt, vissa lite och vissa mycket beroende på ens kropp, hur man mår, hur mycket man orkar röra sig och hur stor matlust man har...
Visst med 30kg plus är det kanske svårare att hålla igång och fixa förlossningen på ett smidigt sätt men det viktigaste är väl att man mår bra... ?
Jag är i vecka 30 och har gått upp från ett mycket vältränat 64 kg till en rundare muminmamma vikt på 80 kg... Men jag mår toppen och går med hunden varje dag och fixar och donar som vanligt...jag äter vanlig mat när jag är hungrig... Har kanon bra värden i allt och min kropp mår prima...
Blir så trött på allt tjat om vikt både här och över alls annars med...
hesh - Som de andra redan sagt, ingen anledning till oro. Viktuppgången under graviditeten verkar vara jätteindividuell. Det enda mönster jag själv kunnat se är att de som är smala innan ofta går upp mer procentuellt än de som har lite övervikt innan. Och det är väl bara logiskt. Själv har jag gått upp 14 kg och är i v 29+1 och jag skulle väl klassa mig som smal/normal innan graviditeten. Absolut inte underviktig. Tycker som Cassie skrev att det här är en tid då man kan lämna viktfrågan därhän. Tänkte lägga upp en bild som sig bör också men kom på att det inte funkar från mobilen som jag skriver från. Återkommer! ![]()