• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Caroline
    qouix skrev 2011-02-22 00:29:00 följande:
    Hur känner ni tjejer som är runt vecka 28-30 tycker ni bebisen sparkar mer eller mindre nu? Tycker min lille har blivit lugnare senaste veckan, vecka 30 nu... Sparkar lite då o då men mest mjukare puffar nu...sover bebisen mer eller är det för trångt för att få in en karatespark i sidan kanske?
    Min har varit ganska lugnt hela tiden, får vissa ryck och håller på ett tag men den är den stilla igen. Den gillar att sparka ner i "mumindalen" iaf... Flört (27+4)
  • mammaE2011
    Hur känner ni tjejer som är runt vecka 28-30 tycker ni bebisen sparkar mer eller mindre nu? Tycker min lille har blivit lugnare senaste veckan, vecka 30 nu... Sparkar lite då o då men mest mjukare puffar nu...sover bebisen mer eller är det för trångt för att få in en karatespark i sidan kanske?
    Går in i vecka 30 (29+0) imorgon och jag upplever inte mer sparkar utöver de tider på dygnet h*n har sparkat hela tiden MEN dem är kraftigare nu! Har hänt nu de senaste dagarna på kvällen att bebben tryckt ut en kroppsdel väldigt starkt. Låg i soffan på sidan häromdagen med handen på den sidan av magen som var uppåt. Bebisen tryckte ifrån på den sidan av midjan som låg ner mot soffan och trycket gjorde så att min hand på andra sidan av midjan lyftes upp en bit :D
  • mammaE2011
    tovediana skrev 2011-02-21 11:19:01 följande:
    haha pain eller? Skrattande
    haha ja det känns lite grann, men tar bara bort de värsta, alltså de grova mörka stråna ;D
  • mammaE2011

Min man var supergullig och köpte denna tröjjan till mig igår! 100% bomull - superskön och supersnygg! 150kr på H&M :) Vecka 38+6 idag :)
  • mammaE2011
    OJ! TRÖTT! Vecka 28+6 såklart! På bilden ovanför och denna!!!!! :S

• amg

v26+0

Jag i v26+1 (grön) och syster i v35+6 (brunt) sista och enda syskonkortet vi han ta då
    hennes vatten gick natten till måndag och de är uppe på bb för att få bebis nu. =)
    Behöver väl inte säga att jag längtar ännu mera nu? ;)

Alva 060811 <3 Tvåan 110528
  • tovediana
    Jag är i vecka 31 och bebisen lever om som aldrig förr. Jag bär bebisen så långt ned och ut så för mig gör det faktiskt ont vissa gånger. Han har dessutom börjat sparka uppåt, mot revbenen och då tappar man nästan andan :P Annars gör det ondast när han sparkar på urinblåsan, man vill bara skrika rakt ut...

Men det positiva med att bära bebisen som jag gör är att man väldigt tydligt kan se bebisen från utsidan, alla tider på dygnet :)
  • glit

Nästan varje gång råkar jag skicka iväg förtidigt, bilden... suck :P
    Vecka 27 nu iaf.
    (26+1)

Hur har ni det med bristningar? Hade innan, fått nu?
    Jag hoppas verkligen att jag ska slippa det! :) Lite risk där jag haft navelpiercing dock..

• Habbi
    mammaE2011 skrev 2011-02-22 11:40:14 följande:

Min man var supergullig och köpte denna tröjjan till mig igår! 100% bomull - superskön och supersnygg! 150kr på H&M :) Vecka 38+6 idag :)
    Sån har jag med! :) Köpte den redan innan jag fick mage.. typ i vecka 10 eller något. Haha. Den är härlig.
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011