• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Habbi
    Glad och nyttig skrev 2011-05-04 12:46:30 följande:
    Grattis till alla fina pojkar. Vi får hoppas att det kommer ut lite tjejer snart också. ;)

Habbi, har du känt förändring på livmodern först? 
    Jag har känt mig väldigt spänd och stram mellan brösten (och strax nedanför) när jag lutat mig lite framåt sittandes för ca en vecka sedan. Jag har nästan fått sitta med rak rygg hela tiden. Det skulle du kunna prova. Stramar det så har den nog inte börjat sjunka riktigt ännu. Nu kan jag böja mig framåt sittandes utan att det stramar. Vilket tyder på att livmodern sjunkit tillbaka. Och jag antar att magen börjat sjunka också då det känns så.
    Jag kan böja mig mkt mer framåt än tidigare. Kan du känna skillnad? :)
    På din bild ser jag inte så stor skillnad, men det är ju supersvårt att avgöra!
    Man vill gärna att allt ska gå så fort som möjligt, snacka om väntans tider!!! :S

(Är själv 36 fulla veckor och två dgr gången, inne i vecka 37 nu.)

Kram!!
    Jag sitter just nu med armbågarna på knäna sittandes i soffan med datorn på bordet men tycker inte de stramar.. de är mest när jag ska böja mig fram och ta upp något från golvet eller så. :-P
  • sarasessi

Hej :) Har nu fått mina första bristningar vid sidan om magen men det gör inte så mycket och det är ju dessutom inte så mycket att göra åt. Smörjer iaf magen varje dag. Är sååååå otålig nu!! 11 dagar till bf :)

v. 39 (38+2)

• JamJam
    Baby loves music Tungan ute den börjar buffa o knuffa där inne så fort jag lyssnade på en speciell låt hemma, så jag tänkte att den skulle få lyssna på den "lite närmare" och den knuffar och buffar ännu mera då. (OBS! Har verkligen inte på högt när jag har de så, utan väldigt lågt =))

Har vaknat flera gånger inatt av att jag haft en jävla tryck neråt så jag knappt kunnat vända mej, hoppas att det kan börja snart, va hos BM igår och nu ligger h*n fixerad och är klar så nu får h*n gärna komma så vi kan lyssna på musik på riktigt och kramas o pussas o mysa Skrattande
  • jakeline
    JamJam skrev 2011-05-05 11:13:48 följande:
    Baby loves music Tungan ute den börjar buffa o knuffa där inne så fort jag lyssnade på en speciell låt hemma, så jag tänkte att den skulle få lyssna på den "lite närmare" och den knuffar och buffar ännu mera då. (OBS! Har verkligen inte på högt när jag har de så, utan väldigt lågt =))

Har vaknat flera gånger inatt av att jag haft en jävla tryck neråt så jag knappt kunnat vända mej, hoppas att det kan börja snart, va hos BM igår och nu ligger h*n fixerad och är klar så nu får h*n gärna komma så vi kan lyssna på musik på riktigt och kramas o pussas o mysa Skrattande
    vilken härlig bild!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Milleman
    JamJam skrev 2011-05-05 11:13:48 följande:

Hehe vi har också en låt som bebis börjar dansa till :) Erik Saades Popular har varit bebisens favorit sen första gången vi hörde den. Redan när den spelades på melodifestivalen första gången har han rört sig till den... det är enda sättet för oss att"väcka" honom när vi tycker han är för lugn :)

Det kvittar nog om du har på hög volym... jag läste att en bebis hör så mycket ljud utifrån som om du skulle stoppa in öronproppar sen ta på hörselskydd utanpå dem... så spela på du bara... gör man det bara en liten stund är det säkert ingen fara alls :)
    www.hannasfotoliv.blogg.se - nya magbilder med mig, sambo och bebismage :)
  • JamJam
    Milleman skrev 2011-05-05 11:33:23 följande:
    Hehe vi har också en låt som bebis börjar dansa till :) Erik Saades Popular har varit bebisens favorit sen första gången vi hörde den. Redan när den spelades på melodifestivalen första gången har han rört sig till den... det är enda sättet för oss att"väcka" honom när vi tycker han är för lugn :)

Det kvittar nog om du har på hög volym... jag läste att en bebis hör så mycket ljud utifrån som om du skulle stoppa in öronproppar sen ta på hörselskydd utanpå dem... så spela på du bara... gör man det bara en liten stund är det säkert ingen fara alls :)
    Jasså eric saade =P den lill* där inne är ett litet musikalbarn så fort man sätter på något som har med musikal och göra så börjar h*n buffa haha

Bra o veta de med ljudet man vet ju aldrig riktigt när de kommer rätt på så, man är ju lite rädd om den lill* med :P så att h*n inte får men för livet haha

Man blir lite nyfiken hur det blir sedan efter också om den verkligen kommer till att känna igen låtarna, hade varit riktigt fräckt om de är så... för när vi ska sova så sjunger vi alltid "good night sweetheart" och sedan så lägger vi oss o sover.. ska bli kul o se hur de blir sedan när h*n är ute, om man kanske kan ha den som en god natt visa. Skrattande
    jakeline skrev 2011-05-05 11:25:02 följande:
    vilken härlig bild!  
    tack så mycke {#emotions_dlg.flower}
  • Längtans Stina
    Friida11 skrev 2011-05-05 14:17:45 följande:
    Idag går vi in i vecka 39 :) KOM NU BEBIS! <3

Det gäller att du ställer dig på rätt ställe av spegeln !
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011