• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Lantbon

Ja,det skulle vara kul att höra hur det går för alla. Själv har jag haft förvärkar sen v34. Vaknade v39+1 och fick en kraftig värk som höll i 5 min när jag gick upp vid 8. Vid 9 ringde jag fl då jag fick regelb värkar med en min mellanrum. De tyckte jag skulle avvakta eftersom jag kunde prata under tiden så var de nog inte så starka. Ringer barnvakt o mannen (45min bort). Värkarna kommer varannan min är ca en min långa och rejält kraftiga så jag kan bara ligga på soffan. 2,5 åringen fattar inte riktigt vad som händer. Ringer fl igen som beslutar att skicka en ambulans. Kl är då ca 9:30. Syster kommer 9:55 o mannen 5 min senare. Ambulansen kommer ca 10:15 och 10:30 är lilla Emma född på soffan hemma Vattnet gick aldrig utan hon föddes med segerhuva.
    Kan tillägga att slemproppen hade gått i omgångar under dagarna innan.
    Det var min förlossning det Lägger upp en bild på prinsessan senare.
    Lycka till alla ni andra!

• miinellaa
    qouix skrev 2011-05-04 11:19:19 följande:
    Jästa skit! Fick Falskalarm idag! Slemproppen gick igår och i morse rann det någon vattenlikt i trosorna.. Men var inne på koll nu och tydligen var det inte fostervatten utan den bm på förlossningen trodde det var fortsättningen på slemproppen som kom ut... Men så jädra flytande kan den väl inte va.. Det var precis som vatten idag och det som kom ut igår var ju en tjock slempropp...

Sambon o jag kunde inte ha blitt mer besvikna... Ååh... Har ju BF i morgon så trodde verkligen att det var på G... :(
    snart så :D
  • qouix

Jaha jag som hoppats på att inte behöva lägga in en bild till men här kommer den...
    Magen i vecka 41 (40+1) Hade BF den 5:e maj och idag är det den 7:e maj och bebisen är fortfarande i magen istället för i min famn..

Grattis till er som fått era små älsklingar...Min verkar ta tid på sig..
    Slemproppen har iaf gått..och lite små molande mensvärk har jag...men inga värkar, nästan inga sammandragningar utan bara en stor bebis i en stor mage.. 

• Milleman

Jag vill ha bebisen utanför magen nu Skrattande
    Grattis Lantbon Glad Lät ändå som en bra förlossning, en sån vill jag gärna ha!

Här är magbild som vi tog i vecka 39+2...

Jag har BF imorgon. Det håller på att låta i min mage, som när man druckit massor med vatten och det liksom klunkar och rinner vatten. Är det fostervattnet jag hör?

• Glad och nyttig
    Milleman skrev 2011-05-07 11:57:40 följande:
    Jag vill ha bebisen utanför magen nu Skrattande
    Grattis Lantbon Glad Lät ändå som en bra förlossning, en sån vill jag gärna ha!

Här är magbild som vi tog i vecka 39+2...

Jag har BF imorgon. Det håller på att låta i min mage, som när man druckit massor med vatten och det liksom klunkar och rinner vatten. Är det fostervattnet jag hör?

Jag har känt precis samma sak. Det känns som att vatten är löst i magen på något konstigt vis. Detta har uppkommit bara de senaste dagarna. :)
    Är dock inte lika långt gången som dig...
  • FruMadde4barnTätt

37 fulla veckor på söndag, räknas som fullgången då, skönt!

• miinellaa
    Lantbon skrev 2011-05-07 11:39:49 följande:
    Ja,det skulle vara kul att höra hur det går för alla. Själv har jag haft förvärkar sen v34. Vaknade v39+1 och fick en kraftig värk som höll i 5 min när jag gick upp vid 8. Vid 9 ringde jag fl då jag fick regelb värkar med en min mellanrum. De tyckte jag skulle avvakta eftersom jag kunde prata under tiden så var de nog inte så starka. Ringer barnvakt o mannen (45min bort). Värkarna kommer varannan min är ca en min långa och rejält kraftiga så jag kan bara ligga på soffan. 2,5 åringen fattar inte riktigt vad som händer. Ringer fl igen som beslutar att skicka en ambulans. Kl är då ca 9:30. Syster kommer 9:55 o mannen 5 min senare. Ambulansen kommer ca 10:15 och 10:30 är lilla Emma född på soffan hemma Vattnet gick aldrig utan hon föddes med segerhuva.
    Kan tillägga att slemproppen hade gått i omgångar under dagarna innan.
    Det var min förlossning det Lägger upp en bild på prinsessan senare.
    Lycka till alla ni andra!
    OMG det där gick juh riktigt FORT!! hahaha, va roligt !
  • LiiLo
    amisej skrev 2011-05-06 18:16:37 följande:
    Kom hem nyss vart och handlade på Ica. Full proppat som vanligt en fredags ef.m och vad händer ju jag får världens värk mellan bena. Bäckenet. Alltså de typ låste sig. Kunde knappt gå fick luta mig mot vagnen.
    Typiskt mig o min man som tycker allt e roligt typ så båda börjar ap skratta medans tårarna forsar på mig hihi
    Ialla fall de tog sig sin tid och komma ut ur affären, in i bilen och raka vägen hem.

Har tatt en Alvedon. De gör fortfarande ont men inte lika mycket.
    Är det någon som vet vad de kan bero på?
    Tur att jag hade trosskydd för tror de kom lite kiss i affären med.
    Eller kan det ha varit vattnet som gick?!
    Jag har sådär men det är för att jag har foglossning, häromdan låste sig höfterna så jag inte kunde gå...gaah!!
  • Vix

Lantbon: Waow vilken räserförlossning. Skönt att det gick bra. Grattis till lilla sessan

Idag gick jag in i vecka 40 (39+0) MYCKET förvärkar och några riktiga värkar så får se när vår sessa vill komma. Själv fyller jag år imorgon så vem vet, jag kanske får en extra födelsedagspresent

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011