Magbilder BF maj 2011
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11

här är min snuttilutta Agnes drygt en månad! Igår blev hon 9 veckor!!! Tiden bara rusar iväg!!!
h
Tänkte kolla med er om ni varit eller när ni ska på efterkontroll? Jag ska på min i nästa vecka då sonen nästan är 5v. Tidigt tror jag men min bm skulle på semester sen.
Det jag vill komma till är vad för preventivmedel ni andra funderar på?
Jag är lite inne på en Mirena, en hormonspiral. Någon som har erfarenheter av spiraler?
Amg: Jag haft använt mirena sedan första sonen föddes för 7 år sedan. Fullkomligt älskade den. Blödde ca 3 veckor efter insättning och sen försvann mensen helt i alla år. Så jäkla skönt
Ska definitivt skaffa den igen..dock lite dyr.
Jag har tagit olika former av p-piller och minipiller innan men är nu inne på kopparspiral just för att slippa hormonpåverkan. Men jag är inte helt förtjust i att man måste få den bortplockad av någon när man funderar på fler barn. Andra alternativet är ju kondom och det är jag inte helt road av heller. Suck.
Ska prata med BM när jag ska dit men det är inte förrän om en månad drygt.
Går i samma funderingar... Hormoner känns inte så kul att börja med igen, så det blir kanske spiral här med.
En annan fråga. Kan man börja träna lite smått nu 6 v efter förlossningen tror ni? Tänker mig lite lätt löpning till att börja med. Hur gör ni andra, väntar ni till efter efterkontrollen?
Jag har tagit olika former av p-piller och minipiller innan men är nu inne på kopparspiral just för att slippa hormonpåverkan. Men jag är inte helt förtjust i att man måste få den bortplockad av någon när man funderar på fler barn. Andra alternativet är ju kondom och det är jag inte helt road av heller. Suck.
Ska prata med BM när jag ska dit men det är inte förrän om en månad drygt.
Vart går man på efterkontroll?
Ska jag själv ringa och fixa det? Födde för 3 v sedan så det är kanske för tidigt..