• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • jakeline
    Glad och nyttig skrev 2011-06-16 09:38:58 följande:
    Nu är vi hemma med lilla Evelina, född 12:e kl 19.44!  Hon vägde 3460g och är 49 cm.

Det blev observation pga blödning den 11:e. Den 12:e satte dem igång mig på fm. Blödningen kom från moderkakan, och Evelina började reagera på mina värkar. Då hjärtljuden gick ner. Jag fick värkstimulerande dropp, men det avslutades när de insåg att risken var för stor och jag inte öppnat mig mer än till 4cm. Då blev det snitt, vilket gick jättebra. Vi var väldigt lugna. 19.44 kom hon ut!
    Har varit på BB i tre dgr o kom hem igår.

Kommit igång med aming(mjölk), dock såriga vårtor.. ajajaj!!
    Kämpar på med diverse smärtor då tarmarna ska återställa sig. Har jätteont i mage o rygg, så jag får äta receptfria värktabletter. Annars mår vi bra och njuter så gott det går!

Hon är bestämd och en stark liten dam!! Hjärta
    grattis! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Fröken Löken

här är min snuttilutta Agnes drygt en månad! Igår blev hon 9 veckor!!! Tiden bara rusar iväg!!!

h

• amg

Tänkte kolla med er om ni varit eller när ni ska på efterkontroll? Jag ska på min i nästa vecka då sonen nästan är 5v. Tidigt tror jag men min bm skulle på semester sen.

Det jag vill komma till är vad för preventivmedel ni andra funderar på?
    Jag är lite inne på en Mirena, en hormonspiral. Någon som har erfarenheter av spiraler?

• Misswiren

Amg: Jag haft använt mirena sedan första sonen föddes för 7 år sedan. Fullkomligt älskade den. Blödde ca 3 veckor efter insättning och sen försvann mensen helt i alla år. Så jäkla skönt
    Ska definitivt skaffa den igen..dock lite dyr.

• Mary
    amg skrev 2011-06-19 10:59:32 följande:
    Tänkte kolla med er om ni varit eller när ni ska på efterkontroll? Jag ska på min i nästa vecka då sonen nästan är 5v. Tidigt tror jag men min bm skulle på semester sen.

Det jag vill komma till är vad för preventivmedel ni andra funderar på?
    Jag är lite inne på en Mirena, en hormonspiral. Någon som har erfarenheter av spiraler?
    Jag har haft kopparspiral, och ska ha det igen. Känns så bra att inte ha nån yttre hormonpåverkan då jag inte trivdes med piller tidigare...
  • Maruid

Jag har tagit olika former av p-piller och minipiller innan men är nu inne på kopparspiral just för att slippa hormonpåverkan. Men jag är inte helt förtjust i att man måste få den bortplockad av någon när man funderar på fler barn. Andra alternativet är ju kondom och det är jag inte helt road av heller. Suck.

Ska prata med BM när jag ska dit men det är inte förrän om en månad drygt.

• EvaChristina

Går i samma funderingar... Hormoner känns inte så kul att börja med igen, så det blir kanske spiral här med.

En annan fråga. Kan man börja träna lite smått nu 6 v efter förlossningen tror ni? Tänker mig lite lätt löpning till att börja med. Hur gör ni andra, väntar ni till efter efterkontrollen?

• Mary
    Maruid skrev 2011-06-19 14:01:25 följande:

Jag har tagit olika former av p-piller och minipiller innan men är nu inne på kopparspiral just för att slippa hormonpåverkan. Men jag är inte helt förtjust i att man måste få den bortplockad av någon när man funderar på fler barn. Andra alternativet är ju kondom och det är jag inte helt road av heller. Suck.

Ska prata med BM när jag ska dit men det är inte förrän om en månad drygt.

Att plocka bort en spiral går på en minut och sticker bara till lite... På min MVC gör de det bara man kommer dit på öppen mottagning, du behöver alltså inte ens boka tid. Sen kan man bli på smällen omedelbums (kopparspiral), men om man tar p-piller kan det dröja månader innan hormonerna går ur kroppen och du kan bli gravid igen!

Men att sätta in en spiral gör ju däremot ont...
  • mde

Vart går man på efterkontroll?
    Ska jag själv ringa och fixa det? Födde för 3 v sedan så det är kanske för tidigt..

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011