• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • talare
    Elsa81 skrev 2011-01-13 16:11:37 följande:
    Håller med dig....det är tuttarna som får mig att känna mig stor! Är van att ha små bröst o inte dem här melonerna!
    Men dem går hem här hemma Cool
    haha jo dom gör ju det, och det är ju en trevlig bieffekt Cool
  • Maryveken

Tack :)

V 21 bara.. =/

Alltså, jag har alltid haft stora bröst (75C-70E, det pendlar med vikten) Vet inte varför de inte syns på den slimmade bilden men de finns där jag lovar! Är det för att jag har armarna uppåt kanske? (Har massor med bilder länkade på bloggen)

Så för mig är det faktiskt inte brösten som gör så mycket. Förrutom att de inte längre är fasta och jag slipper BH:N.. Nu är de liksom mjukstora och mjukt ända upp till nyckelbenet... 75F-75G :) Det är mest allt runt om, typ armar, rygg, lår, hals, mage.... som gör att jag känner mig stor. Speciellt det armarna/axlarna. Det sluttar ju snett utåt :(

Kan vara extra påtagligt då jag som kanske förstått tränat väldigt mycket förut. Jag är dessutom utbildad idrottspedagog. Men jag har som tappat lusten till allt vad som gäller träning nu under graviditeten. Självklart förändras kroppen då! :) På gott och ont :)

Mina bröst läcker inte men en eller två gånger har jag sett ett droppe liggandes där uppepå vårtan, helt genomskinlig. Vet inte om det är det ni pratar om eller om det rakt droppar mjölk för er?? :) 

• Elsa81
    werkestam skrev 2011-01-13 16:45:21 följande:

V 21 bara.. =/

Alltså, jag har alltid haft stora bröst (75C-70E, det pendlar med vikten) Vet inte varför de inte syns på den slimmade bilden men de finns där jag lovar! Är det för att jag har armarna uppåt kanske? (Har massor med bilder länkade på bloggen)

Så för mig är det faktiskt inte brösten som gör så mycket. Förrutom att de inte längre är fasta och jag slipper BH:N.. Nu är de liksom mjukstora och mjukt ända upp till nyckelbenet... 75F-75G :) Det är mest allt runt om, typ armar, rygg, lår, hals, mage.... som gör att jag känner mig stor. Speciellt det armarna/axlarna. Det sluttar ju snett utåt :(

Kan vara extra påtagligt då jag som kanske förstått tränat väldigt mycket förut. Jag är dessutom utbildad idrottspedagog. Men jag har som tappat lusten till allt vad som gäller träning nu under graviditeten. Självklart förändras kroppen då! :) På gott och ont :)

Mina bröst läcker inte men en eller två gånger har jag sett ett droppe liggandes där uppepå vårtan, helt genomskinlig. Vet inte om det är det ni pratar om eller om det rakt droppar mjölk för er?? :) 
    Jag har äntligen kunnat börja träna igen! Har inte tränat på över 1 år pga skada och nu när den är bra kan inte en tjockismage stoppa mig Flört Men det blir en helt annan typ av träning nu, kan inte köra lika hårt som förr.  Känner att hållningen inte alls är lika bra nu när magen blir större, försöker få tillbaka den så jag inte får onödiga ryggproblem.
  • Maryveken

Gud vad härligt för dig! :) Mm, hållningen är viktigt nu när det börjar bli tungt!
    Jag skulle vilja vattengympa men jag har inte hittat någon klass som börjar här i övik :( Måste ta mig en riktigt sökardag. Vattengympa eller yoga, där håller jag mig tills bebis kommit ut :) 

• qouix

Jag har gått från en 75C till nu en 85D-90C och känner mig mer som en ko än kvinna... :P tyvärr så vann tyngdlagen så de börjar redan titta neråt tycker jag... Saknar mina små runda och tittar helst inte på mina nya "juvrar" ...

Inga fler som blivit jätte mkt större om bröstkorgen? Jag har inte fått så mkt mer fett där tycker jag inte men det är precis som att lungorna tar mer plats för i en 75 i bhn nu kan jag knappt knäppa..

• TeosMamma
    werkestam skrev 2011-01-13 16:45:21 följande:

V 21 bara.. =/

Det kan ju bero en del på svullnad också, man har ju en hel del mer vatten i kroppen nu. Tyst
    Men håll ut, bara ca 4 månader kvar och med din vältränade kropp kommer det nog gå fort att komma i form igen! 
  • Desiree1988
    tovediana skrev 2011-01-13 15:38:55 följande:

är jag ensam, eller har det börjat läcka ur era tutts också?!
    jag kan inte gå utan BH längre, då blir tröjan alldeles fläckig :P

Mina läcker också... Är i vecka 25 nu men de har läckt ett tag. Förra graviditeten läckte de ingenting innan dottern kom, men sedan när produktionen kommit igång läckte det som sjutton. SKaffade Weleda Mjölkuppsamlare men det var det värsta jag varit med om, de fylldes på bara en kvart och sedan rann de över, och böjde jag mig ner rann det rätt ut... inte så roligt!
  • Anna8505

minna rinner inte..kommer typ som droppar lite ibland och kan var lite blött på lakarnet när jag sovit..mest genomskilningt, nån gång lite vit aktigt men absolut inte mjölk. Det är ju helt normalt oxå så det är bara att gilla läget! okej då ska kanske inte klaga på att dom blivit så stora då när jag läser era senaste inlägg här.. 

• amisej

v22 idag wohooo...
    Va hos barnmorskan lyssnade på hjärtljud och mätte magen ( 20 )
    Sen ja plussade har ja gått upp från 61 till 66 kg idag.

skit i kilona men e såååå rädd för bristningar. Fettet kan brännas bort sen men va fan ska ja göra ifall ja får bristningar me don't like it!!! :S

Ni e såååå himla fina allihopa... så mysigt o kolla på bilderna...
    Tog kort igår kväll på min mage o skulle precis föra över bilden från digital kameran till datan o gissa vad?
    Minnes kortet va aldrig i... Såååå arg. Får jaga mannen ikväll så han tar nytt kort.

• Desiree1988
    amisej skrev 2011-01-13 19:49:37 följande:
    v22 idag wohooo...
    Va hos barnmorskan lyssnade på hjärtljud och mätte magen ( 20 )
    Sen ja plussade har ja gått upp från 61 till 66 kg idag.

skit i kilona men e såååå rädd för bristningar. Fettet kan brännas bort sen men va fan ska ja göra ifall ja får bristningar me don't like it!!! :S

Ni e såååå himla fina allihopa... så mysigt o kolla på bilderna...
    Tog kort igår kväll på min mage o skulle precis föra över bilden från digital kameran till datan o gissa vad?
    Minnes kortet va aldrig i... Såååå arg. Får jaga mannen ikväll så han tar nytt kort.
    Har din mor bristningar? Om hon har det får du troligtvis det också och har hon inga är sannolikheten stor att du inte får några heller. Sedan beror det givetvis på hur uttöjningsbar din hud är och hur fort den töjs ut, om den hinner med eller brister.

Fick inga bristningar i första graviditeten, förutom några på låren precis mellan benen då det tryckte som sjutton neråt de sista veckorna. Tror knappast jag får några denna gången heller :)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011