• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Videvik
    OrosieO skrev 2011-01-15 22:43:06 följande:
    Hej alla :)

Är i v. 21 nu och tycker att allt bara börjar växa mer och mer. :) Det är så mysigt
    när sambon även få känna sparkar varje kväll! :)

En liten fråga. Vet att vikten är väldigt individuell av vad man ska gå upp, men har
    själv bara gått upp ca 1.5 kg och var inte stor innan graviditeten heller. Vill inte att
    något dåligt ska hända ängeln i magen.

20+3

V 20 och känner mig rund som en ballong ;)
    Som jag skrev lite längre upp så är det säkert ingen fara om du äter regelbundet. är du super orolig tycker jag du ska kontakta din bm. Men sen när ni börjar mäta magen och gå oftare till bm så kommer ni kunna hålla koll på kurvan tror absolut inte att du behöver vara orolig. Lycka till Kraam
    Grabbarna o jag längtar efter lilla knyttet! BF 21April
  • TeosMamma
    werkestam skrev 2011-01-15 20:41:48 följande:

Halsbrännan har blivit värre och gör nu så att jag måste kräkas upp och kräkas på nätterna. Jag tuggar tabletter hela dagarna men det verkar inte hjälpa.. Måste verkligen ringa och höra med BM om det finns nått man kan få utskrivet.. =P 

Jag har fått omeprazol utskrivet och det funkar hyfsat, jag mår mycket bättre, får dock ta novalucol någon gång men inte alls som förr då jag knaprade jämt. Att tänk på med omeprazol är att det är långverkande så det tar ett tag innan full effekt samt att ta det direkt på morgonen på fastande mage (funkar bäst för mig så i alla fall)

Lycka till! Gravid 
  • Lucia1987
    mammaE2011 skrev 2011-01-15 18:36:08 följande:
    puffar??
    Jag gillar tråden, visste inte vad jag skulle skriva så jag puffade för att spara tråden Flört

Har bf 6 Juni och tycker det är så kul att titta på era magbilder fast det är knappt en månad mellan vissa av er och mig.
  • mammaE2011
    Lucia1987 skrev 2011-01-16 10:45:37 följande:
    Jag gillar tråden, visste inte vad jag skulle skriva så jag puffade för att spara tråden Flört

Har bf 6 Juni och tycker det är så kul att titta på era magbilder fast det är knappt en månad mellan vissa av er och mig.
    aha okej. Tittade om du hade skrivit en fråga tidigare som du inte hade fått svar på som du "puffade" på men såg inte att du hade skrivit något. Fattar nu :D Det är jättekul ja att se allas magar :) Jag själv har varit orolig att min mage varit för liten ett tag med ser att de i samma vecka som mig både kan vara extremt mindre eller större än jag själv och det är skönt att se att allt är som det ska :)
  • Lucia1987
    mammaE2011 skrev 2011-01-16 11:27:22 följande:
    aha okej. Tittade om du hade skrivit en fråga tidigare som du inte hade fått svar på som du "puffade" på men såg inte att du hade skrivit något. Fattar nu :D Det är jättekul ja att se allas magar :) Jag själv har varit orolig att min mage varit för liten ett tag med ser att de i samma vecka som mig både kan vara extremt mindre eller större än jag själv och det är skönt att se att allt är som det ska :)
    Ja det är så individuellt det där med magar och storlekar hehe, endel av er ser lika stora ut nu som jag var i v.37 =D Heheheh

Men det är tur det att man känner av sparkarna för då vem man att någon bor där inne =) 
  • Elsa81
    tovediana skrev 2011-01-15 17:23:26 följande:
    jag känner mig också SJUKT blek :( ska man våga sig på en solning? ska man avbryta om bebisen sparkar mycket?
    Jag solade faktiskt idag, tror inte det är nån fara för bebisen på det sättet. Men vi kan få diverse fläckar i ansiktet Rynkar på näsan
  • Habbi

Alla magar är så fina och alla är unika. Jag och min pojkvän satt här igår och kollade på era magar och han tyckte också det var roligt att alla har olika former och storlekar :)
    Jag fick med några sparkar på film idag också! Den finns på min blogg för er som vill se.

Igår innan jag somnade:

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011