• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Videvik
    Habbi skrev 2011-01-16 17:26:29 följande:
    Alla magar är så fina och alla är unika. Jag och min pojkvän satt här igår och kollade på era magar och han tyckte också det var roligt att alla har olika former och storlekar :)
    Jag fick med några sparkar på film idag också! Den finns på min blogg för er som vill se.

Igår innan jag somnade:
    Åhh va fiin mage du har!!
    Grabbarna o jag längtar efter lilla knyttet! BF 21April
  • Lojsan85

Magen i morse v.24+0
    Jag börjar känna mig väldigt stor och klumpig, men jag älskar det!! =))

• qouix

Kommer med en lite ot -fråga här men ändå...
    Hur många av er som ska få första barnet nu i maj, har börjat titta på eller redan köpt
    barnvagn/spjälsäng/skötbord osv.. 

Har hittat en vagn på blocket, precis en sån som jag vill ha...är i vecka 25 nu ju så
    det är väl inte för tidigt eller vad tycker ni...¿ 

• Friida11
    qouix skrev 2011-01-16 20:44:22 följande:
    Hur många av er som ska få första barnet nu i maj, har börjat titta på eller redan köpt

Har hittat en vagn på blocket, precis en sån som jag vill ha...är i vecka 25 nu ju så
    Vi har redan spjällsängen och skötbord klart, till helgen ska vi åka och köpa barnvagn. Spjällsängen och skötbordet har vi dock fått ärva och så har vi även en baby sitter :)

Jag tycker absolut inte det är för tidigt, tycker det är super kul att förbereda :D känns så mkt mer verkligt då :)
  • Friida11

Här är min mage i v 22, tagen när vi var nere i thailand :) Har inte tagit någon bild för denna veckan än är nu i v 23. Men det kommer :)

• FrökenLM

Vi har valt ut vagn, men inte beställt ännu. Köpte spjälsäng begagnat på blocket nu i helgen och har varit hos min plastbror och fått massa grejer efter deras pojkar - bl a en matstol, babygym och lite leksaker. Fyndar även en del på Tradera. Kläder har jag köpt sen ett tag tillbaka, och det har även min mamma gjort - så vi har väl 10-15 bodies, ett par tröjor och några par byxor nu. Är i vecka 22Flört Men så är jag en person som gillar att ha så mycket som möjligt fixat för att slippa stressa senare, har redan börjat känna av att ryggen tar lite stryk... snart ska vi börja renovera det som ska bli barnrum, egentligen ingen brådska alls, för bebis lär ju sova hos oss den första tiden, men det är ju roligare att lägga ledig tid på bebis och varandra än på tapetsering och målning sen!!Glad

Måste säga att alla har så himla fina magar!!!Solig
  • qouix
    Friida11 skrev 2011-01-16 20:56:29 följande:
    Vi har redan spjällsängen och skötbord klart, till helgen ska vi åka och köpa barnvagn. Spjällsängen och skötbordet har vi dock fått ärva och så har vi även en baby sitter :)

Jag tycker absolut inte det är för tidigt, tycker det är super kul att förbereda :D känns så mkt mer verkligt då :)
    Ja, jag går ju bara och längtar till att få bocka av allt på "listan" och sitta inne i barnrummet och lukta på de små body'sarna och få bädda i den lilla sängen... 
    För det börjar ju dra ihop sig snart..
    ....visst det är 4 månader kvar till bf men det kan ju lika gärna bli om 3 månader så hellre att man är klar med det mesta än å stressa runt och handla nappflaskor och skötbord med en nyfödd....
    Även fast sambon tycker jag blivit besatt och påstår att det enda jag pratar om är barnvagnar och spjälsängar...men finns det något intressantare nu liksom...Solig 
  • Habbi

Vi har redan skaffat barnvagn, skötbord och spjälsäng+vagga. Vagnen skaffade vi i typ vecka 14.
    Varför skulle det vara för tidigt att skaffa det i vecka 25? :)
  • Friida11
    qouix skrev 2011-01-16 21:07:53 följande:
    Ja, jag går ju bara och längtar till att få bocka av allt på "listan" och sitta inne i barnrummet och lukta på de små body'sarna och få bädda i den lilla sängen... 
    För det börjar ju dra ihop sig snart..
    ....visst det är 4 månader kvar till bf men det kan ju lika gärna bli om 3 månader så hellre att man är klar med det mesta än å stressa runt och handla nappflaskor och skötbord med en nyfödd....
    Även fast sambon tycker jag blivit besatt och påstår att det enda jag pratar om är barnvagnar och spjälsängar...men finns det något intressantare nu liksom...Solig 
    hehe ja precis håller med dig till 100 :) Vi ska även flytta nu i mitten av feb så det är skönt att ha så mkt klart till baby rummet innan som möjligt så man slipper stressa med det sen med tanke på att vi ska renovera lite i den nya lägenheten.. Ska bli så mysigt att få gå in i baby rummet och bara njuta och längta :D
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011