• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • qouix

Magen i vecka 25 Solig (24+0)...
    Igår lyckades jag även fånga sparkar som syntes utanpå magen på film..
    Stackars sambon jobbar på sjön så han får se bebisens framsteg via mms och på film när han är iväg...
    Så det var roligt att kunna visa sparkarna på film än att bara berätta om dem över telefon..
    Det är en stark liten kotte där inne... sparkas och utövar akrobatik morgon och kväll.. Tungan ute

• FruMadde4barnTätt

vilka fina magbilder!
    och vad roligt med bebissparkar!
    jag känner lite bebissparkar ibland, mest på kvällen, har moderkakan i framvägg.

v.21

• FruMadde4barnTätt

och fjärde barnet här, så magen är lite större än vad den var med de andra.Skrattande

• Videvik
    qouix skrev 2011-01-15 10:35:03 följande:
    Stackars sambon jobbar på sjön så han får se bebisens framsteg via mms och på film när han är iväg...
    Så det var roligt att kunna visa sparkarna på film än att bara berätta om dem över telefon..
    Det är en stark liten kotte där inne... sparkas och utövar akrobatik morgon och kväll.. Tungan ute

Va fiin mage!!
    Hur står du ut att vara ensam? är det långa perioder?
    Jag va ensam i första grav, fast vi var tillsammans så var han aldrig hemma. Gjorde allt själv!
    Nu har jag VÄRLDENS bästa vid min sida, tackar nån högre makt för det!
    Kram o Lycka till!
    Grabbarna o jag längtar efter lilla knyttet! BF 21April
  • mammaE2011
    frau M skrev 2011-01-14 22:00:07 följande:
    Jag kunde bara amma 3 veckor med min son, sedan sinade jag. Första veckan  drygt gick jättebra, sen kom problemen. Jag hade han vid bröstet halva dygnet typ. Men är väl inte så konstigt om han inte fick tillräckligt.
    Men en fördel med ersättning är ju att pappan får en större roll i det hela. det är inte bara mamma som förknippas med mat. Vem somhellst kan mata bebis. Vilket jag tror gör barnet lite mer självständigt. Vi hade inga problem med att han skrek när jag gick ur rummet osv som jag har många väninnor som varit med om. Och det  tycker jag är skönt.
    Sen såklart hade jag ju ammat om jag hade kunnat. Får väl se hur det blir denna gången. Är rätt inställd på att det inte kommer att fungera. Men såklart kommer jag att försöka, å hoppas.
    Min mamma hade hur mycket mjölk som hellst. Så det kan ju variera väldigt..
    Okej man kan ju alltid försöka. Det jag är mest ledsen över är att det enda man inte kan ersätta bröstmjölk med är själva hormonerna som jag känner är viktigt för barnet att få. Ingen ersättning kan ge dem. Men ja, jag fick ersättning och jag är frisk. Jag får se hur det går.
  • Elsa81
    qouix skrev 2011-01-15 10:35:03 följande:

Vilken brun mage du har! Och rund o fin oxå! Själv känner jag mig jätteblek och vill sola lite! Men måste ta de lite försiktigt för jag har fått såna där "fina" pigmentfläckar i ansiktet =(
  • miinellaa
    Fröken Löken skrev 2011-01-15 10:10:14 följande:
    jag fick höra att man ska dricka en lättöl om man har svårt att få mjölken att rinna till, men kolla med BM hon borde ju ha tips annars!!
    har jag med hört, men man kan oxo dricka alkoholfri öl
  • tovediana

jag känner mig också SJUKT blek :( ska man våga sig på en solning? ska man avbryta om bebisen sparkar mycket?

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011