• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • miinellaa
    tovediana skrev 2011-01-13 21:25:45 följande:
    nejnej, det är knappt råmjölk som kommer. mjölkproduktionen kommer väl inte igång förrän efter förlossningen Solig men ja, jag vet inte hur man ska beskriva vätskan, inte riktigt som råmjölk heller. grumligt genomskinligt, inte lika flytande som vatten. typ. hehe
    jo råmjölken kan börja rinna redan nu, men det är riktiga mjölken som kommer  efter några dagar efter förlossningen :))
  • miinellaa
    mammaE2011 skrev 2011-01-14 11:01:58 följande:
    Jag har då aldrig kunnat gå utan b-h innan. Snarare nu när boobsen blivit fylligare är dem mer fasta för mig :s 
    Och det här med mjölken :( Min mormor och min mamma och moster kunde inte amma för de hade ingen mjölk att ge så jag kommer nog inte heller kunna amma :( Är så ledsen för det. Jag vill kunna amma och dem allra flesta kan det men jag kommer nog tyvärr tillhöra den enstaka  procenten som inte kan :( Känns så deppigt. (Min mamma har tålmodigt försökt amma alla hennes 4 barn för barnmorskan sa att det kan vara olika från barn till barn/graviditet till graviditet men det funkade aldrig. Det mesta hon kunde ge var råmjölken till mig, sen tog det stop). Jag känner mig så okvinnlig om min kropp inte kommer kunna producera mjölk :(
    behöver inte betyda att du inte skall kunna amma , kanske  går för dig :) aming är juh ensak man måste kämpa med ,o producera mjölk då med att låta barnen tutta eller  pumpa . men funkar det inte så gör det inte :)

Lycka till :D
  • tovediana
    mammaE2011 skrev 2011-01-14 11:01:58 följande:
    Jag har då aldrig kunnat gå utan b-h innan. Snarare nu när boobsen blivit fylligare är dem mer fasta för mig :s 
    Och det här med mjölken :( Min mormor och min mamma och moster kunde inte amma för de hade ingen mjölk att ge så jag kommer nog inte heller kunna amma :( Är så ledsen för det. Jag vill kunna amma och dem allra flesta kan det men jag kommer nog tyvärr tillhöra den enstaka  procenten som inte kan :( Känns så deppigt. (Min mamma har tålmodigt försökt amma alla hennes 4 barn för barnmorskan sa att det kan vara olika från barn till barn/graviditet till graviditet men det funkade aldrig. Det mesta hon kunde ge var råmjölken till mig, sen tog det stop). Jag känner mig så okvinnlig om min kropp inte kommer kunna producera mjölk :(
    Nej jag brukar inte gå runt utan bh bland folk, men hemma är det skönt att vara utan :P

Min kompis har likadant som dig vad gäller amningen, hon är också lite ledsen över att hon inte kunde amma sin dotter :/ men som tur är finns ju ersättning. huvudsaken är ju ändå att barnet får mat :)
  • frau M

Jag kunde bara amma 3 veckor med min son, sedan sinade jag. Första veckan  drygt gick jättebra, sen kom problemen. Jag hade han vid bröstet halva dygnet typ. Men är väl inte så konstigt om han inte fick tillräckligt.
    Men en fördel med ersättning är ju att pappan får en större roll i det hela. det är inte bara mamma som förknippas med mat. Vem somhellst kan mata bebis. Vilket jag tror gör barnet lite mer självständigt. Vi hade inga problem med att han skrek när jag gick ur rummet osv som jag har många väninnor som varit med om. Och det  tycker jag är skönt.
    Sen såklart hade jag ju ammat om jag hade kunnat. Får väl se hur det blir denna gången. Är rätt inställd på att det inte kommer att fungera. Men såklart kommer jag att försöka, å hoppas.
    Min mamma hade hur mycket mjölk som hellst. Så det kan ju variera väldigt..

• Videvik

Å vilken rolig tråd...MER MAGBILDER tack!!  Hjärta

Vi väntar barn nr 2 BF 21/4

Riktig pojkmage, men vi tror d e en liten tös :)

26+0
    Grabbarna o jag längtar efter lilla knyttet! BF 21April
  • Hibah

Jaa, hittade denna tråden nu!
    Skall ha en bebis den femte MajHjärta
    Tog bilden igår, är i v. 24+1 nu.
    Fina magar ni har förresten.

• Videvik

v.27 (26+0) igår kväll Fredag 14/1 2011
    Tog en ny bil idag!! sååå kul me magar tycker jag, hoppas att det är någon från Gotland/ Visby som ska ha i April/Maj me som tittar in och visar upp lite mage ;)
  • Videvik
    Hibah skrev 2011-01-15 00:36:41 följande:

Jaa, hittade denna tråden nu!
    Skall ha en bebis den femte MajHjärta
    Tog bilden igår, är i v. 24+1 nu.
    Fina magar ni har förresten.

Håller med, Jättefina magar!!
  • Fröken Löken
    tovediana skrev 2011-01-13 21:25:45 följande:
    nejnej, det är knappt råmjölk som kommer. mjölkproduktionen kommer väl inte igång förrän efter förlossningen Solig men ja, jag vet inte hur man ska beskriva vätskan, inte riktigt som råmjölk heller. grumligt genomskinligt, inte lika flytande som vatten. typ. hehe
    det kan visst va råmjölk! Det kan komma igång när som under grav! Inte mängder men att man läcker lite Glad
    bara att ställa sig och göra kalvdans Flört
  • Fröken Löken
    frau M skrev 2011-01-14 22:00:07 följande:
    Jag kunde bara amma 3 veckor med min son, sedan sinade jag. Första veckan  drygt gick jättebra, sen kom problemen. Jag hade han vid bröstet halva dygnet typ. Men är väl inte så konstigt om han inte fick tillräckligt.
    Men en fördel med ersättning är ju att pappan får en större roll i det hela. det är inte bara mamma som förknippas med mat. Vem somhellst kan mata bebis. Vilket jag tror gör barnet lite mer självständigt. Vi hade inga problem med att han skrek när jag gick ur rummet osv som jag har många väninnor som varit med om. Och det  tycker jag är skönt.
    Sen såklart hade jag ju ammat om jag hade kunnat. Får väl se hur det blir denna gången. Är rätt inställd på att det inte kommer att fungera. Men såklart kommer jag att försöka, å hoppas.
    Min mamma hade hur mycket mjölk som hellst. Så det kan ju variera väldigt..
    jag fick höra att man ska dricka en lättöl om man har svårt att få mjölken att rinna till, men kolla med BM hon borde ju ha tips annars!!
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011