Mimmi86 skrev 2010-10-26 23:03:30 följande:
Jag blir så trött på att höra om folk som dag in och dag ut sitter på häcken och inte lyfter ett finger för att få sig ett jobb!!
Är folk för fina för att arbeta på tex mc donalds? som städare?
Man tar väl vad man får? Och man måste ju börja någonstans. Och arbeta sig upp?
Ibland undrar jag! Idag är det 34717 jobb lediga på ams hemsida.
Det jag tycker är lustigt är att de är så jävla många som går hemma på bidrag, det är a-kassa, f-kassa... men varje dag på ams hemsida så är det minst 25000 jobb lediga..
Ändå sänks inte statistiken på arbetslösheten?! Är det ingen som får jobben eller??
Jag har jobbat aktivt sen jag tog studenten, betalar min skatt och allt.
Så jag betalar till alla dessa jävla slöfockar som inte tar sig tummen ur röven och söker jobb...! Finns det bara 5 lediga jobb i din kommun och det är säkerligen minst 100 ansökningar till de platserna, har du inte rätt kompentens så får du det inte. SÖK utanför kommunen, länet!!! Var lite flexibel!
Jag tog första jobbet jag fick fast på, flytta över 30 mil. Men jag ville ha ett jobb.
Fler borde göra det! Vet flera som sitter hemma och söker endast i hemkommunen, eller kanske närmaste grannkommunen. Vill man ha ett jobb så får man fan offra sig lite!
Sitt inte och gnäll!
Visst är det konstigt att jag som bara är barnskötare (som inte ens får vikariera i min eller grannkommunerna eftersom politikerna bestämt att man måste vara förskollärare) inte får jobb som läkare, VD, ekonomiansvarig, chaufför med CE-körkort, frisör, biomedicinsk analytiker osv osv osv osv.
Jag söker de jobb jag har möjlighet att söka, dvs de som ligger inom mitt kompetensområde (lite av varje). Tyvärr finns det ca 500 sökande på varje sådan ledig tjänst.
Jag gör mitt bästa, jag ringer och spontanansöker men många har hunnit före mig också...
Men jag gnäller inte. Jag gör mitt bästa och mår skitdåligt över att inte ha ett jobb! Och då har jag ändå bara varit arbetslös i en månad än så länge!
Är det någon som gnäller är det väl ändå du TS?
Att flytta från sambon som har fast arbete här och vår dotter är min största mardröm och jag kommer göra allt för att undvika det!
Jag har provat jobba som telefonförsäljare men då jag inte klarar av att tvinga på kunderna de produkter jag säljer får jag inga bra siffror och är inte intressant för en sådan arbetsgivare heller. Så bara för att man "tar vilka jobb som helst" är det ju ingen garanti för att man är intressant i arbetsgivarens ögon.
Jag blir uppriktigt ledsen och sårad av ditt synsätt och jag kan bara hoppas att folk som delar din syn på arbetslösa tillhör en minoritet. Tyvärr känns det inte så. Att slänga ur sig elakheter, fördomar och att dra alla arbetslösa över en kam är så enkelt. Det förstör så mycket. Igår blev jag jättebra bemött och stöttad och peppad i en tråd. Jag fick en självförtroendeboost och kände mig riktigt peppad och taggad inför mina samtal till potentiella arbetsgivare. Tyvärr förstördes allt detta bara när jag läste din tråd. Du har sågat mig nere vid fotknölarna, du tar dig rätten att bara spy ut en massa skit som får mig att känna mig mer värdelös än en kackerlacka. Varför finns jag ens? Är det ens någon som kan svara på det? Jag tillför ingenting och är bara en belastning. Arbetslös=värdelös. Det känns verkligen som att just du tycker att just min existens är roten till allt ont...