• Mimmi86

Man blir förbannad!

Jag blir så trött på att höra om folk som dag in och dag ut sitter på häcken och inte lyfter ett finger för att få sig ett jobb!!

Är folk för fina för att arbeta på tex mc donalds? som städare?

Man tar väl vad man får? Och man måste ju börja någonstans. Och arbeta sig upp?

Ibland undrar jag! Idag är det  34717 jobb lediga på ams hemsida.
    Det jag tycker är lustigt är att de är så jävla många som går hemma på bidrag, det är a-kassa, f-kassa... men varje dag på ams hemsida så är det minst 25000 jobb lediga..
    Ändå sänks inte statistiken på arbetslösheten?! Är det ingen som får jobben eller??

Jag har jobbat aktivt sen jag tog studenten, betalar min skatt och allt.
    Så jag betalar till alla dessa jävla slöfockar som inte tar sig tummen ur röven och söker jobb...! Finns det bara 5 lediga jobb i din kommun och det är säkerligen minst 100 ansökningar till de platserna, har du inte rätt kompentens så får du det inte. SÖK utanför kommunen, länet!!! Var lite flexibel!

Jag tog första jobbet jag fick fast på, flytta över 30 mil. Men jag ville ha ett jobb.

Fler borde göra det! Vet flera som sitter hemma och söker endast i hemkommunen, eller kanske närmaste grannkommunen. Vill man ha ett jobb så får man fan offra sig lite!

Sitt inte och gnäll!

• Svar på tråden Man blir förbannad!
  • Astarte
    Här och nu skrev 2010-10-27 21:05:31 följande:
    Jag har själv över 20 års arbetslivserfarenhet o bara att jag tagit ett tretimmarsvik, har jag fått mycket beröm för.
    Ja, men att stå till förfogande för timvik är ju en annan sak, då har man ju ingen uppsägningstid.
  • Här och nu
    Astarte skrev 2010-10-27 21:07:01 följande:
    Ja, men att stå till förfogande för timvik är ju en annan sak, då har man ju ingen uppsägningstid.
    Har man visst. Jag skriver upp när jag kan jobba o kan backa ur genom att inte sätta upp nya tider. Men poängen är att det värdesätts, att man inte kräver hela dagar.
  • Phlippan87
    Här och nu skrev 2010-10-27 21:08:42 följande:
    Har man visst. Jag skriver upp när jag kan jobba o kan backa ur genom att inte sätta upp nya tider. Men poängen är att det värdesätts, att man inte kräver hela dagar.
    det beror ju helt på, jag har timvik genom inringning. får jag inget smatal så har jag inget jobb och är därmed helt fri att ta vilket job som helst
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110616 | phlippans.blogg.se
  • Här och nu
    Man kan ha uppsägningstid.
  • Astarte
    Jaha, jag har inte haft det som timmis, men det är säkert olika. På fasta jobb brukar det alltid vara det.
  • Här och nu
    Astarte skrev 2010-10-27 21:15:48 följande:
    Jaha, jag har inte haft det som timmis, men det är säkert olika. På fasta jobb brukar det alltid vara det.

Man kan ha fast jobb OCH timlön.
  • Astarte
    Här och nu skrev 2010-10-27 21:21:44 följande:
    Man kan ha fast jobb OCH timlön.
    Ja, det är möjligt. Har man en tok-låg tjänstgöringsgrad skriven då, eller vadå? Ja,ja, dyker det upp ett sådant jobb får jag titta på det.
  • Här och nu
    Astarte skrev 2010-10-27 21:24:02 följande:
    Ja, det är möjligt. Har man en tok-låg tjänstgöringsgrad skriven då, eller vadå? Ja,ja, dyker det upp ett sådant jobb får jag titta på det.
    Vet flera som har det pga. de vill kunna säga upp sig fort vid behov. De har 1 mån på sig.
  • cloudberry79
    Astarte skrev 2010-10-27 21:24:02 följande:
    Min syster har timlön och tillsvidareanställning. Hon jobbar mellan 37-41 timmar i veckan och får betalt efter hur många timmar hon jobbat, det är kanske ovanligt, men ändå fullkomligt möjligt. De skriver schema två månader i förväg.
    If you love me - please don't feed me!
  • Astarte
    Här och nu skrev 2010-10-27 21:25:21 följande:
    Vet flera som har det pga. de vill kunna säga upp sig fort vid behov. De har 1 mån på sig.
    En månads uppsägningstid är det på många lågkvalificerade tjänster. Det är inget ovanligt. Grejen var ju att jag inte vill ha någon alls.
Svar på tråden Man blir förbannad!