• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-25 22:40:58 följande:
    fast hon skulle skicka remiss till sjukgymnast, men känns ändå inte som att de kan vara problemet
    även om de kanske är så också. Ska iaf ringa BM imorgon och höra vad on säger.
    men först måste jag genomlida nattjobbet nu :P
    oki sjukgymnasten kan ju oxå ställa diagnos och sjukskriva dig men det dröjer ju ca 14dagar tills du får komma dit.
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-25 22:49:05 följande:
    oki sjukgymnasten kan ju oxå ställa diagnos och sjukskriva dig men det dröjer ju ca 14dagar tills du får komma dit.
    jaha, men de visste inte jag. då är inte hoppet ute då :)
    vart nästan lite glad nu faktiskt!

Mamma pratade ia fom att man borde ta sånt här ed mödravården så ska ringa i morgon och höra om man kan få träffa läkare genom dom :)
  • Sirpa

Hejsan,

Vi ska ha den 11 juni och vi finns i Dalarna, Hedemora.
    Har inte hunnit att fatta att vi är med barn men jaja, har ju iaf hittat hit nu. Skrattande

Mvh Sirpa

• Lycka 89
    Sirpa skrev 2011-01-26 00:10:15 följande:
    Hejsan,

Vi ska ha den 11 juni och vi finns i Dalarna, Hedemora.
    Har inte hunnit att fatta att vi är med barn men jaja, har ju iaf hittat hit nu. Skrattande

Mvh Sirpa
    Du är inte den enda som inte fattat än, hade jag ine mått extremt illa och haft så mkt värk
    hade jag nog testat mig varje dag för att se att det varklgen var sant och ändå inte kunna fatta :P
    hoppas på att det klarnar på UL!

välkommen hit förresten :)
  • Sirpa
    Lycka 10 skrev 2011-01-26 00:18:53 följande:
    Du är inte den enda som inte fattat än, hade jag ine mått extremt illa och haft så mkt värk
    hade jag nog testat mig varje dag för att se att det varklgen var sant och ändå inte kunna fatta :P
    hoppas på att det klarnar på UL!

välkommen hit förresten :)
    Tackar, jaa ultraljudet är en milstolpe att ha fått gjort. När ska du dit? Trökigt att må illa..hoppas det ger sig för dig
    Kikade just in på shoppingtråden som ni har och är så bra sugen på att hitta på ett "gravid- måste ha/åka" till Ullared...undra om sambo går på den? Oskyldig Mycket saker ska ju köpas...
  • Lycka 89
    Sirpa skrev 2011-01-26 00:29:58 följande:
    Tackar, jaa ultraljudet är en milstolpe att ha fått gjort. När ska du dit? Trökigt att må illa..hoppas det ger sig för dig
    Kikade just in på shoppingtråden som ni har och är så bra sugen på att hitta på ett "gravid- måste ha/åka" till Ullared...undra om sambo går på den? Oskyldig Mycket saker ska ju köpas...
    om två veckor, 8 feb :)
    riktigt jobbigt med kräkningar, tror tyvätt att jag kommer vara en sån som mår illa hela graviditeten..
    jag sak till ullared med jobbet i maj om jag orkar :)
  • Whizzer

Du är inte ensam om att inte förstå, går själv in i v19 på torsdag och är fortfarande inte övertygad. Har inte mått illa o kräkts, är däremot trött o slumrar på soffan efter jobbet, har svårt att hålla mej vaken. Om jag åtminstone mådde lite sådär tjyvens, kände rörelser i magen o hade tendens till en kula, ja då kanske jag varit mer övertygad. Har en del övervikt så jag antar att det är bl.a därför som jag inget känner från bebisen eller syns på magen

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-25 22:59:27 följande:
    jaha, men de visste inte jag. då är inte hoppet ute då :)
    vart nästan lite glad nu faktiskt!

Mamma pratade ia fom att man borde ta sånt här ed mödravården så ska ringa i morgon och höra om man kan få träffa läkare genom dom :)
    dom trodde ju jag hade för korta muskler i benen med. fördelen är ju att det går att träna bort medans foglossning bara blir värre. hon kommer ju se det när du får böja dig hos henne
  • linahelena
    Whizzer skrev 2011-01-26 01:47:30 följande:
    Du är inte ensam om att inte förstå, går själv in i v19 på torsdag och är fortfarande inte övertygad. Har inte mått illa o kräkts, är däremot trött o slumrar på soffan efter jobbet, har svårt att hålla mej vaken. Om jag åtminstone mådde lite sådär tjyvens, kände rörelser i magen o hade tendens till en kula, ja då kanske jag varit mer övertygad. Har en del övervikt så jag antar att det är bl.a därför som jag inget känner från bebisen eller syns på magen
    jag går in i v18 på torsdag å det känns som att man aldrig kommer förstå. kanske på UL när man får se knodden. det hade ju varit mer verkligt om man känt sparkar men får säkert vänta på det i flera veckor till
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-26 08:34:08 följande:
    dom trodde ju jag hade för korta muskler i benen med. fördelen är ju att det går att träna bort medans foglossning bara blir värre. hon kommer ju se det när du får böja dig hos henne
    Visste det är jättebra om det nu skulle vara så.. men när hon pratade om de kändes det
    verkligen itne så för mig och det påpekade jag. alltså att det var annledningen till att jag
    har så pass ont som jag har.. har säkert förkorta muskler, men har nog haft de länge.
    ska ju iaf till sjukgymnast och fixa de :)

ringde till bm i dag med, ska få träffa deras läkare den 9feb, hon tyckte att det lät som antingen
    bäckenbesvär eller foglossning, som alla anadra sagt till mig... hon tyckte även att jag
    skulle sjukskriva mig själv en vecka eftersom att det är så länge kvar. hon var mkt mer förstående
    och om hon skulle säga att det här var normalt skulle jag ändå acceptera de eftersom att hon åtminstone lyssnade...
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011