• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-24 17:52:56 följande:
    nä det trodde inte jag heller när jag satt där. men det behövdes verkligen. var helt stensäker på att kunna jobba tills maj å så blir man sjukskrven i januari liksom. ska träna hemma nu bara på en boll så  får väl se hur det går när jag måste få ny sjukskrivning. får panik när jag tänker på att behöva jobba igen. har ju fortfarande ont men inte alls på samma sätt
    Blir jobbigt när de inte blir som man tänkt sig, tänkte också att jag  helst säkert kan jobba till maj och så sitter jag  nu och hoppas på sjuksskrivning pga att jag är så slutkörd nu, i januari lixom.. men men..

hoppas det går bra med träningen hemma och att du itne behöver jobba om du känner  så som du gör :(
    Syster 81 skrev 2011-01-24 17:54:13 följande:
    Oj då det kan alltså bli så också! Mår dock bättre idag och har inte kräkts, men mår halvilla! Tänker dock försöka jobba i morgon ändå! Ger det ett försök får jag ju åka hem om det inte går!

Men fy vad jobbigt du verkar ha det med värk och kräk och allt otrevligt man kan råka ut för som gravid! VI får verklign hoppas att de sjukskriver dig om du inte orkar jobba! Det finns ju inge värre att måsta pressa sig själv så hårt när man har ont, jag vet hur det känns eftersom jag dras med diskbråck ! Vi får verkligen hoppas att det blir lite bättre med allt så du får tycka att det är trevligt att vara gravid också!

Håller alla tummar jag har att de ska kunna hjälpa dig på något sätt!!!
    får hoppas på magsjuka då :P

ja känns riktigt pissigt när man längtat så efter att vara gravid. men hoppet har inte övergivit mig så jag hoppas jag mår bättre senare :) kanske hjälper mkt om jag inte behöver jobba okccså...

tack för tummarna :P
  • Idajocke

Jag hoppar in i den här tråden jag med :) är gravid med första barnet, BF 23/7, så är i v 15 nu. kommer från jönköping. kul att läsa om er andra! 

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-24 18:55:08 följande:
    Blir jobbigt när de inte blir som man tänkt sig, tänkte också att jag  helst säkert kan jobba till maj och så sitter jag  nu och hoppas på sjuksskrivning pga att jag är så slutkörd nu, i januari lixom.. men men..

hoppas det går bra med träningen hemma och att du itne behöver jobba om du känner  så som du gör :(
    Syster 81 skrev 2011-01-24 17:54:13 följande:
    Oj då det kan alltså bli så också! Mår dock bättre idag och har inte kräkts, men mår halvilla! Tänker dock försöka jobba i morgon ändå! Ger det ett försök får jag ju åka hem om det inte går!

Men fy vad jobbigt du verkar ha det med värk och kräk och allt otrevligt man kan råka ut för som gravid! VI får verklign hoppas att de sjukskriver dig om du inte orkar jobba! Det finns ju inge värre att måsta pressa sig själv så hårt när man har ont, jag vet hur det känns eftersom jag dras med diskbråck ! Vi får verkligen hoppas att det blir lite bättre med allt så du får tycka att det är trevligt att vara gravid också!

Håller alla tummar jag har att de ska kunna hjälpa dig på något sätt!!!
    får hoppas på magsjuka då :P

ja känns riktigt pissigt när man längtat så efter att vara gravid. men hoppet har inte övergivit mig så jag hoppas jag mår bättre senare :) kanske hjälper mkt om jag inte behöver jobba okccså...

tack för tummarna :P
    jo annars har jag 6dygnspass att se fram emot emellan den 10februari och den 5mars. men tänkte ringa till dom imorgon å kolla om dom kan göra en fuling å sätta in semester på mig där utifall
  • Lycka 89
    Idajocke skrev 2011-01-24 18:59:29 följande:
    Jag hoppar in i den här tråden jag med :) är gravid med första barnet, BF 23/7, så är i v 15 nu. kommer från jönköping. kul att läsa om er andra! 
    Välkommen! :)
    linahelena skrev 2011-01-24 19:03:05 följande:
    jo annars har jag 6dygnspass att se fram emot emellan den 10februari och den 5mars. men tänkte ringa till dom imorgon å kolla om dom kan göra en fuling å sätta in semester på mig där utifall
    kasnke är lika bra du, kasnke bästa att inte utsätta ryggen för mer lyft när du äntligen börja rkänna att den är bättre!
  • bcm

jag och sambon har redan vagn fixad då min syster har en emmaljunga city cross hon vill bli av med. Jag är så himla sugen på svängbara hjul medan min sambo är fast bestämd att de ska vara 4 fasta hjul. Nu hittade jag ett chassi som de är svängbara hjul på och som man kan använda sitt/ligg delen från city crossen på. Så nu är jag glad, fy tusan vad skönt. 4 fasta kan ju vara bra att ha vintertid :)

• Lycka 89

Vart hos läkaren nu och hon var mest störd tyvärr..
    hon trodde på för korta muskler. även fast jag sa att det har börjat
    nu de senaste veckorna och bara blivit sämre.

som svar på min fråga " du tror inte de kan vara foglossning då?"
    säger hon " kan säkert vara de också men musklerna är jag säker på"
    pucko, ingen sjukskrivning heller, även fast jag sa att det blir mkt värre när
    jag jobbar eftersdom att det blir mkt lyft och så...
    aja får väl dö på jobbet av utmattning. ingen sömn och ingen mat + jobb är ingen
    bra kombination.

ursäkta gnället!

• charlieandi

Lycka 10 - åh, fyfan. Alltså det enda man vill när man har ont/mår dåligt är ju att bli tagen på allvar. Ibland räcker det med att någon bara bekräftar att han/hon förstår att det är jobbigt. Liiite medlidande kunde hon väl haft? :/

• Lycka 89

Charlieandi: man kan tycka de men verkar inte så :(
    ska iaf ringa barnmorskan i morgon också och höra om man kan få träffa läkare genom dom,
    så får se :)

ska iaf höra om att gå ner i arbetstid, ska tydligen inte påverka föräldrapenningen har jag hört..

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-25 15:15:46 följande:
    Vart hos läkaren nu och hon var mest störd tyvärr..
    hon trodde på för korta muskler. även fast jag sa att det har börjat
    nu de senaste veckorna och bara blivit sämre.

som svar på min fråga " du tror inte de kan vara foglossning då?"
    säger hon " kan säkert vara de också men musklerna är jag säker på"
    pucko, ingen sjukskrivning heller, även fast jag sa att det blir mkt värre när
    jag jobbar eftersdom att det blir mkt lyft och så...
    aja får väl dö på jobbet av utmattning. ingen sömn och ingen mat + jobb är ingen
    bra kombination.

ursäkta gnället!
    be om att få träffa en ny läkare. och är det pga för korta muskler så borde du fått sjukgymnastik för att tänja ut dom.
    usch vilket dåligt bemötande.
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-25 19:05:39 följande:
    be om att få träffa en ny läkare. och är det pga för korta muskler så borde du fått sjukgymnastik för att tänja ut dom.
    usch vilket dåligt bemötande.
    fast hon skulle skicka remiss till sjukgymnast, men känns ändå inte som att de kan vara problemet
    även om de kanske är så också. Ska iaf ringa BM imorgon och höra vad on säger.
    men först måste jag genomlida nattjobbet nu :P
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011