• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-07 13:40:04 följande:
    har köpt snygga mammajeans. skönt som fan å inte få tryckmärken på magen. dom är lite stora istället men det går att ställa in dom med knappar å gummiband i resåren, ska packa undan alla mina vanliga jeans snart. bara jobbigt att gå å suga in magen.  blir att rensa garderoben närmare jul:)

jag är riktigt glad att jag har en liten b-kupa alltså. även om boobsen växer så blir dom inte tunga iaf.
    är det inte skitsvårt att hitta bhar om man har stora bröst? å så kostar dom typ 5ggr mer än på lindex?
    Jaha så man kan köpa mammajeans så här tidigt hehe. Vart har du köpt dom då? Får kika i Ullared om dom har där i helgen.
    Jo  de är skitsvårt att hitta bhar i den storleken, i den staden jag bor i finns det inga utan man måste till en storstad. En vanlig helt enkel bh kan man faktiskt hitta för typ 300 på change men vill man ha en finare för att känna sig lite sexigare så får man räkna med minst 500kr. Mycket tråkigt att de inte finns de storlekarna på de vanliga butikskedjorna. Jag tycker inte ens jag har stora bröst så jag förstår inte varför de inte kan ha dom storlekarna också.. Nästan så man är avundsjuk på de som kan handla bhar för 49 eller 99 kr osv.
  • charlieandi

Förresten...
    Vad ska ni köpa till era killar i julklapp? Jag känner smått panik och vet inte alls vad jag ska ge honom. Blir inte direkt mindre stressad av att han i flera veckors tid studsat omkring hemma och sagt saker som 'jag vet preeeciis vad jag ska köpa till dig i julklapp' och nu senaste budet 'nu har jag köpt din julklapp!" ... gaah! Giv mig inspiration. Måste nog hoppa över julen annars

• charlieandi
    M1986 skrev 2010-12-07 13:50:27 följande:
    Jaha så man kan köpa mammajeans så här tidigt hehe. Vart har du köpt dom då? Får kika i Ullared om dom har där i helgen.
    Jo  de är skitsvårt att hitta bhar i den storleken, i den staden jag bor i finns det inga utan man måste till en storstad. En vanlig helt enkel bh kan man faktiskt hitta för typ 300 på change men vill man ha en finare för att känna sig lite sexigare så får man räkna med minst 500kr. Mycket tråkigt att de inte finns de storlekarna på de vanliga butikskedjorna. Jag tycker inte ens jag har stora bröst så jag förstår inte varför de inte kan ha dom storlekarna också.. Nästan så man är avundsjuk på de som kan handla bhar för 49 eller 99 kr osv.
    Jag har köpt två par mammabyxor då alla mina andra byxor satt så jäkla obekvämt över magen där i början. Nu funkar nog vissa utav mina vanliga byxor igen när den där svullnaden lagt sig - men äh, jag skiter i det och använder gladeligen mina mammabrallor som sitter sååå skönt! Köpte f.ö. mina på h&m för typ 199 kr/st.
  • linahelena

köpt mina på nelly.com.  ellos och tradera. dom bästa är från nelly. heter mamalicious. har XS annars och finns nästan inte i mammabyxor så passade på att handla dom jag kunde hitta.

• linahelena
    charlieandi skrev 2010-12-07 13:51:24 följande:
    Förresten...
    Vad ska ni köpa till era killar i julklapp? Jag känner smått panik och vet inte alls vad jag ska ge honom. Blir inte direkt mindre stressad av att han i flera veckors tid studsat omkring hemma och sagt saker som 'jag vet preeeciis vad jag ska köpa till dig i julklapp' och nu senaste budet 'nu har jag köpt din julklapp!" ... gaah! Giv mig inspiration. Måste nog hoppa över julen annars
    brukar inte köpa julklappar till varandra. eller jag brukar köpa sexiga underkläder till mig själv å massageolja å ge honom det i ett paket:)
  • Dahrling

Jag har små a-kupor som  börjat växa till sig. Inte helt fel. I förrgår när jag tog på mig min sporttop fick jag en klyfta för första gången ever! haha, tror dock att jag är mer exalterad över att de växer än vad min sambo är... Tungan ute

• FruLindström

Jag har köpt ett par mammabyxor på hm för 199:- i lite lösare modell, i bomull, sjukt sköna.
    Sitter as-snyggt men känns som man går i mjukisbyxor.
    Sen har jag köpt ett par på tradera för 79:- men de har inte kommit än!

Mina vanliga jeanse kan jag ha några av, men har då gummiband med mig i fickan som jag kan sätta på när de börjar strama.....på morgonen går det ju ann...men efter lunch börjar de bli obehagliga!
    Tycker det känns som mina höfter blivit bredare med.
    När det gäller brösten har jag b i vanliga fall, men känns som de börjar bli lite små nästan....men går ju helst med min sporttopp ändå!

Ang julklappar så ger vi inga. Reser alltid iväg över nyår istället!
    Så i år har vi hyrt en stuga vid Kroppefjället, så håller nu tummarna för att mannen ska få semester hela sista veckan av 2009.

Förresten, kolla in denna trevliga tidningsartikel:
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8144284.ab 

• linahelena

härligt., kan man äta hur mycket choklad man vill då;)

• FruLindström

Precis, det är ju bara att säga: Man vill ju inte ha havandeskapsförgiftning, så måste tyvärr äta en chokladkaka även idag, FYYYYYYY så jobbigt =P

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011