• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi
    FruLindström skrev 2010-12-10 07:25:58 följande:
    Potatis är bara stärkelse, det är inte ens något kroppen egentligen behöver.
    Utesluter inga kolhydrater ur min kost utan byter ut sämre mot bättre.
    Tex bröd mot frukt, potatis mot blomkål, pasta mot kokta rivna morötter osv.

Ja självklart ska jag gå upp, men det behöver ju inte bli 30+ kg.
    Barnet tar det den behöver, detta är ju inge diet, jag äter 5 mål mat med mycket näringsrikt innehåll utan massa tillsatser.

Har i bagaget 6-7 år av ätstörningar och har nu varit frisk i ca 2,5 år. Så är rädd att om jag går upp för mycket så kan detta sluta tråkigt efter förlossningen.
    Så om jag bara slutar på en viktuppgång på ca max 15kg så vet ja ju att det inte är "så farligt".
    Min hjärna har börjat spela mig spratt så vill undvika att detta får någon följd helt enkelt! 
    Vet du, jag tycker att du ska ta upp just det här med din barnmorska. Både ätstörningarna från förr (som ju trots allt ändå sitter någonstans i bakhuvudet och spökar i och med att du är orolig för att falla tillbaka efter förlossningen) och också det här med kolhydraterna.

Om just kosten kan jag egentligen inte uttala mig något vidare. Är inte insatt mer än dett personligt intresse för mat och hälsa och känner att det kanske blir fel om jag ska lägga in mina personliga åsikter grundade på egentligen ingen fakta alls
  • M1986
    FruLindström skrev 2010-12-09 15:21:40 följande:
    M1986 skrev 2010-12-09 14:02:15 följande:
    Jaha okey =) Vart bor du då? Fått för mig att de är ganska långt imellan utan att veta säkert hehe.

Idag har jag spanat runt på tradera efter allt möjligt i barnväg. Har så lust att köpa allt nu :) Å vilka söta påslakansett de finns då =) Kommer nog köpa allt till spjälsängen i Ullared på lördag (madrass, täcke, kudde, spjälsängskydd, sängkläder). Hur många ombyten av sängkläder borde man ha tror ni? 2? Sen kommer jag nog längta ihjäl mig tills man får bädda i ordning sängen å invänta den lille. Kan vi inte hoppa till Juli på en gång ;)
     Jag bor i Vetlanda!
    Mmm, tradera får det att klia i fingrarna ;) 

Men nu ska jag packa in längdskidorna i bilen och ge mig av mot spåret på en rejäl runda!!!!
    Jaha det är nog n bit bort :) Ja de kan verkligen klia i fingrarna när man tittar på tradera =)
    linahelena skrev 2010-12-09 16:27:39 följande:
    jag har köpt en hel drös med påslakanset på tradera men vi har iofs bara tvättstuga och ingen maskin i lägenheten. tänker mig att bäbisar kräks rätt mycket. har även dubbla uppsättningar kuddar och täcken. men madrass blir det till att köpa närmare BF. när man monterat upp sängen:) själsängsskydd med barbapappa blev det från tradera med:) så roligt å få hem å titta på. längtar tills sängen är uppe. då är det inte långt kvar:)
    Jaha vad kul att de inte bara är jag som funderar på att inhandla lite hehe. Vilket påslakansett köpte du? kändes som de var samma mönster som kom om och om igen. Gillar den gråprickiga med broderad nalle längst upp på täcket (om du vet vilken jag menar?) såg att de säljer den på ullared så de ska jag verkligen kika på i morgon :) Längtar!
    Har nog också tänkt ha dubbla täcken och kuddar men jag köper nog bara ett nu så kan man ju köpa ett till om några månader för de är ju inte bråttom än ;) Förstår känslan av att få hem något och bara kunna få sitta och titta på den och klämma lite. Vill ju egentligen bara slita upp dom hehe =)

Har inte kännt av något illamående alls på typ 2 veckor så jag har varit lite småorolig att bebisen kanske inte finns kvar fast jag vet att de kan sluta. Men igår kom de tillbaks. Hela dagen var jag såå illamående! Usch. Försökte sova bort dagen men de blev väl inte bättre mer än att jag glömde av de medans jag sov. Började jobba klockan 18 och trodde de skulel funka men shit vad jobbigt de var. arbetskamraterna såg att jag mådde väldigt dåligt så de fråga om jag börja få förskylning eller spysjukan eller så så jag svara bara att nää de är vanliga graviditetssymptom. Guud så förvånade men glada de blev :)
    Har inskrivning på måndag, hoppas att de inte är allt för länge tills man ska göra Kub ultaljudet då. Vill ju kika på bebisen en gång till...
  • Quties

Innehållet i mitt inlägg försvann visst.
    Tänkte hoppa in här om jag får. Enligt mens är jag i vecka 9.
    Var på VUL idag och fick se den lilla med ett tickande hjärta

• linahelena

kul att du fick chocka arbetskamraterna lite. har köpt lite olika. min favorit är ett vit beige med randigt på ena sidan, å ett vitt med små gråa flodhästar på.

stör ihjäl mig på att jag är så tankspridd, måste ut i kylan idag igen eftersom jag glömde köpa saffran å bakplåtspapper. suck!.

ska jobba på krogen igen inatt. pallar verkligen inte så har skickat sms till alla jobbarkompisar nu om nån har lust att jobba istället för mig.

• holly03
    Är oxå sugen att börja handla lite grejer till bebisen...=) 

Går in i v. 12 nu, lite läskigt att vänta ända till v. 19 innan man får se bebisen igen!! Hur vet man egentligen att den fortf lever?? Känns som man kommer gå i ovisshet i några veckor nu..

hur känner ni? 
  • linahelena

så länge jag inte får motsatsen bevisad så lever  min bebis iaf. något annat kan man ju inte gå omkring å tänka.
    gick in i v11 igår. om 6 veckor kan man börja känna bebiser buffa omkring där inne. hur häftigt är inte det då?

• charlieandi

Jag resonerar som du, linahelena. Så länge motsatsen inte är bevisad så lever bebisen och har det bra. Blir galen om jag ska tänka på annat och oroa mig i flera veckors tid. :)

• holly03
    linahelena skrev 2010-12-10 13:19:16 följande:
    så länge jag inte får motsatsen bevisad så lever  min bebis iaf. något annat kan man ju inte gå omkring å tänka.
    gick in i v11 igår. om 6 veckor kan man börja känna bebiser buffa omkring där inne. hur häftigt är inte det då?
    Jag  vet!! =) Håller med er! Bra inställning tjejer!! Ska ändra inställning o inte oroa mig så mycket!! =)
  • linahelena

har fått första gissningen på kön idag. hehe, min sambos brorsdotter tror tjej. dom har tjatat om kusiner i flera år så roligt att dom vet. även om jag tycker det är liite väl tidigt att berätta för några som är 10 och 8 i deras värld finns inte missfall.. men men. idag har jag bakat pepparkakor å lussebullar iaf:) dock slarvat med maten. så måste väl ställa mig å laga något.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011