• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström
    liiluu skrev 2010-12-09 10:25:52 följande:
    Usch jag har samma ångest. Jag går bara upp upp upp i vikt och undrar var fasen detta ska sluta. Man ska ju absolut inte banta när man är gravid står det ju överallt så frågan är ju om inte att dra in på kolhydrater faller in under bantning. 
    Värst för mig är att jag har tränat ganska mycket innan men nu har jag kräkts när jag överansträngt mig och så är jag så trött efter jobbet att det blir hundpromenad och middag sen finns ingen som helst energi kvar.
    Jag äter mer och tränar mindre så det krävs ju ingen astrofysiker att förstå varför jag går upp i vikt men det känns jättejobbigt Rynkar på näsan 
    Fast du bantar ju inte, du äter ju 5 mål mat som vanligt, men byter ut vissa kolhydrater mot andra kolhydrater, dvs tex potatis mot morötter! Ris mot broccoli, mackor mot frukt!
    Så tror inte det ska vara någon fara!
    Sen hoppas jag energin kommer tillbaka så man orkar me de vanliga 4-5 träningspassen.
    Nu blir det typ bara hundpromenader här med och kanske ett body pump pass i veckan =S
    Men börjar verkligen må psykiskt dåligt, folk kommenterar ju tom nu att jag har gått upp!
    M1986 skrev 2010-12-09 14:02:15 följande:
    Jaha okey =) Vart bor du då? Fått för mig att de är ganska långt imellan utan att veta säkert hehe.

Idag har jag spanat runt på tradera efter allt möjligt i barnväg. Har så lust att köpa allt nu :) Å vilka söta påslakansett de finns då =) Kommer nog köpa allt till spjälsängen i Ullared på lördag (madrass, täcke, kudde, spjälsängskydd, sängkläder). Hur många ombyten av sängkläder borde man ha tror ni? 2? Sen kommer jag nog längta ihjäl mig tills man får bädda i ordning sängen å invänta den lille. Kan vi inte hoppa till Juli på en gång ;)
     Jag bor i Vetlanda!
    Mmm, tradera får det att klia i fingrarna ;) 

Men nu ska jag packa in längdskidorna i bilen och ge mig av mot spåret på en rejäl runda!!!!

• linahelena
    M1986 skrev 2010-12-09 14:02:15 följande:
    Jaha okey =) Vart bor du då? Fått för mig att de är ganska långt imellan utan att veta säkert hehe.

Idag har jag spanat runt på tradera efter allt möjligt i barnväg. Har så lust att köpa allt nu :) Å vilka söta påslakansett de finns då =) Kommer nog köpa allt till spjälsängen i Ullared på lördag (madrass, täcke, kudde, spjälsängskydd, sängkläder). Hur många ombyten av sängkläder borde man ha tror ni? 2? Sen kommer jag nog längta ihjäl mig tills man får bädda i ordning sängen å invänta den lille. Kan vi inte hoppa till Juli på en gång ;)
    jag har köpt en hel drös med påslakanset på tradera men vi har iofs bara tvättstuga och ingen maskin i lägenheten. tänker mig att bäbisar kräks rätt mycket. har även dubbla uppsättningar kuddar och täcken. men madrass blir det till att köpa närmare BF. när man monterat upp sängen:) själsängsskydd med barbapappa blev det från tradera med:) så roligt å få hem å titta på. längtar tills sängen är uppe. då är det inte långt kvar:)
  • charlieandi

Fick hem världens sötaste (och minsta!) byxor igår. H&M hade något supererbjudande på ett tvåpack bebisbyxor i ekologisk bomull så jag kunde så klart inte hålla fingrarna i styr - annars är tanken att inte shoppa så mycket till bebis innan RUL. Tänk att vår lilla skatt ska ha de där byxorna på sig. Det är nästan så att man bli lite tårögd Hihi.

• FruLindström

Jag har bara vågat köpa en body än som min kära man förhoppningsvis ska få på tis i sitt "adventskalender-paket". Vi har ju VUL på måndag och då när vi sett att allt är bra ska han få den, är från hm och står I Hjärta Dad på.
    Var ett två pack så han ska få den andra senare sen, en vanlig randig ;) 

• charlieandi

FruLindström: Ja, men det är byxorna till bodypaketet som jag köpt. Ett par randiga och ett par svarta :) i love dad tänker jag ev köpa och slå in i liten julgåva ;)

• FruLindström

Den är ju såååå söt, tror mannen kommer bli överlycklig!
    Inte ofta man längtar tills helgen är slut men nu hoppas jag verkligen helgen går fort så vi får se vårt pyre på måndag! 

• SamsonS

Kunde inte låta bli när jag var i Ullared förra veckan, så det blev en jättesöt pyjamas med får på, och ett par jeans liknande byxor, samt en dregglis med barbapappa på Glad

• linahelena

visst är det mysigt å titta på dom små kläderna fortfarande svårt att fatta att den är min lilla bebis som ska ha dom på sig. springer omkring med ett par mini strumpor i jackfickan. så mysigt att pilla på dom när man börjar fundera. längtar tills nästa fredag så jag blir tokig. då ska vi på inskrivning. känns som en milstolpe.  men har ju en helt ledig vecka med innan det så allt för fort får det inte gå. massor som ska hinnas med:)

• Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-12-09 07:23:19 följande:
    Jag går in i v 12+0 på måndag och gör även mitt VUL då =)
    Kul med så många!

Någon som vet om det är nödvändigt att äta potatis, pasta, ris, bröd osv som gravid??
    Min kropp suger alltid åt sig kolhydrater så äter alltid annars reducerat med det.
    Men nu efter pluset kände jag att det kanske var bäst att äta enligt tallriksmodellen, men fullkomligt exploderar i vikt av kolhydraterna.....börjar få smått panik så tänkte att jag kanske kan sluta med potatis, ris och pasta iallafall?!
    Någon som vet hur det ligger till på kolhydratfronten för det växande knytet??? 
    Men kära du.. självklart behöver du få i dig pasta,ris,potatis etc.. Välj fullkorn, men du sku inte utesluta det såklart!!!!
    Ja, du kommer gå upp i vikt..men tänk på att du faktiskt lånar ut din kropp till en fantastisk liten person, och det gör du en kort tid, so what??
  • FruLindström

Potatis är bara stärkelse, det är inte ens något kroppen egentligen behöver.
    Utesluter inga kolhydrater ur min kost utan byter ut sämre mot bättre.
    Tex bröd mot frukt, potatis mot blomkål, pasta mot kokta rivna morötter osv.

Ja självklart ska jag gå upp, men det behöver ju inte bli 30+ kg.
    Barnet tar det den behöver, detta är ju inge diet, jag äter 5 mål mat med mycket näringsrikt innehåll utan massa tillsatser.

Har i bagaget 6-7 år av ätstörningar och har nu varit frisk i ca 2,5 år. Så är rädd att om jag går upp för mycket så kan detta sluta tråkigt efter förlossningen.
    Så om jag bara slutar på en viktuppgång på ca max 15kg så vet ja ju att det inte är "så farligt".
    Min hjärna har börjat spela mig spratt så vill undvika att detta får någon följd helt enkelt! 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011