• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena

Finns även rea på mammakläder på nelly. men lite bökigt att hitta. har för mig man får trycka på rea först. sen barn. byxorna jag köpte på ellos känns lite tantiga, på tradera blev det snickarbyxor har fått order om att jag måste ha det när magen kommer

• FruLindström
    M1986 skrev 2010-12-08 15:55:05 följande:
    Haha nej jag jobbar på Panduro =)
    SamsonS skrev 2010-12-08 06:40:03 följande:
    Var i Ullared förra veckan och kikade lite, men dom hade nästan ingenting, iaf inte i byxväg...typ bara "tantiga" byxor och typ mjukisbyxor,jättetråkigt!
    Men dom kanske har fått in lite mer när du kommer dit :)
    Okey. Ska ju dit på lördag så då har de med min tur säkert inte kommit något nytt men det märks väl ;)
    Okej, finns nämligen en dekoratör på Gina Tricot som är gravid ;) Så tänkte om det kunde vara samma person!

Jobbat långdag idag (7.30-16.45) riktigt segt, men tur det bara är 1 gång var 4:e vecka vi har det sega passet med långmöte hela em =(
    Men sen bar det av på ett jättetrevligt restaurangbesök ihop med några nuvarande jobbarkompisar och 2 st som började plugga i höstas.
    Riktigt trevligt och många skratt....så nu kan 3 extra läggas på till listan för folk som vet =) 
  • Galatheaa

Hej tjejer :) Hänger på här med om det är ok :)
    Jag är i v.8 (7+4) och har BF den 23/7 (preliminärt, blir ett mer exakt datum senare då min menscykel varit väldigt varierande lång det senaste året.)
    Har tyvärr haft lite blödningar som oroar mig, men ska göra ett VUL på fredag, då får jag se hur det står till med det lilla pyret.
    Studerar annars till sjuksköterska, men blir ett avbrott i studierna till sommaren av förklarliga skäl :P
    (om allt går som det ska vill säga)
    Vi ska berätta för våra familjer på lördag, förutsatt att allt ser bra ut på VUL på fredag. Sjukt nervös då jag inte vet hur de kommer reagera, vet att mamma egentligen tycker att jag borde slutföra utbildningen först. Men det är ändå mitt liv och jag vill vara en relativt ung mamma (kommer vara 22 när bebis föds), färdig sjuksköterska kan jag bli när som helst i livet :P 

• Whizzer

Om jag fattat det här med räkningen rätt så går jag in i v12+0 imorrn, yay!

UL för KUB nästa vecka, spännande spännande! hoppas på att få se ett litet tickande hjärta då *längtar*

• En Anna

Jag går in i v 12+0 på lördag och gör KUB på tisdag :) spännande! Lycka till Whizzer!

• FruLindström

Jag går in i v 12+0 på måndag och gör även mitt VUL då =)
    Kul med så många!

Någon som vet om det är nödvändigt att äta potatis, pasta, ris, bröd osv som gravid??
    Min kropp suger alltid åt sig kolhydrater så äter alltid annars reducerat med det.
    Men nu efter pluset kände jag att det kanske var bäst att äta enligt tallriksmodellen, men fullkomligt exploderar i vikt av kolhydraterna.....börjar få smått panik så tänkte att jag kanske kan sluta med potatis, ris och pasta iallafall?!
    Någon som vet hur det ligger till på kolhydratfronten för det växande knytet??? 

• linahelena

tallriksmodellen är ju det som rekomenderas. å andra sidan så tycker dom ju inte man ska öka mer än ca12kilo i vikt under en graviditet. så ökar du mycket i vikt kanske du ska dra ner på det. kolla med MVC om dom har en dietist där.

• MrsCL

Hej alla. Nu var det ett tag sedan jag kikade in här. Kul att läsa om alla :) vi går in i v 12 nästa vecka och ska då på inskrivning. UL för kubtest blir den 23. dec längtar efter att få se lilla ärtan!

• liiluu
    FruLindström skrev 2010-12-09 07:23:19 följande:
    Jag går in i v 12+0 på måndag och gör även mitt VUL då =)
    Kul med så många!

Någon som vet om det är nödvändigt att äta potatis, pasta, ris, bröd osv som gravid??
    Min kropp suger alltid åt sig kolhydrater så äter alltid annars reducerat med det.
    Men nu efter pluset kände jag att det kanske var bäst att äta enligt tallriksmodellen, men fullkomligt exploderar i vikt av kolhydraterna.....börjar få smått panik så tänkte att jag kanske kan sluta med potatis, ris och pasta iallafall?!
    Någon som vet hur det ligger till på kolhydratfronten för det växande knytet??? 
    Usch jag har samma ångest. Jag går bara upp upp upp i vikt och undrar var fasen detta ska sluta. Man ska ju absolut inte banta när man är gravid står det ju överallt så frågan är ju om inte att dra in på kolhydrater faller in under bantning. 
    Värst för mig är att jag har tränat ganska mycket innan men nu har jag kräkts när jag överansträngt mig och så är jag så trött efter jobbet att det blir hundpromenad och middag sen finns ingen som helst energi kvar.
    Jag äter mer och tränar mindre så det krävs ju ingen astrofysiker att förstå varför jag går upp i vikt men det känns jättejobbigt Rynkar på näsan 
    bf 22 juli - 1:a barnet
  • M1986
    FruLindström skrev 2010-12-08 21:20:46 följande:
    Okej, finns nämligen en dekoratör på Gina Tricot som är gravid ;) Så tänkte om det kunde vara samma person!

Jobbat långdag idag (7.30-16.45) riktigt segt, men tur det bara är 1 gång var 4:e vecka vi har det sega passet med långmöte hela em =(
    Men sen bar det av på ett jättetrevligt restaurangbesök ihop med några nuvarande jobbarkompisar och 2 st som började plugga i höstas.
    Riktigt trevligt och många skratt....så nu kan 3 extra läggas på till listan för folk som vet =) 
    Jaha okey =) Vart bor du då? Fått för mig att de är ganska långt imellan utan att veta säkert hehe.

Idag har jag spanat runt på tradera efter allt möjligt i barnväg. Har så lust att köpa allt nu :) Å vilka söta påslakansett de finns då =) Kommer nog köpa allt till spjälsängen i Ullared på lördag (madrass, täcke, kudde, spjälsängskydd, sängkläder). Hur många ombyten av sängkläder borde man ha tror ni? 2? Sen kommer jag nog längta ihjäl mig tills man får bädda i ordning sängen å invänta den lille. Kan vi inte hoppa till Juli på en gång ;)
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011